Yeni bir dil öğrenmekle ilgili tavsiyeler #2

in #tr6 years ago


Arayı soğutmadan İngilizce ve diğer yeni dil öğrenimi hakkında biraz daha derinlere inelim dedim. İlk yazımı okumayan arkadaşlar için şöyle bir link bırakıyorum. İngilizce'ye maruz bırakılmak üzerine değinildi, belki yeterince değil ama ilerleyen kısımlarda detayına gireriz. Sıra şimdi geldi bu işin pratiğine. Nasıl pratik yaparım? Bu soru hemen hemen her dil öğrencisinin aklına gelmiştir. Bu soruya gelmeden önce pratik yapmaya yetecek kadar birikiminizin, kulak aşinalığınızın yeterli olması gerektiğini düşünüyorum. Ha bu perfect İngilizce konuşmadıktan sonra ağzınızı açmayın demek olmuyor. Kaldı ki anadili İngilizce olmayan bir yerde belli bir yaşınıza geldiyseniz zaten o perfect İngilizce denilen zımbırtıyı konuşmak biraz hayal, üzülerek söylüyorum. Buna da daha sonra değineyim. :)


Nerden başlamalı bu dile?


İnsanların ilk hatası, bu ilk başlangıç adımlarını atarken zaten öğretim kurumları tarafından maalesef yapılıyor. Öncelikle sizin yeni bir dile neden ihtiyacınızın olduğunu oturup düşünmeniz, kesin olarak bir karar yargısına varmanız gerekirken milyonlarca insanla aynı şekilde öğretime tabi tutulmanız deli saçması. Bu yapılan hatayı öne sürüp dil öğreniminden vazgeçmemeli tabi. Her insan kendinin doktorudur diye bi laf vardır, eğitim içinde çok farklı değil. Özellikle belli bir yaşa gelmişseniz artık bir dile neden ihtiyacınız olduğunu, hangi kullanım alanlarında iyi olmanız gerektiğini, bir şeyi nası daha iyi öğrenebildiğinizi biliyor olduğunuzu varsaymak istiyorum. İşiniz için mi öğrenmek istiyorsunuz? Çok güzel, mesleki dil eğitimi almanız gerekiyor. Dünyayı gezeceğim, insanlarla iletişim kurmam gerek mi diyorsunuz, detayları geçerek günlük bir bilgi birikimi size yeterli olacaktır, hani şu "derdimi anlatacak kadar" denilen. Konuşmak gibi bir ihtiyacınız yok, İngilizce kaynak okumak istiyorum mu diyorsunuz, ne güzel buna yönelin.


 

Tamam ama nasıl?

Herhangi bir şeyi öğrenmenin tek bir kuralı yok bildiğiniz gibi, fakat size bu sorduğum soru işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. Marangozculuk yapan bi adama şakır şakır speaking dersi vermenin bir anlamı yok, kullanım klavuzu okumak istiyor belki sadece? Tek başına öğrenen insanlar olabilir elbette, dediğim gibi öğrenme biçimleri insandan insana değişiklik gösterir ama size tavsiyem bir öğretmeninizin olması. Dünya üzerinde şuanda kullanılan sayısız farklı dil eğitim metodu ortada bulunmakta fakat özel bir öğretmeniniz olursa işiniz çok daha basit. Özellikle özverili birisiyse oturup ihtiyaçlarınızı tartışıp size nasıl bir strateji ile eğitim imkanı sunacağını belirleyen birisi imdat çağrınıza ambulans gibi yetişir. Ha, yok kardeşim ben tek başıma öğreneceğim diyorsanız internet size yeterli kaynağı aslında sağlıyor. En azından başlangıç için iyi bir seçenek olabilir. Piyasada taa İngilizce'yi en başından alan anadilinizde yazılmış İngilizce kitaplar da ayrıca mevcut. Herhangi bir reklam yapmıyorum, sadece seçenek sunmak amacım:).


Tek başına nasıl olur bu iş?


Eh, oturup formül ezberlemeye benzemiyor maalesef. Onu da ben yapamıyorum zaten ayrı konu:). İlk yazımda bahsettiğim gibi biraz yaşam stilinizi, okuduğunuz, izlediğiniz kısacası beyninize giren her türlü bilginin eğer mümkünse İngilizce olmasına önem gösterin. Açıp netflix'te izleyeceğiniz bir dizinin İngilizce seçeneğini seçmek zor değil, dinlediğiniz müzik tarzını biraz yabancılaştırmak kötü olmaz. Sonuçta bir dil öğrenmek kelime, sözlük ezberlemeye benzemiyor kültürünü de en azından anlayabilir seviyeye gelmeniz gerekmekte. Her dil bir insan demişler. Bu işin kitap karşısında dirsek çürütme, kelime öğrenme gibi sıkıcı tarafları zaten mevcut fakat bunları size verdiğim tavsiyelerle pekiştirirseniz gerçekten zor değil yeni bir dil.

Diğer yazımda mükemmel konuşmanın bir gerekliliği olmadığı hakkında bir kaç demeç vereceğim gibi duruyor ama siz yine de bana güvenmeyin, sağlıcakla. :)

öne çıkan resim kaynağı.


Posted from my blog with SteemPress : https://realizeyes.timeets.xyz/2018/08/11/yeni-bir-dil-ogrenmekle-ilgili-tavsiyeler-2/
Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Realizeyes(Ozan) from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Kesinlikle sürekli dinlemek ve konuşmak lazım. Ben lisede (Robert Kolej) hocalar hep yabancı olmasına ve dersler İngilizce olmasına rağmen derslere katılmadığım için aşırı geliştirememiştim. Sonra dizi film izledikçe ve yurtdışına çıktıkça gelişti.

Şimdi aynı şekilde İspanyolca öğrenmeye çalışıyorum, bakalım :)

:) umarım en kısa zamanda İspanyolca da öğrenirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66367.17
ETH 3007.58
USDT 1.00
SBD 3.71