Neşe Doluyor İnsan! [Cointurk 26.Proje] sedem#4768

in #tr6 years ago

41F62DBB-C451-45CE-973E-31BEC6EF2F51.jpeg
İnsanın çocukluğuna ait anıları hafızasında ayrı bir yer tutuyor bence. Çocukluk anılarımı yakın geçmişteki anılarıma oranla daha net hatırlıyorum nedense. Çocuk ruhunun ve saflığının bunda etkisi büyük olmalı. Çocukken anda kalmayı başarabiliyoruz çünkü. Neyle uğraşıyorsak bunu tüm benliğimizle yapıyoruz. Çocukluk anılarımda 23 Nisan’ın yeri ayrıdır. O yüzden bu proje konusunu görünce tamam dedim. Yaşadığım bu olay niye sadece okul ahalisi ve ailelerinin hafızasında kalsın, cümle alem duysun. Tabii 10 yaşındaki bana sorarsan şiddetle karşı çıkar bu fikrime çünkü o yer yarılsaydı içine girerdi o an.
Sesin açılması, yüksek çıkması için çiğ yumurta içiniz formülünü bilmiyorum kimler biliyor. Biliyorsanız bilmediğiniz bir şeyi de ben söyleyeyim. Aynı zamanda tizleştiriyor. En azından bendeki etkisi bu oldu.
Törende şiir okumak her öğrenci için önemlidir ve bir gurur kaynağıdır. O yüzden şiir okuma için seçildiğimde nasıl sevindiğimi tahmin edebilirsiniz. Aynı zamanda nasıl heyecanlandığımı ve hazırlandığımı da. Bu işi çok önemsedim. Çiğ yumurta içmeye ikna olacak kadar! Yukarıda yazdıklarımdan az çok başıma neler geldiğini tahmin etmişsinizdir. Şiirimi,güzel şiir okumanın avazın çıktığı kadar bağırmakla eş değer olduğunu düşünen her çocuk gibi sesimin ulaşabileceği son oktavdan okudum elbette. Ve en tiz haliyle! Okulların ses sistemi de malumunuz. Sesimin tizliğine hoparlörlerin cızırtısının eşlik etmesiyle şahane (!) bir performans sergiledim. Sesim çınladıkça panikledim ve daha çok bağırdım. Bağırdıkça da... Neyse ilk ve son şiir performansım sonrasında törenlere katılmaktan vazgeçtim mi? Tabii ki hayır. Madem sesim iyi değil o zaman dans ederim dedim ve okulun folklor ekibine girerek ondan sonraki tüm milli bayramlarda ve kutlanan belirli gün ve haftalardaki gösterilerde boy gösterdim. İyi ki yapmışım.( Yani benim açımdan öyle.)
Sonucu ne olursa olsun törenlerde görev almak her çocuğun gururunu okşayan ve özgüvenini geliştiren bir etkinlik. Kendini önemli, işe yarar hissetmeni sağlıyor.
Ne kadar şanslıyız ki çocukların daha hak ettiği kıymeti görmediği bir dönemde onlara koca bir bayram hediye eden bir Atamız var. Onlara güvenilmesi gerektiğini, onların geleceğin teminatı olduğunu gösteren bir lider.
Bu vesileyle Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü saygı, minnet ve özlemle anıyor; hepinizin Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutluyorum. Nice bayramlarımız olsun.

Sort:  

Merhaba @sedem,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 65686.10
ETH 2943.95
USDT 1.00
SBD 3.73