Zorlananlar ve Nasıl Başlayacağını Bilemeyenler İçin Günlük Tutma MetodlarısteemCreated with Sketch.

in #tr6 years ago

background-2850091_1920.jpg

Eğer yabancı, üretkenlik kaynaklarını takip ediyorsanız, günlük tutmanın yararları ile ilgili pek çok içerikle karşılaşmışsınızdır. Stres seviyesini azalttığına, travma sonrası iyileşme sürecini hızlandırdığına ve yaratıcılığı artırdığına dair bir sürü yapılmış çalışma var. Bu yazıda yararlarından bahsetmeyeceğim. Sadece şundan emin olabileceğinizi belirtmek istiyorum;
Eğer günlük tutmak gibi bir alışkanlığınız yok ise böyle bir alışkanlık edinmek, kişisel gelişiminiz için atabileceğiniz en büyük adımlardan biri.

Bu yazının amacı da pek çok kez günlük tutmayı denemiş ama başaramamış ya da başlamaya karar verip nasıl başlayacağını bilememiş insanlar için yaygın olarak kullanılan günlük tutma yöntemlerini listelemek. Sırasıyla TLC ve "Yesterday, Now, Today" yöntemlerinden bahsedeceğim.

T.L.C (Thank, Learn, Coonect) Metodu

Günlüğünüz temel anlamda bu 3 maddeye dayanıyor. İlk maddede şükran duyduğumuz konulardan bahsediyoruz. Burada "cebimde para bulunmasına minnettarım" ya da "ailem benimle birlikte olduğu için çok mutluyum" gibi genel geçer ifadelerden uzak durmamız gerekiyor. O yüzden gün içerisinde karşılaştığınız insanlardan, yaşadığınız olaylardan ve bunlarla ilgili neyin sizi mutlu ettiğini yazmanız doğru bir yöntem olacaktır. Açık konuşacağım, nefes aldığın için bile şükretmelisin gibi bir söylemi dini temellere dayandıran insanlardan değilim, onlardan da pek hazzetmiyorum ama yine de üzerinde düşündüğünüz zaman teşekkür edecek pek çok şey bulabilirsiniz bir gün içinde.

morning-2243465.jpg

Günlüğün 2. adımı olan Learn kısmına geldik. Bu bölüm benim üzerinde en çok zaman harcadığım bölüm. Geriye dönük bir günü düşünürken, okuduğum, öğrendiğim şeylerden ziyade, tecrübeye dayalı bilgilere-derslere ağırlık veriyorum. Şahit olduğum basit bir diyalog bile önemli öğütler barındırabiliyor. Zaman zaman geri dönüp bu bölümleri okumak da güzel etkilere sebep oluyor.

Bir günümüzü özetlerken değindiğimiz son bölüm ise Connect. Basit bir örnek üzerinden anlatmaya çalışacağım. Bir önceki iş yerinizde arkadaşınız size kötü davrandı. Bugün ise bu davranışın altında yatan sebebi öğrendiniz. Bir bağlantı kurmuş oldunuz yani. Bu bağlantıları yazıyoruz bu bölümde. Öğrendiğiniz küçük bir mesele, beyninizde nasıl bağlantılara yol açtı? Neleri hatırlattı? Bu bölüme terapi bölümü desek çok sırıtmaz sanki.

Yesterday, Now, Today Metodu

"İyi bir gece uykusu, bir önceki gün hakkında bakış açımı düzenliyor." diyor Michael Hyatt, sabahları uygulanan bu günlük şablonunu anlattığı blog yazısında. Bir öncekine göre daha basit kullanım şekli var günlük tutma metodunun. Sadece belli başlı sorulara yanıt veriyoruz. Basite indirgeyerek yazıyorum.

Yesterday

  • Dün neler oldu? Neler yaşadım?
  • Dün yaşadıklarımdan ne gibi sonuçlar çıkardım? Nasıl dersler aldım?

Now

  • Neler için müteşekkirim? Neler için şükran duyuyorum?
  • Tam şu anda ne hissediyorum?

Today

  • Bugün ne okuyacağım?
  • Bugün için ne gibi etkinlikler planladım?
  • Bugün nihayete erdirmem gereken en önemli iş ne?

Birkaç gün bu şablonu uyguladıktan sonra geriye dönük incelemek gerçekten çok keyifli oluyor. İki yöntemi de birini sabah, birini akşam yapmak üzere uyguluyorum. Sizlere de tavsiye ediyorum.

Sort:  

Kendimize sorular sorarak hem düşünce yetimizi kuvvetlendiriyoruz hemde kalemimizi öyle mi? Bana göre çok güzel bir yazı olmuş. Bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62441.36
ETH 2940.53
USDT 1.00
SBD 3.59