Steemit Hesabımız Çalındığında Ne Yapmalıyız?steemCreated with Sketch.

in #tr6 years ago (edited)

steemit-security.png

Merhabalar,

Dün 21 Şubat gece sularında çalınan @sedatyildiz nicki hesabımı (detaylar bu linkte), bugün 22 Şubat akşam saatlerlerinde geri almış bulunmaktayım (detaylar bu linkte).

Bu yazımda hesabı geri almak ve sonrasında korumak için izlediğim adımları anlatmak istiyorum, umarım kimsenin başına gelmez ama gelse bile bu yöntemler ile bir kaç gün içerisinde hesabınıza geri kavuşabilirsiniz.

Öncelikle tüm çevreme hesap ile bir alış-veriş yapılmaması içi uyarıda ve duyuruda bulundum, daha sonra @ewq'nin tavsiyesiyle buradaki adrese giriş yaparak sıfırlama sürecini başlattım. İlgili sayfaya girdikten sonra sizden steemit kullanıcı adınız ve giriş yapabildiğiniz son şifre isteniyor. Sonraki adımda ise steemit'e kayıt olduğunuz mail adresiniz isteniyor, buraya dikkat kayıtlı mail adresinize mutlaka ulaşabiliyor olmanız gerekiyor. Eğer hesabı üçüncü parti bir siteden satın aldıysanız süreci başlatmadan önce kendilerine ulaşmanız gerekiyor. Mail adresini girdikten sonra işlemin tamamlandığına dair bir uyarı geliyor ve geri dönüşü beklemeye başlıyorsunuz.

Ben biraz sabırsız davranıp [email protected] mail adresine manuel bir e-posta daha gönderdim ve yaşadığım problemi detaylı bir şekilde tekrar izah ettim, bunun üzerine @ned'den incelemede olduğunu ve benzer bir problemle karşılaşmamak için Wallet Savings özelliğini kullanmamı söyledi.

Ortalama bir 12 saat kadar bekledikten sonra kayıtlı e-posta adresime bir sıfırlama bağlantısı geldi ve tıkladığımda eski şifremi tekrar istedi, daha sonra sistem yeni bir şifre verdi ve hesabıma yeni şifrem ile giriş yapabildim. Netice olarak başarıyla hesabı kurtarmış olduk.

Akabinde savings olayını da yaparak, coinlerimi güvene aldım. Onu da şöyle yapıyorsunuz;

Screenshot_1.png

Hesabınıza giriş yapıp Wallet kısmına tıklayın ve güvene almak istediğiniz miktarın yanındaki ok'a basıp Transfer to Savings butonunu işaretleyin. Ardından sizden şifrenizi isteyerek bir onay alacak ve miktar SAVINGS kısmına geçecek.

Screenshot_2.png
Eğer bakiyeyi tekrar kullanmak istiyorsanız SAVINGS kısmından transfer başlatıp, cüzdana 3 gün sonra aktarabiliyorsunuz.

Bu sistemin amacı da bir nevi bakiyeyi kilitlemektir. Eğer şifreniz üçüncü şahısların eline geçerse ilk yapacağı iş bakiyelerinizi bozmak ve sonra power down yapabilmek için hesabı almaya çalışmak olacaktır. Bu şekilde bakiyeyi kilitleyerek, üç günlük süreç içerisinde de bakiyeleriniz çekilmeden yukarıda anlattığım yöntemler ile hesabınızı tekrar alabilirsiniz.

Okuğunuz için teşekkürler, aklınıza takılan bir kısım var ise konu altından yorum bırakarak sorabilirsiniz. Kimsenin böyle bir durumla karşılaşmamasını umuyor, iyi günler diliyorum.

#TR kürasyonuna yardım ve destekleri için sonsuz teşekkürler.

Sort:  
Ignorant kelimesinin anlamını İngilizce-Türkçe sözlüklere girerek öğrenebilirsiniz.

Eğer bir ignorant değilseniz, Witness olarak aynı dilde konuştuğunuz bu insanı onaylamak adına farklı bir nedene daha sahipsiniz; O size hiçkimsenin yardım etmediği bir anda yardım edebiliyor

Teşekkürler

VOTE-FOR.png

geçmiş olsun...bilgilendirici yazı için teşekkürler

Çok teşekkürler

bilgiler için teşekkürler. Saving bölümünün de tam olarak ne işe yaradığını anlamamıştım şimdi oturdu bilgiler teşekkürler. Tekrar geçmiş olsun.

Ben teşekkür ederim, yardımcı olabildiğime sevindim.

Güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Merhaba size özelden nasıl ulaşabilirim ? Kardeşimin hesabı çalındı sizin gibi. :( Çok sinirimiz bozuldu. Rep puanı tamamen sıfırlandı ve + olan powerup larının hepsi gitti :(

Hemen stolen account kısmından bilgilerini gönderdik. Bunun haricinde yapmamız gereken birşey varmı ?

Birde anlayamadığım kısım hesabımız çalındıktan sonra saving kısmını nasıl kullanıp paramızı kilitleyebiliyoruz ? Yeni şifremizi aldıktan sonra mı bu işlemi yapacağız yoksa ? Eğer öyle ise zaten kurtarılmış hesaptaki parayı kilitlemenin amacı nedir? Biraz bilgi alabilirmiyim rica etsem ?

Hesabı çalan kişi nasıl oluysa şuan hesapta duran 3 sbd yi çekememiş. Bunu nasıl çekemedi onu merak ediyroum. Ama flaglar dolayısı ile sanrım bütün rep puanı sıfır ve kazandığı power up larda gitti. Allah belasını versin birde borsa dan para aktarmıştık hesabına... :(

Çalınan hesabımız
steemit.com/@prkznm

En son atttığı posta bakarsanız orada bende comment kısmında hesabın çalındığını yazdım. Ve sanırıyorum bu hacker bizden önce @baby32 nick li şahısın hesabını çalmış. Onunda rep sıfırlanmış. Ve bu hesabı kullanarak kardeşiminkini çaldı pishing linki ile :(

Dünden bu yana 12 saat geçti mailimize geri dönüşte olmadı halen :(

Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun. Discord üzerinden sdtyldz#6454 hesabıma özel mesaj gönderebilirsiniz. İlk olarak stolen kısmından bildirim göndermeniz iyi olmuş dönüşler 1-3 gün içerisinde gerçekleştiriliyor yoğunluğa bağlı olarak. Savings kısmından parayı kitlemenin amacı olası bir ikinci çalınma vakasına karşın, stolen üzerinden hesabı geri alana kadar bakiyeyi korumak. Dediğiniz gibi rep sıfıra indiği için 3 sbd çekilememiş muhtemelen. Genelde bir hesabın çalındığını fark eden küratörler hesap için report ve flag uygular bunun neticesinde de postlar hide olur ve rep düşer. Bunları aşmak için stolen üzerinden gelecek dönüş sonrası işlem yapan hesaplarla görüşüp unvote yapmalarını sağlamanız gerek.

çok geçmiş olsun. inşallah bir daha böyle bir şey olmaz.

Çok teşekkürler, umuyorum.

Hesabını geri almana çok sevindim. Tecrübe ve bilgilerini bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim.

Güzel dilek ve vaktiniz için ben teşekkür ederim.

Güzel bir anlatım olsun. Sen başta olmak üzere @ewq ya teşekkür ediyorum. Umarım kimse bu durumda kalmaz ve sıkıntılı bir süreç geçirmez.

Teşekkürler abi, benim de temennim o yönde.

Tekrar geçmiş olsun. Kimsenin böyle bir sıkıntı yaşamamasını diliyorum.
Tecrübeni bizimle paylaştığın için teşekkür ederiz. Böyle bir olay yaşadığımız zaman neler yapmamız gerektiğini de öğrenmiş olduk.

Çok teşekkür ederim, umarım kimsenin başına gelmez.

Hocam çok geçmiş olsun, Hesaplarda google authenticator kullanımı ile ilgili birşey yapılacak mı acaba? @sdtyldz

Çok teşekkürler, henüz 2fa ile ilgili bir şey yok fakat geçtiğimiz hafta tr toplantısında da konuşuldu yapılsa fena olmaz.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60463.70
ETH 2889.42
USDT 1.00
SBD 3.59