Diş ağrısı, Python ve Cem Uzan

in #tr6 years ago

Front-end developer olma yolunda kendime biraz yatırım yapacağımı bir süre önce yazmıştım. Bu konudaki kararlılığım Python'a olan ilgim yüzünden bir türlü başlayamadı çünkü ben o yazıyı yazdığım günden bugüne değin "acaba önden biraz, en azından temeli hakkında fikrim olacak kadar Python'a mı baksam?" diye düşünmeden edemiyordum. Ve erkek arkadaşımın "boşver ben biliyorum zaten onu, sen Front-end'e bak" ısrarlarına rağmen içimdeki sesi dinledim ve Python'a temellerini alacak kadar başlamaya karar verdim. Bir dilde uzmanlaşmak için odaklanmak ve uzun vadeli çalışmak gerektiğini biliyorum. O yüzden kendisiyle ilgili bir iddiam yok ama gene de derdimi anlatacak kadar bilmek istiyorum. Bugün de ilk adımını atıp çalışmaya başladım. İlk günün sonunda kursun %5'ini tamamlayıp, belli başlı temel komutları öğrendim. Öğrendiklerim henüz bir şeyler yapmak, örnek çalışmalar göstermek için çok uygun değil o yüzden ayrıntılı yazmıyorum ama Python'da dört işlem yapabiliyorum, belki hesap makinesi olarak kullanırım. 


Öğrendikçe buraya da yazayım, benim gibi başlangıç seviyesinde olanlar için de bir kaynak olur diyorum ama sabah ağrısıyla uyandığım dişim ve kanımda fazlasıyla dolanan ağrı kesici kimyasalları düzgün düşünmemi engelliyor. Detaylı ve derinlikli şeylerin bugünümde pek yeri yok o yüzden. Her şey biraz hayal alemindeymişim gibi. Öyle ki belki de aslında kod çalışmamışımdır hiç bugün, ya da çalıştıklarımın hiçbirini hatırlamak mümkün olmayacaktır yarın. Tüh! Bu updating variables meselesini pek sevmiştim halbuki! 


Gün içerisindeki yarı hayal yarı gerçek uğraşlarım arasında bir ara Cem Uzan'ın BBC Türkçe'deki röportajına denk geldim. Kendisini oldum olası sevmem. Ne iş adamı olarak ne siyasetçi olarak ama aşağıdaki kısa videoyu izleyince dişim ağrıdığından mıdır nedir, canı çok acıyan birini gördüm. Hem canı acıyan hem de artık kafası iyice yanmış biri. Pek çok yerinin kesildiği videonun ham görüntülerini merak ettim. Ardından da videoda üstü kapalı "gel barışalım" göndermesi yaptığı kişi ya da kişilerin kim olduğunu. Az çok biliyoruz ama bildiğimiz şeyi bile net olarak görmek isteme sendromu bu. Kendimize bile güvenimizin kalmadığı bir dünyada yaşıyoruz malum. Kendimize bile güvenemezken dişçiye nasıl güvenelim. Yok ben ağrı kesicimi alır, otururum yerimde, geçer. Korkma Cem Uzan, her can acısı elbet bir gün geçer. Kolundaki dövme de gözümden kaçmadı sanma, kafa yanıklığının resmi olmuş ama benden sana ufak bir tüyo sonsuz hayat diye bir şey yok. Bırak o işleri, bırak hırsları, bırak o kağıtları, bırak Türkiye'yi, bırak o ağrı kesiciyi. Daha fazla içmemeliyim... Pizza mı o?!


Kafa yanmaları yaşamadığınız günler yaşamanız dileğiyle...


 


cover source

Sort:  

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

This post has received a 8.06% upvote from thanks to: @punky.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

O bakışlar ne sabah sabah... fakat bazı amaçları varsa da spontane çekilmiş gibi duruyor. Çünkü yine birilerini biraz kızdırdı :)

Bakışlar, hareketler, konuşmalar çok fena. Gitmiş cidden kafası :)

2002'de böyle değildi bu, daha iyi düzenli ve sağlam konuşuyordu. Şimdi ne konuştuğunu bilmiyormuş gibi geldi bana.

Bu yazıyı açarken işte dedim bir pazarlamacının dilinden siyasi bir pazarlama yeteneği okuyacağız. Daha önce bunun hakkında çok okumama rağmen senin yazdığını da merak etmiştim ama beklemediğim bir yazı çıktı karşıma.

Python kolaydır, eğer biraz ingilizcen varsa hızlıca kavrarsın bir çok şeyi.

Geçmiş olsun, kötüdür diş ağrısı, hatta kelimesini yapınca bile birilerinin başına gelebilir o anda. Dişlerini düşünür, gıcırdatır falan. İlla ki bir yerinde sızı başlar.

Umarım geçer en yakın zamanda :(

Teşekkür ederim, bekliyorum geçmesini bakalım ne zaman.

Bu seferki yazım biraz hayal kırıklığı olmuş galiba :) Haftalık boş günlük yazı yazma hakkımı kullandım diyelim, bu kafayla ancak o kadar çıktı.

Pyhton şimdilik iyi gidiyor, biraz daha ilerlesin yalandan da olsa proje oluşturup onun üzerinden çalışacağım. Teorik öğrenme bir yere kadar malum. O zaman bana göre mi değil mi anlayacağız :)

Yok yok, hayal kırıklığı değil elbette sadece dediğim gibi farklı bir yazı bekliyordum ben :))

Belki ileride yazarsın o konuda da, çok konuşuldu üzerinde. Zamanında tek başına bir adamın çıkıp nasıl % 8'e yakın oy alması pek ihtimal dahilinde bile görünmüyordu.

İddialı vaadlerin, duruşun, konuşmanın en güzel örneklerini vermişti o zamanlarda. Bunları yazdığım için sevdiğim falan zannedilmesin.

O sadece mükemmel bir pazarlama örneği benim gözümde. Bunu senin ağzından okumayı bekledim sadece :))

Aslında dün videoyu izledikten sonra konuştuk o dönemde neredeyse barajı geçmek üzere olan bu adam bugün girse seçimlere kesin kazanır diye. Yıllar içinde seçmenler tam onun istediği kıvama geldi, getirildi. Belki pazarlamanın zamanlamasıyla ilgili yazmak lazım onun üzerinden :)

Aynı şekilde tekrar gelebilirse kesin kazanır ama rakipleri onun hakkında iftira ve gereksiz iddialarda bulunursa işler çok farklı olabilir. Fazla siyasi konuşmayı sevmiyorum ama bu da bir pazarlama stratejisi işte :)

Aynı Coca-cola ve Pepsi reklamları gibi :


Rakibin üstüne basarak yükselmeye çalışmak :D

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by punky from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Resteemed your article. This article was resteemed because you are part of the New Steemians project. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64420.25
ETH 3150.23
USDT 1.00
SBD 3.99