Memleket Yemekleri

in #tr6 years ago

Yaz tatili yaklaşırken iyice gözümde memleketimin yani Mersin'in yemekleri burnumda tütmeye başladılar. Bu sebeple sizlere Mersin yöresinde yediğim çocukluk ve gençliğimin yemeklerini aklıma geldiği şekilde anlatmaya karar verdim.


Picture

Tantuni
Zaten Mersin dediğimiz zaman akla ilk gelecek yemek Tantuni dir. Bana göre de bir dünya markasıdır. Bazen televizyonda seyrettiğim yemek programlarında da denk geliyor. Hani bir yemek için Mersine gidilirmi denildiğinde cevap evet gidilir olacaktır.

Ortası oyuk bir tavada bol yağ ile kızgın ateşte kavrulan kuşbaşı etler maydanoz soğan ve domates gibi mezelerle ancak bu kadar lezzetli olur.


Picture

Batırık
Soğuk kış günlerinde annemin yaptığı bu çorbanın kokusu her ismini andığım zaman aklımda canlanır. Kuru olarak da tüketilen bu yiyeceğin ben genelde çorbasını severim. Malzemesine gelince ince bulgurden elde edilir. Bu çorba dostlarla içildiği zaman çok güzel olup lezzetine lezzet katmaktadır.


Picture

Kerebiç
Sanıyorum tantuniden sonra Mersin'in en tanınan yiyeceğidir. Yalnız tatlı kategorisinde yer almaktaıdr. Antep fıstıklı ve cevizli çeşitleri bulunmakta olan bu tatlıyı çocukken bol bol yerdim. Aslında şuan olsa gecenin bu saatinde de gayet güzel giderdi. Yanlış hatırlamıyorsam üstüne dökülen o köpük garip bir ottan hazırlanıyordu vel ezzetine lezzet katıp bir tane ile doymamanızı sağlıyordu. Ben bazen üç adet yiyordum.


Picture

Mamül
Yine bir talı olan yiyeceğimiz daha çok kurabiyeye benzer. Kerebiçe de benzetirler ama aslında hiç alakalı değildir. Çünkü bunun içinde fıstık yerine püre haline gelmiş hurma bulunmaktadır. Tabiki yanlış duymadınız püre halinde hurma vardır içinde. Evlerde hatırlıyorum hazırlanırken çatalla hamuruna şekil verilirdi. Her bayan farklı şekil vererek kendi eserini ortaya koyardı.


Picture

Tarsus Kebab
Son olarak adanaya benzetilen aslında birkaç değişiklikle ondan yarılan bir kebapla yazıma son vereyim. Çünkü iyice acıkmaya başladım. Adana'dan ayıran en temel özelliği içinde malzeme olarak soğanın da bulunmasıdır. Bana göre oldukça lezzetli ve keyif veren bir lezzettir. Tercihim bol acılı olarak tüketmektir. Tabiki yanında bol köpüklü yayık ayranı olmalıdır. O taklit olanlardan değil hakiki yayık ayranı bulursanız ve onuda bakır kapta içerseniz işte o zaman çok daha lezzetli bir yeme yemiş olursunuz.

Sort:  

Dünyanın neresine giderseniz gidin yemek çeşitleri konusunda kuzeyliler ekside, güneyliler hep bir adım öndedir. Bunun bir nevi ispatı olmuş (: paylaşım için emeğinize sağlık @omersurer

Güzel bir tespit olmus bu :)) tesekkürler

You got a 11.60% upvote from @minnowvotes courtesy of @omersurer!

Tatlılarla aram yok ama Batırık ve Tantuni olmazsa olmazım. Hatta bazen eşimle kendimiz de yapmayı deneriz. Batırığı güzel yapıyoruz Silifke'den getirdiğimiz malzemelerle ama Tantuni'yi illa yerinde yemek lazım. Paylaşımınız için teşekkürler. @omersurer

Benim memlekette kendi yaptirdigim tantuni tavam bile var ve cokta guzel yaparim. Burdada ara sira normal tavada yapmayi denesemde ekmegi bile cok fark ettiriyor. Ha unutmadan en son geldigimde mersinde forumun orda bi tantuniciye gittigimde 11 tane yemistim 1 saat icinde :))) o kadar severim yani. Ama boyutunu cok kucultmusler 2 lokmada biter hale gelmis :)))

Biz de edinsek iyi olur o zaman tantuni tavasından. Evet, lezzete diyecek yok fakat porsiyonu tadımlık yapıyorlar. Et tantuninin yeri ayrı tabii ki ama ben öğrencilikten kalma tavuk tantuni hayranıyım daha çok. :))

You got a 19.33% upvote from @minnowvotes courtesy of @omersurer!

Niyetli niyetli bu postu okumamam gerekiyordu galiba :))

Elinize sağlık.

Hahahaha, aksama bir fikir olmustur umarim.

You got a 19.33% upvote from @minnowvotes courtesy of @omersurer!

i am so hungry when the food picture infront of me

This post has received a 3.69 % upvote from @boomerang.

You got a 2.10% upvote from @postpromoter courtesy of @omersurer!

Want to promote your posts too? Check out the Steem Bot Tracker website for more info. If you would like to support the development of @postpromoter and the bot tracker please vote for @yabapmatt for witness!

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 62661.87
USDT 1.00
SBD 3.76