Making a pistol crossbow - Melting aluminium for the trigger ( Failed )

in #tr5 years ago


I have to say, I never finished this crossbow. It is illegal to produce, sell/buy and posses in my country. I love history and medieval ages. In fact my biggest dream was when I was a teenager - maybe still is - being a blacksmith in medieval times. Making armors, weapons, swords and shield. Modern times gives a lot of responsibilities on our shoulders. And the system pushing you to make decision based on the status quo. They make road that you can walk, and build fences around it, you have to walk that specific road in order to go somewhere else. Everyday life is predetermined by others. Living in a world that you are just a player and can't make simple things without worrying about staying alive is tiring.

[TR] Baştan söylemeliyim ki bu crossbow'u (tatar yayı) hiç bitirmedim. Yaşadığım ülkede üretilmesi, satılması, satın alınması ve bulundurulması yasak. Suikast silahı olarak görüldüğünden ruhsata tabi. Tarihi sevdiğim bir sır değil. Hatta lise yıllarımdan beri en büyük hayalim - belki hala daha öyledir - ortaçağ zamanlarında bir demirci olmak. Zırhlar, kılıçlar, kalkanlar yapmak. Modern dünya sırtımıza birçok sorumluluk yüklüyor ve sistem bizi var olan kurallara göre karar vermeye zorluyor. Bir yol yapıyorlar ve sen buradan yürüyeceksin diyorlar, etrafını çitlerle çeviriyorlar, sen o yoldan yürümek zorunda kalıyorsun biryere gitmek için. Günlük hayatımız başkaları tarafından önceden belirlenmiş. Sadece oyuncu olduğun ve yürümek gibi basit şeyleri bile hayatta kalma korkusu olmadan yapamadığın bir dünyada yaşamak gerçekten yorucu.


I cant be a blacksmith, i need to take care of myself and pay the bills, nobody is fighting with swords and wearing armors to battle. Nobody is interested in crossbows , in fact they are illegal to make. So to satisfy my medieval need, i wanted to give it a try and see if i can make a crossbow. If i ever needed one. I will share some of the process but keep in mind that i am not a professional and I did thing in my way with available tools.

[TR] Şuanda bir demirci olamam, kendime bakamam ve faturalarımı ödemem gerekiyor. Bugünlerde kimse kılıçlarla savaşmıyor ya da savaşa giderken zırhlar giymiyorlar. Kimse crossbow'larla ilgilenmiyor aslına bakarsan söylediğim gibi yasadışı şuanda. Hal böyle olunca içimdeki ortaçağ insanını tatmin etmek için yapabilir miyim yapamaz mıyım görmek adına bu işe giriştim. Belki lazım olur ^^ Postun geri kalanında bu süreçle ilgili bir kaç şey paylaşacağım ama unutmayın ki ben profesyonel değilim ve yaptığım şeyler kendi yöntemlerimle ve elimde olan imkanlar dahilinde yapılmıştır. Bu tür şeyleri yapmanın uygun yolu bunlar değil.



This is not a tutorial. Be careful when you handling with sharp tools not to injure yourself.



These are the main tools i used. The big log is going to be the wood i will be using to make the crossbow. I went a local woodworking shop and asked the owner to split the wood into 6 long pieces. This log is given to me by an old man from our neighborhood. Other tools were belong to my grandfather. He passed away in 2007. I didn't use any power tool , because i wanted to feel how people would have done it in medieval times.

[TR] Kullandığım aletlerin tamamı bunlar. Fotoğraftaki büyük kütük mahallemizde yaşayan yaşlı bir amca tarafından bana verilmişti. Crossbow için o kütüğü kullandım. Yakınlardaki bir marangoz atölyesine gidip, sahibinden kütüğü 6 parçaya bölmesini rica ettim. Diğer aletler 2007 de ölen rahmetli dedeme aittir. Herangi bir elektrikli alet kullanmadım çünkü ortaçağ zamanından bir insan bunları yaparken neler hissediyordu onu deneyimlemek istedim.



The reason why i am making 3 pieces is that, I want to make a trigger mechanism out of aluminium. In order to implement the trigger mechanism I have to cut notches into the wood so that trigger pieces can move freely. Unfortunately i don't have necessary tools to do that , so I make tree pieces. Then i'll cut a piece from the middle section to make a room for trigger piece. Trigger works with gravity. You can check from the internet how the crossbow triggers works , i don't want to give too much details about this.

[TR] 3 tane parça kesmemin sebebi ise tetik mekanizması. Alüminyum parçadan oluşan tetik mekanizmasının çalışması için tahtaya mekanizmanın rahatça hareket edebileceği oyuklar açmam gerekiyordu. Elimde bu oyukları açacak malzemem olmadığı için 3 parça kestim. Ortadaki parçaya tetik için yer açmak tek başına testere ile daha kolay. Tetik mekanizması yerçekimini kullanarak çalışıyor. Çok detaya girmek istemiyorum merak edenler internetten araştırıp daha detaylı açıklamalar bulabilirler.



This process took couple of hours to do. Its hard to do by hand. I had an operation from my right wrist and they removes a cyst from the dorsal area. For that reason i can't use my hands for long time. In addition to that, the tools i am working with are pretty old and dull. This makes the process a lot harder but i enjoyed every bit of it. The main reason was the experience not the result.

I made some prototype for trigger mechanism out of cardboard , foam, wood, and thin aluminium. For this to work i need at least 1 cm thick aluminium piece to form trigger pieces. Unfortunately I couldn't find anything. I didn't give up , I found couple of aluminium trays laying around the shop, cut them into little pieces. I make a temporary fire to melt the aluminium. I made a mold out of sand for first try and it failed.

Bu süreç bir kaç saat sürmüştür. Elde işlemek zor iş üstelik sağ bileğimden bir ameliyat geçirmiştim o dönemde. Üst bölgeden bir kist aldılar bundan dolayı bileklerimi çok uzun süre ağır işlerde kullanamıyorum. Buna ek olarak kullandığım aletler oldukça eski ve körelmiş. Bu da süreci çok daha zor hale getiriyor ama zaten amaç burada sonuçtan ziyade süreci deneyimlemek olduğundan çok sorun değil.
Tetik mekanizması için bir kaç prototip yaptım ,köpükten , kartondan ince alüminyumdan olmak üzere. Sistemin verimli çalışması için bana en az 1cm kalınlığında bir alüminyum parça gerekiyordu. Ne yazıkki tüm uğraşlarıma ve arayışlarıma rağmen bulamadım böyle bir parça. Pes etmedim tabiki. Atölyede sağda solda bulduğum alüminyum tepsiler vardı ( ramazandan kalma baklava tepsileri ) onları küçük küçük parçalara ayırıp, yaptığım ocakta taş kömürüyle ısıtıp erittim. İlk yaptığım kalıp ıslak kumdandı ve sonuç başarısız oldu tabiki.

After many failed attempts I decided to make the mold from a stronger material. It took hours and lots of coal to melt the aluminium. I cast the aluminium into the mold to get the necessary thickness. I shaped the trigger system by hand with files. I must say it took couple of attempts to do it right but i finally finished the trigger. After this steps are done, the crossbow is 80% finished. The only remaining part is the bow. As I said its illegal to produce this weapons so i didn't make a bow part to this build. Its important to explore different ways to make the thing you want. As long as you stay creative you can find a way to make it work. Thank you for reading.

[TR] Birçok başarısız girişimden sonra , daha sağlam bi materyalden kalıp yapmaya karar verdim. Bir tane kaldırım taşının üzerine çimentodan kalıp yaparak alüminyumu buraya döktüm. Tetik mekanizmasını elde yaptım. Bu adımın da bitmesiyle birlikte crossbow %80 bitmiş sayılır aslında. Tek geriye alan yay kısmını yapmak, o da ülkede yasadışı olduğu için hiç yapmadım. Önemli olan yapmak istediğiniz şey için farklı yollar keşfetmek ve pes etmemek. Yaratıcı düşündüğünüz dürece elinizdekileri kullanarak amacınıza ulaşabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sort:  

hayalini daha önceki postlarından hatırlıyorum, şimdi bu harika yazını okuyunca da seni büyük bir ateşin başında kılıç ve kalkanlar yaparken düşündüm:)

elindeki imkanlarla, teknolojik alet kullanmadan sırf o devrin havasını hissederek ortaya bir şeyler çıkarman çok hoş ve takdir edilesi.. ellerine sağlık.

Teşekkürler @sudefteri , Kılıç değil belki ama aslında bir tane bıçak denemem olmuştu. Şu postta bahsetmiştim biraz. Tabi donanımlı bi atölye olmadan evde çok zor bu tarz şeyler yapmak. Kalkan olarak da ancak işte digital ortamda yapabiliyorum şimdilik ^^

Hayalinize çok şaşırdım. Böyle insanlar kaldı mı dedirtti. Ama beni daha çok şaşırtan azminiz ve beceriniz oldu. Elinize sağlık gayet güzel duruyor.

Teşekkür ederim, çok uğraştırmıştı yaparken bir kaç kez elimi de kesmedim değil. Satın alamayacağımı biliyorum Türkiyede üretimi yasak olduğu için, böyle birşeye sahip olmanın tek yolu kendim yapmaktı ^^

maybe it hasn't been a successful attempt, but this was still very exciting for me ! what a great project :D i look forward to your next post where i am sure you will be successful !!! :D

Thank you. The aluminium part was very tricky to make it right. But it was a fun project to do ^^

Wow @ruen! Crossbow is a dangerous and powerful weapon. I admire the creation process, it's a pity you can not finish it. But maybe if you got the permission to create such things, you could do it.

maybe I'll make one in secret :P don't tell anybody...

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Ruen from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


This post was shared in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Youtube'da restorasyon adı altında bu videoları saatlerce izleyip hipnoz oluyorum. Burada karşılaşmak da ilginç oldu. Tavsiyem eğer uygun ekipmanın varsa video da yapmandır. Emeğine sağlık. Kolay gelsin :)

Çağımızın bağımlılığı demekki ben de saatlerce izliyorum o tür videoları ne yalan söyleyeyim ^^ Tavsiye için teşekkür ederim. Onlarca var ama takip ettiğim favori kanal ismlerinden bir kaçını yazayım buraya > LTMS , Diresta , Alec Steele , Matthias Wande , Hand tool rescue , Click Spring Boby Duke

Kanallar için çok teşekkürler. 👍

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62498.25
ETH 3177.22
USDT 1.00
SBD 3.79