Kişisel gündemim #01 : IELTS ya da "N'olcak bu İngilizce'mizin hali?"

in #tr6 years ago

Planlarını yaptığım yazılar başka ama kafam o kadar dolu ki zaman ayırıp yazamıyorum. "Bunu nasıl yazıyorsun?" diyebilirsiniz ama bahsettiğim yazılar biraz uğraş gerektirenlerden. Size faydalı olacak biliyorum ama oturup uğraşmam gerek. O yüzden biraz zaman yaratana kadar biraz gündelik şeylerden bahsedeyim istiyorum. Hatta belki de bunu günlük gibi kullanırım. Her gün yazmaya bahanem olur. Sizler de okur, katılırsanız şahane olur. Okuyup, katılmazsanız da sorun değil, diğer faydalı içeriklerde görüşürüz 😄


Yurtdışına yerleşmeye karar vereli yaklaşık 2 sene oldu. Bunun ilk 1,5 senesi ara ara araştırma yapıp, bakınıp, konuşarak geçti. Artık adına hayal mi dersiniz, hedef mi bilemem ama şu an o 1,5 sene boşa geçmiş gibi hissediyorum açıkçası. Çünkü Türkiye'de bulunduğumuz her an buraya daha fazla çakılıp kalıyormuşuz gibi geliyor. Dolar, Euro almış başını gidiyor; biz de hala bu ekonomide hem buradaki hayatımızı yaşayıp hem de kazandığımızın pula döndüğü bir döviz kuruyla para biriktirmeye çalışacağız. Derler ya hani "ölme eşşeğim, ölme". Artık bize burada yer olmadığını daha da iyi anlayıp, işleri ciddiye almamızsa son 5-6 ay anca. İşlemleri tamamlamamız da muhtemelen bir o kadar, hatta belki daha fazla sürecek bu gidişle. 


Türkiye'de mesleki olarak iyi bir konumda olup, her şeyi bırakıp gitmek kolay mı? Aslında kolay be. Kararı verirken hiç zorlanmadık açıkçası ama gitmekte zorlanıyoruz. Çünkü gider gitmez buradaki gibi bir hayata sahip olamayacağımızı biliyoruz ama en azından kendi mesleklerimizi yapabilmek istiyoruz. Bu da bir şekilde ön hazırlık gerektiriyor ve süreci uzatıyor. Bu noktada da konu mesleki deneyimden öte bir şeye yani İngilizce'ye geliyor. Öyle ya nerede, hangi işi yaparsanız yapın, iletişim en önemli şey. Ne kadar görmezden gelmeye çalışsak da işlerin ciddileşmesiyle şimdiye kadar köşe bucak kaçtığımız İngilizce ile yüzleşme zamanımız da geldi. Çünkü IELTS mevzusunu çözmeden işlemlere başlayamıyoruz ki süreç zaten uzun. Kaybettiğimiz her dakika geleceğimizden çalmak gibi. İnsanın kendi kendinin hırsızı olması ise korkunç, suçlayacak kimse de yok. O yüzden bugün gündemim IELTS. 


Her Türk insanı gibi İngilizce okuma ve anlama becerilerim(iz) şahane ama gel gör ki yazma ve konuşmaya gelince baygınlık geçiriyorum. Yurtdışındaki başvurularda yabancı dilin seviyesini sorarlar ya orada "canı isteyince süper" diye bir seçenek olsa onu işaretleyeceğim, durumum bu. Yurtdışıyla, yabancılarla iş yaptım hiçbir sorun yaşamadım ama gene de Türkçe'deki hakimiyetim, anlatım kıvraklığım elbette yok ve bu beni sanki salak ve benden başka biriymiş gibi gösteriyor, deliriyorum. Ya da belki sadece bana öyle geliyor bilemiyorum çünkü geçenlerde bir arkadaşım "İngilizce tarzınızı seviyorum, züppece ama sevimli" dedi. Biz çok düzgün yazdığımızı zannediyorduk halbuki. Bu örnekteki gibi bir dilin karaktere ve tavra dair yansımaları korkutuyor beni sanırım. 


Korkular cebimde "Tamam" dedim, "Neyse ne! Bir başlayayım hele."  Tüm işimi gücümü bıraktım, IELTS ile ilgili pek çok kitap aldım, döküman indirdim. Erkek arkadaşımsa sırf bu sınavla boğuşmamak, o sorumluluğu almamak için "sen gir, senin üzerinden başvuralım" diyor. Bakalım o korkularıyla ne zaman yüzleşecek. Bense elimde kitaplarım, mücadeleye hazırım. Ne demiş Jonas Salk

Düşlerim ve kabuslarım vardı. Düşlerim için kabuslarımın üstesinden geldim. 

Düşleriniz için savaşacak gücü ve kararlılığı bulmanız dileğiyle. 


Not : Daha önce sınava girmiş olanlarınız varsa öneri ve tüyolarınız işime çok yarayabilir.

cover source

Sort:  

6,5 alman gerekiyor sanırım. Umarım aksanlı bir listening geçirmezsin :) Tavsiye olarak da @ecotone gibi sürekli NYT okuyabilirsin :) Gündemi ingilizce takip etmek rutine dönüşüyor.

tamamen arkadaşlarımın tecrübeleri. Benimle alakası yok :)

Üniversite başvuruları için 6-6,5 yetiyor ama bizim gibi "skilled immigirant" ya da "h1-b" gibi çalışma izni içeren başvurular için 9 üzerinden 7 istiyorlar. Bunu da writing, listening, talking gibi 5 farklı alanın her birinden ayrı ayrı almamızı istiyorlar. Korkular, korkular :D

Ortalama 7 tamam da her birinden 7 epey zor :( bol şans

İşi şansa bırakma lüksümüz yok, oturup çalışacağız mecbur :)
Belki öğrendiklerimi buraya da yazarım sınava hazırlananlar olursa onlara kaynak olur :D

Ben bir ara arkadaşlarımdan feedback alır yazarım sana

Ya NYT da çok muhafazakar ve yaşlı. Keşke o haberi Independent'ta görmüş ve hep Independent okurum diye espri yapmış olsaydım. Daha havalı olurdu.
İşte bunlar hep tecrübe:))

NYT havalı değil yani öyle mi? :D

Bir Independent havası yok:(

Bu arada benimki de ne yazık ki İngilizce geliştirme belası, kültür sevdası değil.

Çok geç....

Yazılarınızı her okuduğumda bir şey öğreniyor olmak benim için çok güzel bir şey. Listening hakkında pek bir tüyo veremem o biraz şans işi gibi. Ama writing ve speaking için çok klişe bir öneri sunacağım : Bol bol ingilizce kitap okumak. Benim de çok ciddi iki adet dil yeterliliğini ölçen sınava girmem gerekmişti ve ingilizcem yeterli değildi. Ders kitaplarına çalışırken de dikkatim cok kolay dağılıyordu ben de eğlenceli hale getirmek adına merak ettiğim ama okumadığım öyküleri ingilizce okumaya başladım. Macmillan Collector's Library diye bir yayınevi var, onun bastığı ingilizce öyküleri alıp okumuştum.Sonrasında romanlarına geçtim. Yaklaşık 4 5 ayda writing im ve reading im inanılmaz gelişti. Ve o iki sınavdan da almam gerekenden daha fazla not aldım. Size de tavsiye ederim

Çok teşekkür ederim hem güzel düşüncelerin hem de önerilerin için. Haklısın okumak çok işe yarayacaktır. Gün içerisinde deamlı İngilizce ile haşır neşirim aslında, okuyorum yazıyorum vs ama daha çok işle ilgili şeyler. Biraz daha edebiyata yakınlaşırsam çok daha verimli olabilir. Hemen bakayım bakalım İngilizce öykülere :)

Konuyla alakasız olacak belki ama tam şu anda içimden geçen soru şuydu: Ne olacak bu Türkçemizin hali?
Son @kusadasi projesini yazmakla uğraşıyorum ama bu konuları Türkçe yazmak kadar zor bir şey yokmuş. Dur ben bir sonraki proje olarak bunu önereyim: Hep birlikte tüm bu İngilizce terimlere Türkçe karşılıklar bulalım yoksa yakında zaten hepimiz ister istemez Tarzanca konuşur olacağız.

İyi fikir. Benim düzgün yazılmamış yazıyı okumaya, düzgün konuşamayan insanla muhabbete tahammülüm kalmadı artık, o noktadayım. Bazen karşımdakinin ensesine yapıştırıp bir tane "ne diyorsun anlamıyorum, düzgün konuş!" diye çıkışasım geliyor, zor tutuyorum kendimi :D

British Council'ın şöyle şeyleri var. Bir de IELTS Prep diye uygulaması var. Yükleyeli çok oluyor ama tabi ki açıp bakmamışım hiç. Gidip aksattığım şeylere dair bir köşede üzüleceğim şimdi.

Onlara üzüleceksek grup terapiye girmemiz gerekebilir :)
Teşekkür ederim bir bakayım hemen. Sınava da nerede gireceğimizi düşünüyoruz bir yandan. British Council'daki sınav çok İngiliz aksanı olabilir gibi minik hesapları bile yapıyoruz. Bilmiyorum halimiz ne olacak :D

Arkadaşım bu sitenin çok faydasını görmüş. Her alan için faydalı diyor. Fakat writing epey zor mutlaka sitedeki genel konular hakkında birer tane essay yazsın hatta enerjisinin çoğunu writinge versin fikir sahibi olmazsa konu hakkında o süre ile hiç şansı olmaz diyor.

Hadi ya. Öyle yapayım madem. Bir ay çalışsam yeter diyordum, şu an ikiye, üçe katladı sanırım süre :)
--Teşekkür ederim çok--

Ne demek :) robert kolejinden mezun başka bir arkadaş writingden 6.5 almış haberin olsun :)

Ne kadar hoş, ne kadar güzel :)
Biraz kafa dağıtayım diyordum sayende "İngilizce mi çalışsam?" diye düşünmeye başladım :)

Bana kalsa çalışma. Güzel insanların gitmesi beni üzüyor :)

Güzel insanların temiz kalmak için bu kadar mücadele vermemesi gerekiyor, kirlenmemek için gidiyor ;)

Ben de Londra’ya taşınmayı planlıyorum eylül gibi. Sanırım mevcut rahat hayatı bırakıp yeniden bir hayat aramak sona yaklaştıkça zorlaşıyor. İlk başlarda mesleğimi yapmasam da olur diyordum ancak şu anda ya mesleğimi yapamazsam diye düşünüyorum. İngilizlerin sistemi ile alakalı olarak tam denklik almam gitmeden mümkün değil zaten onu da biliyorum. Bahane üretmeye başladım gibi geliyor. Umarım her şey istediğiniz gibi olur. Süreci paylaşırsanız bir çok arkdaşa yardımcı olacağından şüphem yok. Devamını bekliyoruz. 💪💪

Son iki sene içerisinde Londra'ya yerleşen çok arkadaşım oldu. Onlar da senin gibi önce "mesleğimi yapmasam da olur" dediler sonra aynı şekilde "ya yapamazsam" diye korktular ama şimdi hepsi kendi işlerini yapıyorlar hem de buradakinden çok çok daha güzel şartlarda. Bizler bu ülkede o kadar çok zorlanıyoruz ki hep aklımız daha kötü duruma düşersem ihtimaline gidiyor. Kendi işini yapmayan tek bir arkadaşım var o da kendi tercihiydi. Daha basit bir iş yapıp, stresten uzak yaşarım düşüncesiyle istemedi. Barda çalışarak bile buradakinden daha kaliteli hayat yaşadığını düşünürsen bir süre başka iş yapsan bile üzülecek bir şey yok. O yüzden hiç korkma, gözünde büyütme. Gözünde büyüttükçe ortama, sisteme alışma sürecini uzatırsın sadece. Doğal akışına bırak, git tadını çıkar, keyfini çıkar, farklı insanlar farklı işler farklı çalışma ortamları gör, bir gün dönüp gelsen buraya, bu bile çok önemli bir deneyim insan hayatında.

Bizim süreç daha uzun sürecek gibi görünüyor ama ara ara güncellemeleri paylaşırım tabii. Bir kişinin bile işine yarasa ne mutlu. Bizde zerre tereddüt yok, ne olacaksa olsun dert değil, kendi işimi yapmışım başka bir şey yapmışım ne farkeder. Daha huzurlu olayım yeter. Bana kalsa hemen bir sırt çantası toplar bir saate binerim uçağa, sanırım o yüzden bana kalmıyor :)

sote.jpg
Bu post @soteyapanbot tarafindan rastgele secilerek oylanmistir!
[Son 24 saatte oylananlar]16052018
Kara tahta listesi
Rastgele ozlu soz

We are interpreters – not merely translators between sender and receiver. What we say and how we say it makes a difference. If we want to speak to people, we need to know their language. In order to design for understanding, we need to understand design.
@soteyapanbot

This post has received a 8.69% upvote from thanks to: @punky.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Resteemed your article. This article was resteemed because you are part of the New Steemians project. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94