Kitap ve Bendeki Çağrışımları

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar

Bugün yolda yürürken bir kitapçı dükkanının önünden geçiyordum ki, dükkanın vitrinindeki kitaplardan bir tanesi gözüme ilişti. Bu kitabın adı biraz ilginçti ve onun bu ilginç olması benim dikkatimi cezbetti.


Photo

Şöyle yazıyordu kitap kapağında. “Kitap okumanın zararları”
Kitabı henüz okumadım ve okumadığım kitap hakkında, onun yazarı hakkında bir eleştiri yapmam yanlış olur, sadece bu isimden yola çıkarak, yazar niye kitabına bu ismi koyma ihtiyacı hissetmiş, bunu ancak kendi düşüncelerimden yola çıkarak yorumlayabilirim.

Bir yazar insanların yazdıklarını okumak için verdiği paradan geçiniyorsa, ne hakla okuyucularına para vermenize gerek yok, bu kitabı alarak hem para vermiş olacaksınız hem de kitap okumanın verdiği zararlara maruz kalacaksınız demek ister.
Kitabı okuduktan sonra ayrıca bir post daha yapıp, yazarın asıl nedenini ve bu ismin arkasında yatan düşüncelerini de aktarmak isterim.


Photo

Şimdi gelelim, kitabın ismine ve bana çağrıştırdıklarına.

1 - Yazar burada ilk olarak okumayan bir toplum olmamıza vurgu yapmak istemiş olabilir. Biliyorsunuz toplum olarak kitap okuma alışkanlığımız yok denecek kadar az. (bazılarınız bireysel olarak çok kitap okuyabilir, ben genelden bahsediyorum) Zaten bu 81 milyonluk ülkede satılan kitap satışlarından da kendini belli ediyor.
Unutmadan sadece kitap değil, gazete de okumuyoruz. Okuyanlarında büyük bir kısmı, magazin ve spor bölümlerini ezberleyecek şekilde noktası, virgülüne kadar hatmediyor.
Düşünüyorum da, benim ülkem kitap okuma alışkanlığında mesela Japonya’nın kitap okuma oranına ne zaman ulaşır. Bırakın onlar kadar çok kitap okumayı, onların yarısı kadar dahi olsa yakalayacağımız oran, bizim ülkemizin her anlamda ileri gitmesini sağlayacaktır. Anlaşılan bunun için 300-500 fırın ekmek yememiz gerekecek.
2 – Şöyle bir sonuca daha vardım, madem ki kitap okuma alışkanlığımız yok, madem ki kitap okumanın yararlarından haberimiz yok, madem ki kitap okumanın beyine, zekaya, akla, düşünceye vereceği faydalardan bihaberiz, o zaman kitap okumak zararlıdır deriz, geçeriz.
3 - Bu başlığı kullanınca yani “Kitap okumanın zararları” diye başlık atılınca insanlar belki o başlığın verdiği cazibenin etkisinde kalıp, merak ederek alıp o kitabı okurlar. Bu durumda yazar amacına ulaşmış demektir. Önemli olan para kazanmak değil insanlara kitap okuma alışkanlığı edindirmek ise çok güzel ve etkili bir başlangıç yapmış olurlar.
4 - Yazar bu başlıkla kitap yazmaya son verecek ve bir türlü istenilen satışlara ulaşamadığı için kitap yazmaktan vazgeçecektir. Bu kitap ta sitemini dile getirdiği final olacaktır.

Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki, yazar kitabı için çok akıllıca bir isim düşünmüş. Kitap okuma yerine, gazete okuma yerine, insanlara sorsalar, kitap okumuyorsunuz ama bir magazin dergisine bakar mısınız, alır mısınız, okur musunuz veya bir spor dergisine bakar mısınız, alır mısınız, okur musunuz?

Kitap okumak yok, gazete okumak yok ama spor dendimi, magazin dendimi olaylar değişiyor.
Bol kitaplı günler geçirmenizi dilerim…

Sort:  

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 2 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Bazı kitapların başlıklarına bakarak değerlendiriyorum.O başlıklar da çoğunlukla haklı çıkıyorum.Kitabın okuyucuyu ilk çeken kısmı bence başlıktır.

This post has received a 3.36 % upvote from @boomerang.

You got a 2.10% upvote from @postpromoter courtesy of @omersurer!

Want to promote your posts too? Check out the Steem Bot Tracker website for more info. If you would like to support the development of @postpromoter and the bot tracker please vote for @yabapmatt for witness!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63475.77
ETH 3117.23
USDT 1.00
SBD 3.94