Bugün Kocaeli'nden... 🚗🍕🍰☕

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar. Gerçekten keyif aldığım bir haftasonunu sizlerle paylaşmak istedim. Çok fazla resim cekemedik sarjlarimiz azdı disarida. Ama elimden geldiği kadarını yapmaya çalıştım. Bugün arkadaşlarımız Doğucan & Esra çiftinin evine geldik. Bir anda alınan kararla gerçekleşen bir yolculuk oldu bizim için. Kocaeli'ne ilk gelişim bu arada. Güzel bir şehir olan Kocaeli'nden bahsedeceğim sizlere. 

Kocaeli Türkiye'nin en büyük sanayi ve ticaret şehirlerinden birtanesi olarak bilinir. Marmara Bölgesinin en büyük 3. ilidir. İsmini nerden aldığına dair bilgi ise, Osmanlı Devleti İzmit ve çevresini Orhan Gazi zamanında fethettiş. Bölgeyi fetheden ordunun komutanı Akça Koca imiş. Bu komutan duyulan sevgi ve saygının temsili olarak 'Koca İli' denilmiş. Zaman geçtikçe bu isim 'Kocaeli' halini almış. 

Bizim için çok lezzetli yemekler hazırlamışlar.Esra çok marifetli bir kadındır bunu bir kez daha teyit etmiş oldum bu arada. İşte onlardan birkaçı;  

 

Nefis el açması börek ve ev usûlü pizza...

 Vee en sevdiğim tatlı İrmik Helvası 

Bunun böyle lezzetli olmasının püf noktasinida öğrendim hemen. İyice kavurmak ve içine eklenen yağ çok önemli etkiye sahipmiş. İyice kavrulacak ve tereyağı tercih edilecekmis. Aklımızda bulunsun ☺

 Yedik, içtik herşey çok gerçekten çok güzel ve lezzetliydi. Biraz dolaşmak için dışarı çıkmaya karar verdik. Burada ulaşım hizmetlerinde Tramvay mevcut ve şehre renk katmış vaziyette. Hayat hareketli olduğu kadar temiz ve nezih çevreye sahip benim gözlemlerim dahilinde. Bu bana daha çok keyif verdi açıkcası.

 Aynı zamanda çok fazla kafe tarzı mekan mevcut. Heryer renkli ve hareketli akşam saatlerinde. Kalabalık bir nüfusa sahipmiş zaten sanayi şehri olmasına rağmen gece hayatının hareketli olması eğlenceli. Daha sonra Arasta Park AVM'ye uğradık. Burada da çok fazla marka olmamasına rağmen gayet güzel dizayn edilmiş bir alısveriş merkezi benim görüşüm. 


 Bu gece de buradayız. Gerçekten çok keyif verici bir kaçamak oldu bizim için. Tavsiye ederim muhakkak yolunuz düşerse uğrayın bu güzel şehre. Kocaeli'nde aynı zamanda Kartepe Kayak Merkezi, İzmit Saat Kulesi gibi görülmesi gerelen değerler mevcut. Benim vaktim yoktu fakat bir haftasonu bunlar için program yapacağım. İstanbul kadar kalabalık değil karışık değil gerçekten huzur verici bir şehir. Şimdilik sevgiyle kalın. 

Kartepe Kayak Merkezi 


İzmit Saat Kulesi



GörüntüKaynağı

GörüntüKaynağı

GörüntüKaynağı

GörüntüKaynağı 


Sort:  

1 yıl yaşadım izmitte :) duygulandım bu postu görünce. Arastapark hergün gittiğim mekanlardan biriydi. Duygulanan çıksın kasıyor.. :p eline sağlık gerçekten..

Ben çok beğendim :) Teşekkürler

Ben 4 yıl yaşadım, postu görünceki halimi siz düşünün artık..

öğrenci için yaşanılabilir şehir midir sizce kocaeli ?

Lisansımı Kocaeli üniversitesinde yapmış biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki; bir öğrenci için muhteşem bir şehirdir. Mezuniyet sonrası sürekli özlem duyarsınız, benim gibi İstanbul'u bırakıp Kocaeli'de yaşamayı düşünebilirsiniz😊
Gerci ben Umuttepe'de değildim izmit merkezdeydim ama çok da farketmiyor Umuttepe'dekiler de ders dışında merkezde takılıyorlar 🙃

Öğrenciler üniversite Umuttepe mevkiinde olduğu için çoğunlukla orada oluyorlarmis tabi ona gore potansiyeli de yüksektir. Şehir genel olarak her yaşa hitap ediyor. Kesinlikle tavsiyemdir.

wow efsane gun gecirmissin gecenin bu saati karnimi aciktirdi. fotograflar da cok guzel. sevdim paylasimini. devamini bekleyecegim :)

Teşekkürler. Gerçekten güzel bir gün oldu. Takipte kalin.

Başlıkta Kocaeli'yi görünce gözlerim parladı resmen 😀

burdan bakdiğimda evet )

Teşekkürler :)

Teşekkürler paylaşım için :)

Ne demek efendim :)

kocaeli güzeldir 4 yıl yaşadım kocaelinde

Bende o güzelliğe şahit oldum :)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61663.08
ETH 2893.40
USDT 1.00
SBD 3.48