Biraz Felsefe - Biraz Psikoloji [Yaşanmış Hikaye]

in #tr6 years ago (edited)

Herkese Merhaba Arkadaşlar,

Bugün ki yazı serimde, sizlere biraz felsefe biraz psikoloji başlığı altında kendi hayatımda ki bir yaşanmışlıktan bahsetmek istiyorum.

'Oysa yaşamış olduğum birçok yanlışlığı düzeltebilecektim. Bütün ayak izlerimin üzerinden bir daha gidecektim. Yalnız bir kere yaşanıyormuş.'

bknz. (Oğuz Atay, Tutunamayanlar)


Kaynak
Hangimiz istemez ki, geri dönüp hayatında yanlış yaptığını düzeltebilmeyi. Bulunduğumuz bu ana gelene kadar neler yaşadık, ne güzellikler, ne başarılar ve ne yazık ki ne yanlışlıklar. Hani bazen birşey değişir hayatta ve sonrasında zincirleme başarısızlıklar, birbirine bağlı bir sürü olaylar silsilesi yaşanır. Yaşanır ve bir bakarsınız hayatınız kökten değişmiştir. Eski siz yoksunuzdur artık orada. Büyümek falan değil, duygu değişimleri hiç değil. Anlatmak istediğim, İnsanın farklı şartlarda farklı karakter özellikleri veya zorundalıkları göstermesi. Bulunduğunuz hayata sıkışmak gibi birşey. Başta Ankara' ya diye yola çıkıp kendinizi deniz kenarı, nemli iklimli, Ankara'ya kökten ters küçük bir şehirde bulmanız gibi birşey. Ne biliyim, mesela Zonguldak :) Ve hayat da durmuyor tabi akmaya devam ediyor. Belki oradan sizi Hakkari'ye götürecek, kimbilir. İşte bu kontrolu kaybettiğimiz ve birşeyleri bir türlü değiştiremediğimiz zamanlarda geri dönmek istiyorum ben de. Tam bu yanlışlığın başlangıcına. Acaba neyi yanlış yaptım da ben bu duruma geldim diye düşünüyorum. Net söyleyebileniniz vardır belki ama ben yanlışlık nerede başladı hangi olay ve hangi karar asıl bu noktaya gelmemi sağladı bilemiyorum. Başka türlü yaşasaydım farklı mı olacaktı onu da bilemiyorum. Ya da başka bir insan olarak yaşasaydım bilinmez.

Dedim ya işte bir yanlışlıklar silsilesi diye. Peki neden bu silsilenin içine düştüğünde insan hemen geriye bakmaya başlıyor. Değiştiremeyeceğini bildiği halde yine de en gerisine kadar dönüp bazen başkalarına ve en çok da kendine kızarak geçiriyor vaktini. Ele geçen 'hiçbirşey'. İşte o anda başlamak gerek bence çabalamaya. istediğini elde etmek için şartları evirmeye, değiştirmeye. Bırakmak boşvermek gerek kendini üzmeyi, olmayanlara üzülmeye devam etmeyi. Çünkü oldurabilecek çok şey var ve istediklerimiz kafamıza elma gibi düşmüyor malesef. Benim kafama hiç elma düşmedi aslında.

Nasıl ki yanlışlıkların bir silsilesi varsa, güzellikerin de var. Bakmışsınız ki güzel birşey oluvermiş ve ardındaki çığı başlatmış. Üst üste, üst üste yaşamaya başlamışsınız güzellikleri. Artık güzelliklere bağlı başka güzellikler oluyor. Çok mu zor? Hiç değil sadece başlamak gerekiyor.

Nerden çıktı derseniz bu yazı. Bugün iş başvurum için cevap bekliyordum bir yerden. Bir süredir iş arıyorum ve artık nasıl olursa olsun çalışmak istiyorum. Doğumumdan sonra uzun bir süredir çalışmıyorum. Ve önceden çalıştığım sektörden de pek mutlu değildim. Bu iş yine aynı konuda bir işti ve bende çekimser davranıp biraz düşüneceğimi söylemiştim. Sonrasında tekrar arayıp benim için uygun olduğunu kısa sürede başlayabileceğimi söyledim ve bana geri dönülecek diye bekliyordum. Umutluydum da aslında ama 2 gündür telefonum açılmıyor. Sonucu anlamışsınızdır. İşte bu hayal kırıklığında çıktı bu yazı. Birşey olmuyorsa daha iyisi olacağındandır derler ya hep. İnanıyorum ve bekliyorum.

Bütün Ankara yolcularına daha güzel bir Ankara' ya varmalarını diliyorum.

İyi günler

Sort:  

Selamlar. Cointurk küratör projesinde;

Günlük olarak seçtiğimiz yazılar kuşadası ekibi tarafından oylanmaktadır. Günde 15 yazı seçmekteyiz :)

Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.

Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Ayrıca 'Cointurk' Etiketiyle Ödüllü Proje 27 ye de katılmayı unutmayın :) Emek verilmiş yazılar daha çok oy alacaktır, unutmayın :)

If you want me to upvote and resteem your post to my 36,000+ followers for free click here: https://steemit.com/free/@a-0-0/4uvgsy

İş bulma sürecleri zorlu süreçler... Bir süre sonra öğrenilmiş çaresizlik olabilir. Yılmayın. Yanlışlar geçmiş. Geçmiş. Önünüzde aynı yanlışları yapmaması gereken bir bebeğiniz var gibi duruyor. Onu iyi yetiştirmek belki de hayatınızda en doğru şey olabilir...Ve bütün yanlışları alıp götürür. Bunun için bir önerim olacak Doğan Cüceoğlu Geliştiren Anne Baba kitabını en kısa zamanda mutlaka okuyun. Saygılar...

Her karanlığın bir aydınlığı vardır muhakkak, bazen çok zor durumlarla karşılaşıp umutsuzluğa kapıldığımız anlar olur hatta bu zamanlarda doğru düşünemezsek bazı yanlışlar da yapabiliriz, insanoğluyuz, yanlış elbette olacak hayatımızda ama önemli olan yapılan yanlışları görüp düzeltmek ya da bir daha aynı yanlışı yapmamaktır. Hayat bizim için bir sınav inşallah en iyi verenlerden oluruz...😃

Bazen bizim hayır gibi algıladığımız şey hayır olmayabilir, bazen de şer olarak düşünüp üzüldüğümüz şey aslında bizim için daha hayırlıdır, bunu da yaşayarak görüp anlıyoruz bazen hayatımız da.

Bol şans diliyorum

Umudunuzu kaybetmeyin. Farklı alternatif yolları araştırın.

Her işte ve sonuçta bir hayır vardır. daha iyi fırsatlar sizi bekliyor olabilir.

Tebrik Ederiz! Bu Paylaşımınız'da 'destektr' Tag'ını Kullandığınız İçin Upvote Ve Resteem Kazandınız.
Sizlerde Bu Mesajımızı Beğenerek Projemizin Gelişmesinde Bizlere Yardım Edebilirsiniz.

@destektr Yeni Türk Steemit Topluluğununa Destek Olmak Adına Hayata Geçirilen Bir Projedir.
Herhangi Bir Karşılık Ve Ödeme Talep Etmeden, Sadece 'destektr' Tag'ını Kullanan Ve @destektr'yi Takip Eden Herkesi Upvote Ve Resteem Yapar.

PhotoText-1521414670653.jpg

Lütfen Bu Hizmeti Sürdürmeye Ve Bundan Sonra Verdiğimiz Desteklerden Daha Yüksek Oy Oranı Alabilmeniz İçin, Oylama Gücümüzü Artırmaya Yardımcı Olmak Adına Alttaki Linkler'i Tıklayarak Çok Az'da Olsa Bağışta Bulunmak İstermisiniz.
(0.010 SBD) - (0.020 SBD) - (0.050 SBD) - (0.100 SBD) - (0.200 SBD) - (0.500 SBD) - (0.750 SBD) - (1.000 SBD)
Tüm Bağışlarınız SP Kiralamak İçin Kullanılacaktır. @destektr'ye Verdiğiniz Önemden Dolayı Çok Teşekkür Ederiz!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66439.14
ETH 3005.38
USDT 1.00
SBD 3.68