Günlük Yorum Etkinliği 30.06.2018

in #tr6 years ago (edited)

Günlük Yorum Etkinliği 30.06.2018

İki günlük gecikme için özür dileriz, bunun için 1.5 günde paylaşım yaptım. Ama şimdi asıl günümüze dönebiliriz.

Dün paylaştığımız yazıda oy verilen kullanıcılar;

@househusband
@videoaddiction
@murattatar
@jorgebgt
@tahirozgen
@rebe.torres12
@emotionalsea
@dovlet
@thales7
@mucar38
@talaxy

Yarisma.jpg

Kurallar:

  • Mümkün olduğunca basit tutmak istiyorum. Bunun sizden her gün #resteem isteyemem, fakat resteem yapanlar için 2 yorum yapmış gibi değerlendireceğim. Günde 10 yoruma oy vereceğim. Bunları hem sizin beğenilerinize göre hem de kendi beğenilerime göre değerlendireceğim.

1. Yorum bırakmak.

Hepsi bu kadar.

Günün Konusu

Son zamanlarda okuduğunuz en iyi kitap nedir? Konusu nedir?

Yarın görüşmek üzere

Sort:  

Boş Sayfa - İnsan Doğasının Modern İnkarı
Steven Pinker

0000000345086-1.jpg

Son zamanlarda diye gireyim çünkü daha öncesinde daha iyi kitaplar okumuşluğum vardır, fakat, son zamanlarda okuduğum en iyi kitap bu.
Müthiş bir şekilde insan doğasını yorumlamış. İnsanlık olarak bizim ortak değerlerimiz nedir ve neden vardır, hatta nereden gelir gibi sorular sorup, ortak akıl, fikir ve kararlar neden nasıl alınır sorularının cevaplarını aramış, müthiş zevkli bir kitap.

Dil ve zihin konusunda dünyanın önde gelen uzmanlarından biri olan Steven Pinker, Boş Sayfa'da insan doğası tartışmasını ve bunun ahlaki, duygusal, siyasal renklerini irdeliyor. Kendine özgü bir mizah duygusuyla ele aldığı konular hakkındaki düşüncelerini berrak bir şekilde ifade eden Pinker, geçen yüzyılda birçok aydının kabul ettiği ve zihnin doğuştan gelen özellikler barındırmadığını söyleyen "boş sayfa" öğretisinin, "insanlık" dediğimiz ortak değerlerimizi ve bireysel tercihlerimizi inkâr ettiğini öne sürüyor. Pinker ayrıca, "boş sayfacıların" toplumsal sorunları nesnel bir şekilde çözümlemek yerine avutucu sloganlarla yetindiklerini; siyaset, şiddet, çocuk yetiştirme ve sanat anlayışlarımızı çarpıttığını savunuyor. Tarafların karşılıklı olarak birbirlerini suçladıkları "insan doğası" tartışmalarına soğukkanlılık ve akılcılık şırınga eden Pinker, bilim ve sağduyuya dayalı bir insan doğası anlayışını dürüstçe kabul etmenin önemini vurguluyor.

Ben okurken çok keyif aldım, umarım siz de beğenirsiniz.

En son dinlediğim kitap Eckhard Tolle den "The power of Now" yani Şimdi nin gücü ...
Daha doğrusu AN'ın gücü.
Her an an'da nasıl yaşanır öğretiyor. Çok faydalı ve ANlamasi pek basit değil.. uygulaması da ayrı bir konu..
Cok etkileyici olduğu ama aşikâr ..
0000000104045-1.jpg
kaynak

okudum. cok iyi. siddetle tavsiye ederim. zaman kavraminin sadece beynimizde olustugnu, ne gecmisin ne de gelicegin bir yerlerde olmus yada olacak sekilde bizi beklemedigini mantikli bir sekilde anlatir. anI yasamanIn yegane temellerini biraz bilimsel biraz esoterik olarak okuyana aktarmaya calisir. Hayvanlarin zaman kavramini bilmediginden ve sadece ani yasadigi icin ne gelecek icin süpheleri oldugundan ne de gecmis zamani fazla umursamadiklarindan mutlu olduklarini anlatir. okuyun zarar gelmez. kitap da herkesin isine yaracak ufak da olsa bir bilgi oldugunu söyleyebilirim.

Stephen Hawking - Büyük Tasarım

Evrenin oluşumundan bugüne kadar olan herşeyi tek teori altında toplamaya çalışmanın anlatıldığı bir kitap.

"Fragile Families", N. Glenn ve L. Rodriguez, iki antropolog tarafından yazılmış etnografik çalışmaya dayalı kitap. ABD'de kaçak yaşayan Meksikalı göçmen ailelerin çocukları hakkında. Bu çocuklar ailelerinden alınarak 18 yaşına kadar ayrı bir yurtta barındırılıyorlar, ve eğer 18 yaşına kadar ABD vatandaşı bir aile sahip çıkmazsa sonrasında ya Meksika'ya sınır dışı ediliyor, veya evsiz, işsiz sokaklara terk ediliyor. Gerekli belgeleri olmadığı için doğru dürüst eğitim de alamaz, okulu kazansa da burs yoktur, dolayısıyla hayatına "tecavüz" edilmiş bir şekilde içki, uyuşturucu ve çetelere bağımlı olmaya itilmiş. Ben kitabı okuduktan bir iki hafta sonra geçenlerde haberlere de konu oldu. İnsanların hayatına başkalarının karar vermesi, olayların doğal akışına müdahale edilmesi ne kadar sağlıklı sonuç üretir? gibi sorgulamalar var.

Homo saphiens ve Homo deus ikilisi.
Saphiens insan ırkının bir çok bakış açısı ile kısa bir tarihini anlatıyor, Deus ise yine insan ırkının bir çok bakış açısı ile kısa bir şekilde geleceğini yorumluyor.

hocam ben de Harrarinin "A brief history of human kind" kitabini tavsiye edecektim. bu kitap da muhtesem. bu kitaptan okadar cok sey ögrenebilirsinizki inanilir gibi deyil. Yuval Noah Harari tüm kitaplari okunur diyorum. Mesela Piramitler yaklasik 4000 sene önce yapilmis, stonehenge 6000 sene önce, ama sanliurfa da bulunana göbeklitepe deki tapInak 11000 sene önce. yani son buzcagindan sonra yapilan bir tapInak. daha ozaman insanlar evcillesmemislerdi bile...bu ve bundan daha carpici bilgileri dedigim kitapta bulabilirsiniz.

Screenshot_20180701-171753_Google.jpg
Bin Muhteşem Güneş. Belki bu kitapla biraz geç tanışmış olabilirim. Tek kelime ile muhteşem bir kitap. Sürükleyici olmasını bir yana, kalbimin derinliklerinde büyük bir sızı hissettirdi. Afganistan'ı hiç böyle düşünmemiştim. Uçurtma Avcısı'nı da okudum. Onda da aynı duyguyu derinden yaşadım.

Kristin Hannah - Kış Bahçesi

Kitap uzun zamandır kütüphanemdeydi. Şimdiye kadar okumadığım için pişman oldum. Annesiyle yakınlık kuramayan 2 kız kardeş, aileyi bir arada tutmak için çalışan bir baba ve bir kış bahçesi... Devamı kitapta :)

parvus.jpg

Bu kitaba, okuyan arkadaşımın bir telefon görüşmesinde, neredeyse hepsini bana bir çırpıda anlatacak kadar heyecanlandığını gördükten sonra başladım:)

Okudukça onu daha iyi anlıyordum çünkü daha fazlasını ben de hissettim iliklerime kadar..
İhanet, çaresizlik, kabulleniş, vazgeçiş ve aldatılmışlık kokuyordu sayfalarda.
Geçmişteki yapılan saflıklara, daha doğrusu enayiliklere ve hatalara kızıyor nasıl/neden derken buluyorsunuz kendinizi.

Babil'in oklarını takip etmeli..

Herkes okuduğu kitabı yazmis. Super, tabi sizin açınızdan. Ben yaz sıcakları bastırdı bastırılı kitap elime almadım. Nedense hep karlı çamurlu zamanlarda okumayı seviyorum

Eden'in ejderhaları - Carl Sagan:
İnsan zekasının olası evrimsel süreçlerini ortaya koyar ve neden yalnız solo olarak açıklar.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 61258.08
ETH 2873.80
USDT 1.00
SBD 3.56