Bir hayat #2 | Kâzım

in #tr5 years ago

Dünya birbirini arayan ruhlarla dolu. Aynı dili konuşabildiğimiz, zamanın anlamını yitirdiği, saatlerce ve günlerce sürebilecek muhabbetler eşliğinde birlikte kaybolabileceğimiz, neşenin ve hüznün doruklarını beraber arşınlayacağımız bir ruha hasretiz.

Belki birbirimizin kıyılarında yürüyor ama kavuşamıyoruz. Belki aynı yerde dolaşırken, bir fotoğraf karesinin içine sığıyor; ama birbirimizi göremiyoruz.
Ne sen onun seni aradığını biliyor ne de senin onu aradığının farkındadır o. Ama belli de olmaz. Belki birisi herhangi bir şeyden yola çıkarak iyiliğin izlerini takip ederek ulaşır bize..

Bambaşka yıllarda yaşamış insanların birbirinden haberi oluyor muydu acaba? Ya da birbirlerini sevmelerine engel miydi sadece rakamlardan ibaret olan tarihler? Birbirinin yüreğine uzaktan da dokunulamaz mıydı? O eşsiz manzaraya bakıp hayallere dalabilmek için orada aynı anda mı bulunmak gerekirdi? Bir kayanın üzerine oturup düşlere daldıktan 44 yıl sonra da aynı yerde oturup o düşlere ortak olunamaz mıydı? Aynı gökyüzünün altında kayan yıldızlara bakıp dilek tutmak mümkün değil miydi?
Geçen hafta gözlerim dolarak izlediğim ödüllü belgesele göre bunların hepsi gerçek olabilir..

Buraya senden önce gelmiş birisi vardı. Sen geldiğinde içine çektiğin ıhlamur kokusu; başka ruhun sen onu izleyebil diye bıraktığı işaretten başka bir şey değildir.

Kaynak

Her şey Dilek Kaya'nın bitpazarından birkaç mektup, fotoğraf ve bir defter satın almasıyla başladı.. Bir romanın başlangıcı gibiydi sanki. En sevdiği mekânlardı. Eskimeyen insanların hayatlarına ve hâtıralarına dokunabileceği objeler arayıp bulmak vazgeçilmeziydi.

İlk başta alelade okumaya başlamıştı mektupları. 19 yaşındaki Kâzım adlı gence aitti bunlar. Ailesine ve arkadaşlarına yazılmış satırları okuyup fotoğraflarına baktıkça bu hikâyenin içine çekileceğini tahmin bile etmiyordu belki de. 'O benim arkadaşımdı' diyecek kadar sevmişti mektubu yazan kişiyi..

Bir an durup düşünün 44 yıl önce yaşamış bir genci ve fikirlerini kendinize o kadar yakın hissediyorsunuz ki şu anda kanlı canlı etrafınızda olan insanlardan daha fazla dokunabiliyor size. Belki de elinizde bir sıcaklık hissediyorsunuz, eskimiş zarfından özenle çıkardığınız kağıtlardan.

Kaynak

Okulun müzik grubundaydı ve yeni çıkan şarkılardan ilk onun haberi olup arkadaşlarına dinleten, ailesinin eve bir müzik dolabı almasıyla sevinçten havalara uçan, hatta onlara şarkı listesi yollayan sevilen bir gençti. O yüzdendir ki o yaşta 'Baba Kâzım' diyorlardı ona. :)

Mektuplarından birinde Artvin Kaçkar - Altıparmak Dağları'na bir dağ tırmanışı daveti vardır. Cevap olarak "Ben de geliyorum." diyerek sonsuzluğa giden adımın ilkini orada atacağını nerden bilebilirdi ki.. 🙇🏻‍♀️

Dilek Kaya, internete ismini yazıp arattığında 1974 temmuzunda dağın zirvesinden düşerek hayatını kaybettiğini öğrenir. 🙇🏻‍♀️
Gözlerine inanamaz. Hayır! O neşe dolu gepgenç Kâzım nasıl olur da ömrünün baharında böylesine bir acı sonla karşılaşır? Çok üzülür ve onun yarım kalan hayatını devam ettirme kararı alır. Hayatın ona borçlu olduğunu ve bu borcu da insanlara onu anlatarak ödeyeceğini umut edercesine hazırlıklara başlar.

Belgeselin yapımı tam iki yıl sürer. Ailesinden hayatta kalan tek kişi olan ağabeyine ulaşır. Arkadaşlarının evine gidip çekimler yapar. Kâzımın son yolculuğuna da çıkar. Yürüdüğü yolları ve oturduğu kayayı bir fotoğrafın izinde seyretmek, hem hüzünlü hem de sevinçli karmakarışık duygular uyandırdı bende.

Gözlerim dolu dolu izlediğimi ifade etmeliyim tamam belki birkaç damla gözyaşı da akıtmış olabilirim. 🙇🏻‍♀️
Bu hikâyeyi anlatmak istiyor; ama bir türlü cesaret edemiyordum. Onun hâtırasına saygısızlık edip 'ya gerektiği gibi ifade edemezsem' diyordum. Ta ki bugün onun mektuplarda yazdığı şarkılardan oluşan youtube'daki bu listeyi görene dek..

Gün boyu dinledim, bu satırları yazarken hâlâ dinliyorum. Sanki yanımdaymış gibi hissediyorum. Bir şarkıyı atladığım zaman, sanki dudaklarını büzüp 'hadi ama dinle bak çok güzel, sen de seversin' dediğinin hayali geliyor aklıma ve ellemiyorum sırayla çalsın diyorum. 🤷‍♀️

Bu belgesel ile Kâzım'ın yaşamı sanki hiç son bulmamış gibi, sanki birkaç dakikalık sekteye uğramış da tekrar canlandırılmış gibi. Bana göre o, aradan yıllar da geçse hâlâ 19 yaşındaki hâliyle hayata kaldığı yerden devam edip şarkılar dinleyen ve dinleten bir doktor adayı..

Sen bir insan arıyorsun, yüreğinin sızısını ve varoluşun ürpertisini yüklenecek bir arkadaş. Ruhun uçurumundan aşağı birlikte kendini boşluğa bırakabilecek bir yâren. Aynı hamurdan ve aynı çamurdan yoğrulduğun parçanı arıyorsun.

Vuslatta değil aramaktadır o lezzet. Bulmakta değil kaybolmaktadır. Aramayan kaybolmaz, kaybolmayan bulunmaz.

Belki her şey bir tesadüftü belki hiçbir şey tesadüf değildi. Kâzım'ın bize bir selam verişiydi belki de..
Listesindeki en sevdiğim şarkılardan birini de buraya bırakmasam olmaz. :)
Teşekkür ederim geçmişten gelen bu armağan için, arkadaşım..

Kâzım / Fragman


Bir hayat | Kırmızı

Sort:  

Dünya birbirini arayan ruhlarla dolu. Aynı dili konuşabildiğimiz, zamanın anlamını yitirdiği, saatlerce ve günlerce sürebilecek muhabbetler eşliğinde birlikte kaybolabileceğimiz, neşenin ve hüznün doruklarını beraber arşınlayacağımız bir ruha hasretiz.

Gece okudum yazını canım çok akıcı ve şiir gibi bir yazıydı.

Dilek Kaya tesadüf eseri mektuplarını bulup okuduğu Kazım a hayran olmuş ve belki de onu hiç görmese bile sevmiş ruh ikizi gibi hissetmiş ve bu güzel hikayeyi belgesel olarak paylaşmış belki de bu değişik görmeden ama hissederek yaşanan bir arkadaşlık belki de aşk hikayesi. Listesinde yer alan bu şarkıyı dinlerken ben de türlü alemlere dalıp gitmedim değil, çok sevdiğim bir parçaydı gençliğimde dinlediğim.

Güzel ve duygu dolu içe dokunan yazın için teşekkür ederim canım. 🥰🥰🤗

çok teşekkür ederim canım; okuyan ve bu hikâyeden haberi olan az sayıdaki kişilerden biri oldun, buna sevindim 💕

ben de inanıyorum; sevmek kendini o kişiye yakın hissetmek için illa ki yanında olmaya gerek yok, zaman ve mekan o kadar da önemli değil bazen..

şarkının senin için de ayrı anlamlar taşıması mutlu etti beni💐

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sudefteri.

Ne kadar güzel bir şey böyle. Şey dedim çünkü duyguların bazılarını ifade etmek için olağanüstü kelimelere ihtiyaç duyulabilir. O kelimelerden yok bende.

Mektuplar, o yaşantılar, belgesel ayrı ilgi çekici; senin anlatımın, şiirsel üslubun apayrı güzel. Çok teşekkür ederim. :)

Şey dedim çünkü duyguların bazılarını ifade etmek için olağanüstü kelimelere ihtiyaç duyulabilir. O kelimelerden yok bende.

onları ifade etmekte ben de zorlanıyorum ve bazen 'şeyler' imdadımıza yetişiyor galiba:)

ben de okuduğun ve bu güzel sözlerin için teşekkür ediyorum:)

Bambaşka yıllarda yaşamış insanların birbirinden haberi oluyor muydu acaba? Ya da birbirlerini sevmelerine engel miydi sadece rakamlardan ibaret olan tarihler? Birbirinin yüreğine uzaktan da dokunulamaz mıydı? O eşsiz manzaraya bakıp hayallere dalabilmek için orada aynı anda mı bulunmak gerekirdi? Bir kayanın üzerine oturup düşlere daldıktan 44 yıl sonra da aynı yerde oturup o düşlere ortak olunamaz mıydı? Aynı gökyüzünün altında kayan yıldızlara bakıp dilek tutmak mümkün değil miydi?

Böyle üstüste sorular nedense kendimi savunmasız hissettirdi..

Bu sefer de izlediğin belgeseli bize çok net ve etkileyici şekilde aktarmışsın 👏 okuyunca hüzünlendim 🙍🏻‍♂️

Böyle üstüste sorular nedense kendimi savunmasız hissettirdi..

ben de yazarken değişik duygular içindeydim belki savunmasızlıktı belki de bambaşka şeyler bilemiyorum..

çok teşekkür ederim, onu anlatınca kendimi birazcık daha iyi hissettim galiba🙇🏻‍♀️

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

teşekkür ederim, sevgiler💕


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

teşekkür ederim☘

çok güzel çok duygulandım. keşke belgeselin tamamını izleyebilseydim dedim. ama bu da yetti baya fikir sahibi oldum. teşekür ederim @sudefteri

çok teşekkür ederim; okuyan ve bu hikâyeden haberi olan az sayıdaki kişilerden biri oldunuz, sevindim..

link eklemek isterdim, belgeselin tamamını aradım ben de bulamadım. yazdıklarım ilk izlediğimde zihnimde yer edinenlerden oldu, daha da fazlası var umarım bir gün denk gelir de izlersiniz.

Congratulations @sudefteri! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 3500 comments. Your next target is to reach 4000 comments.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Kâzım'ın bize bir selam verişiydi belki de..

Gerçekten öyle yapmış. Ben de vardım demek istermiş gibi. Hikayesini senin aracılığın ile öğrendim hüzünlenmemek elde değil. Belgesel tadında ki bu yazın için teşekkür ederim. Şu an müzik listesini açtım dinliyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63960.62
ETH 3142.95
USDT 1.00
SBD 3.95