Fedakar Eğitimcilere Adanmış Bir Gün: 24 Kasım Öğretmenler Günü

in #tr6 years ago (edited)

Öncelikle Merhaba! Bu yazım da ilk olarak biraz bugünün anlam ve öneminden bahsedeceğim. Son olarak duygu ve düşüncelerime yer vereceğim. Gerçekten kutsal bir meslek olan öğretmenlik nereden başlamış nasıl ilerlemiş bir göz atalım.

496289.jpg

Hepinizin inanıyorum ki yaşamlarınızın hatırlanmaya değecek anılarının belli noktalarında öğretmenlerimiz vardır. Dünya da varoluş nedenimiz öğrenmek ve gerçeği yaşamak yaşatmak. Buna gönülden inanıyorsak öğrenme güdüsünün davranış boyutunda ki gücünü bizlere kazandırmayı amaç edinmiş öğretmenlerimizin bugünlerimiz de ki katkısına da inanıyoruz demektir.

Öğretmenler Günü; ülkemizde 1981'den bu yana her yıl Mustafa Kemal ATATÜRK'ün Millet Mektepleri'nin ''Başöğretmeni'' ünvanını aldığı gün olan 24 Kasım'da kutlanıyor. Bu anlamlı günde öğrenciler öğretmenlerine şiirler, mektuplar yazıyor; hediyeler veriyor.

ogretmenler-gunu-avansas.jpg

Ülkemizde ve Dünyada Öğretmenler Günü

Pek çok ülkede; 1966 yılında Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) Paris’te düzenlediği Öğretmenlerin Statüsü Hükümetlerarası Özel Konferansı sonrasında kabul edilen Öğretmenlerin Statüsü Tavsiyesi’nin yıl dönümü olan 5 Ekim günü, öğretmenler günü olarak kutlanıyor. Arap ülkelerinde, Avustralya ve Azerbaycan’da; UNESCO’nun 1994 yılındaki önerisinin ardından 5 Ekim, Dünya Öğretmenler Günü olarak kabul ediliyor. Pek çok ülke; kuruluşlarının, eğitim reformlarının ya da ülke çapında ün kazanmış tarihi kişiliklerin doğum veya ölümlerinin yıl dönümlerini Öğretmenler Günü olarak kutluyor.
B65LE613.jpg

Kendimden bahsetmek isterim. Mesleğimin benim için çok büyük bir anlamı var. Tahminim 8-9 yaşlarındaydım. Arkadaşlarımı toplar oyun oynardım. Oyunumuz şu; ben öğretmen oluyorum onlar öğrencilerim o zamanlar öğretmenim sınıfta neler yapmışsa aynılarını yapar, onlar da öğrenci gibi davranırlardı. Annem bugün bana bu anımı anlatmak için aradı ve inanın gözlerim doldu. Ben mesleğini aşk ile büyütmek ve yeni nesillere ışık olmak için okudum. Şuan da bunun için uğraşıp koşturuyorum. Bugün benim için ve biliyorum ki çoğu ilk görev başında olanlar için de aynıdır. Hepinizi tek tek kutlarım. Öğretmenler Günümüz Kutlu Olsun...

Alıtı: Avansas Blog
Resim1-2:https://www.google.com.tr/search?q=%C3%B6%C4%9Fretmenler+gunu+%C4%B1ng%C4%B1l%C4%B1zce&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiBm9PEsNjXAhUrJJoKHc0kCsEQ_AUICigB&biw=1366&bih=662![ogretmenler-gunu-avansas.jpg]

Sort:  

Welcome to Steem Community @ozkanbusra! As a gentle reminder, please keep your master password safe. The best practise is to use your private posting key to login to Steemit when posting; and the private active key for wallet related transactions.

In the New Steemians project, we help new members of steem by education and resteeeming their articles. Get your articles resteemed too for maximum exposure. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Welcome to Steemit... Enjoy

Welcome to Steemit... Enjoy

Değerli @ozkanbusra alıntı yaptığınız zaman kaynak göstermeniz gerekli bir durum aksi halde cheetah gelip uyarıda bulunuyor topluluğun hassas noktalarından biri

Pekala hemen düzeltiyorum. Teşekkür ederim uyardığınız için..

Sizin paylasimlariniz cok guzel. Arkadaslarin uyarilarini dikkate aldiginizda telas yapmanizi gerektirecek bir durum olacagini sanmiyorum. Sizin Blog gelecek vaad eden ender bloglardan. Basarilarinizin devamini dilerim.

Bu guzel düşünceler icin nasil teşekkür ederim bilemiyorum. Beni iyi hissettirdiniz. Cok tesekkur ederim ☺

Congratulations @ozkanbusra! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments
Award for the number of comments received
Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @ozkanbusra! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received
Award for the number of upvotes
Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Sevgili öğretmenim gününüz kutlu olsun.

Gercekten cok teşekkür ederim ☺

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61663.08
ETH 2893.40
USDT 1.00
SBD 3.48