TÜRKİYE HEAVY METAL GRUBU; PENTAGRAM!

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar! Sizlere uzun zaman oldu paylaşım yapmayalı inanın çok özledim. Son zamanlarda çok fazla yoğunluk vardı sınavlar,sunumlar sonunda buradayım! Bugün sizlere bir boşluk bulup çok isteyip sonunda gidebildiğim bir konserden Türk Metal Grubu olan Pentagram Grubu'ndan bahsedeceğim. Umarım bu muhteşem grubu layığıyla tanıtabilirim. Başlayalım o halde...

Öncelikle Pentagram kelimesinin anlamından bahsetmek istiyorum. Pentagram,

Yunancada beş çizgili anlamına gelen pentagrammon kelimesinden türemiştir. Birleşik beş köşeli yıldız demektir.

Farklı bir anlamda bakılırsa Hz. Süleyman'ın yıldızı olarak da bilinir. Bir çok kültürde şans getirdiğine inanılır. Cadılar tarafından 5 elementin birleşimi olarak bilinir. 5 element Hava, Su, Ateş, Toprak. Ateş irade, Su duygular, Toprak da maddeyi temsil etmektedir. Son olarak Mezopotamya ve Sümerlerde de oldukça fazla kullanılmıştır.

Grubun Doğuşu

Kuruculuğunu yapan Hakan UTANGAÇ ve CENK ÜNLÜ tarafından 1984 yılında Bursa'da kurulmuştur. Grup ilk ciddi sahne deneyimine garip gibi gelebilir fakat İstanbul Bağcılar'da düğün salonunda kazanmıştır. Toplam 200 kişinin yer aldığı izleyici grubu yabancılık çekmiş bir Heavy Metal müzik dalına uyum sağlamaya çalışmıştır. Toplam 5 şarkı hazırlayıp çıktıları sahnede daha 5. şarkıya gelmeden masa ve sandalyeler kırılmıştır. Türkiye'nin Metal ile tanışması bu şekilde olmuştur. Hatta konserden sonra müzik grubu kırılan masa ve sandalyeden dolayı oluşan zararı karşılamışlardır. Bir nevi kazandıkları orada kalmıştır. Sonuçta adam gel şarkı söyle demiş millete masa kırdıracak kadar sert söyle dememiş değil mi? Bu kullanılan pentagram logosu Hakan Utangaç tarafından ikinci konserlerinde kendi elliyle çizilmiştir. Bu konser sonrasında tekrar zarara uğrayan mekan zararları tekrar grup üstlenir ve bulundukları mekan 1 ay süren bir tadilata girer. Bu konser 'Efsane Moda Konseri' olarak hafızalara böylece kazılmıştır.

Bu dönemde grup ilk albümlerini çıkartmak için çalışma halindedirler. Bu sırada solo gitarist Ümit Yılbar grupla yollarını ayırmaya karar verir. Solo gitarist arayışına giren grup solo tekniği çok gelişmiş olan Murat Net'i getirir. Albüm kayıtları başlar. Grup sesini yurtdışına duyurmak istediği için albümdeki tüm şarkılar İngilizce olarak çevirildi. Albüm satışları çok iyi artış gösteriyor ve yavaş yavaş grup sesini duyuruyordu. Murat Net albümden sonra ayrılmak isteyince yerine Demir Demirkan gelmiştir. İyiki gelmiş.

Olaylar böyle giderken vokalist olan Bartu Topbaş yerine Ogün Şanlısoy gelmiştir. 2. albüm çalışmalarına başlanmıştır. Önceki albümde olduğu gibi tüm sözler İngilizce olmuştur. Bir diğer vokal olan Murat İlkan'ın da gelmesiyle herşey tamamdı. Bu sıralar Türkiye'de meydana gelen deprem sırasında ülkemize gelen Bill Clinton ve birçok devlet başkanında bulunduğu topluluğa karşı 12 Kasım 1999 yılında Lütfü Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda 'Gündüz Gece' parçası çalınmaya başlandı.

Grup yurtdışında konserler vermeye başlamıştır. Fakat bir sorun vardır yurtdışında Pentagram ismi zaten kullanılmaktadır herhangi bir grupta. Bu sebeptendir ki grubun ismi The Pentagram olarak değiştirmeye gitmiştir. Buda yeterli görülmemiştir bu sebepten grup yurtdışında Mezarkabul, Türkiye'de Pentagram olarak anılmaya başlanmıştır. Mezarkabul'ün anlamı ise, bir imamın ölünün üzerine attığı bir avuç toprak demektedir. Grup elemanları ise bu işler ile meşgul olurken aynı zamanda kendi şahsi uğraşları ile de mesgul olmaktadırlar. Cenk Ünnü kendisine ait olan Pena Müzik Evi ile meşgul olmakta, Hakan Utangaç piyasada bulunan birçok müzisyenin klip yönetmenliğini üstlenmiştir. Tarkan Gözübüyük, prodüktör olarak, Murat İlkan Cem Köksal'ın vokalistliğini yapmaktadır. Metin Türkcan ise Şebnem Ferah'ın ve Ogün Şanlısoy'un solo gitaristliğine üstlenmektedir.

12121212-660x330.jpg

O yıllardan günümüze kadar pek çok albüm, pek çok konser gerçekleştiren grup şuan ülkemizin en iyi Heavy Metal Grubu olarak yerini alır. Benim gittiğim konser ise Pentagram Akustik olarak verildi. Murat İlkan, Cenk Ünnü, Hakan Utangaç, Metin Türkcan,Demir Demirkan, Gökalp Ergen ve Ogün şanlısoy sahne aldı. İnanın onları canlı dinleyip izlemek paha biçilemezdi. Çok fazla video, resim dolu telefonumda fakat sizlere en iyi yakalamaya çalıştığım bizleri selamlarken yakaladığım resmi paylaşmak istiyorum.

İnanırmısınız bilmiyorum ama konser Zorlu PSM de meydana geldi, biz arka balkondan almıştık bileti şansımıza biletleri kontrol eden görevli bana dönüp orkestra karşısında boş yer olduğunu hemde sadece iki kişilik olduğunu geçmek istersek geçebileceğimizi söyledi hemen kabul ettim. Tam orkestra karşısında yakından görerek keyifli bir şekilde dinledim, izledim. Ogün Şanlısoy hayranı olarak ben onu yakından görerek izleyerek inanın çok heyecanlandım. Ben Pentagram Akustik konserine gittim ve gittiğim son akustik konserdi. Athena Grubu misafir olarak geldi aynı zamanda Mor ve Ötesi grubu solisti geldi. Bu resim ise özçekimimiz :)

En çok üzüldüğüm ise konser bitti biz çıktık eve geçtik ve diğer gün paylaşılan resimlere bakarken bizden sonra Şebnem Ferah konuk olarak sahne bittikten sonra tekrar geri dönmüş ve son bir şarkı daha söylemişler yani tüm konser boyunca aslında arkadaymış buna çok üzüldüm inanın. Herşeye rağmen çok güzeldi, şarkıların sözleri, müzikleri kaliteli içeriğe sahip olduğu için hiç bilmediğim şarkıları bile biliyormuşcasına çılgınlar gibi dinledim. Bana kalırsa bundan sonraki size ulaşımı kolay olan ilk konserlerine gidin derim. 25 Aralık'da İstanbul Beşiktaş'da konser vericekler bu arada. Umarım ülkemizin böyle güzel değerlerine daha fazla sahip çıkarız. En önemlisi ben böyle bir grubu layığıyla tanıtmayı başarabilmişimdir. Sevgiyle kalın...

GörüntüKaynağı1
GörüntüKaynağı2
GörüntüKaynağı3
GörüntüKaynağı4
GörüntüKaynağı5
GörüntüKaynağı6
GörüntüKaynağı7
GörüntüKaynağı8

Sort:  

Cok sevdigim bir gruptur. Ozellikle ''Sonsuz'' ve ''Bir'' isimli parcalari

Sonsuz beni de benden alıyor ☺

Nice:) sounds like a cool band.
I'll show it to my girlfriend since I'm more into hiphop but she might like it.:)
Cheers

Definitely take a look at thank you! :)

Ünlü Supernatural dizisinin 13. sezonun başında çalan Nothing Else Matters şarkısının sahipleridir.

Umarim tanitimi guzel yapabilmisimdir.

Cok konserlerine gittim :) metin abi ve cenk unnu cok sicak kanli insanlar... Cok guzel bir paylasim olmus . Metal till death \m/

Kesinlikle öyleler :) Çok keyif alarak izledim bende teşekkürler yorum için :)

Tüm metal severlere selam olsun \m/
Emeğinize sağlık

Çok teşekkür ederim :)

This post has received a 8.70 % upvote from @aksdwi thanks to: @ozkanbusra.

Sizin paylasimlarinizi begenerek takip ediyorum. Vermiş oldugunuz bilgiler gerçekten paha bicilemez. Daha sık paylasim yapmanızı şiddetle tavsiye ederim. Hayatta basarilarinizin devamini dilerim.

Cok tesekkur ederim ebru hanim. Beni onurlandiriyorsunuz.

Resteem isine girdim. Bilginiz olsun. Sayfamdan detaylara bakabilirsiniz. Hesabiniza uyarsa mutlaka beklerim. @ozkanbusra

Teşekkür Ederim Paylaşımın İçin.

Ne demek umarım bilgi sahibi olunmuştur ülkemizdeki müzik değerlerinden :)

çok güzel insanlar bunlar teşekkürler paylaşımın için

Ne demek degerini bilmek lazim. Teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62900.77
ETH 2949.76
USDT 1.00
SBD 3.59