Kamburlu Abuk

in #tr5 years ago (edited)

Deniz kamburları.jpeg


Yeni yılın kimlere iyi gelmesem düşüncelerinde karşılık bulmuş olabilirim. Zira; abuk kuşumla iletişimde sorunlar çekiyorum. Beni terk etmemiş olmasını dileyebiliyorum en fazla.

Belki de tatile çıkmıştır.

Olur öyle aslında değil mi?

Abuk Kuş'un da tatile ihtiyacı vardır belki de. Ya da göçmen kuşlara özenip, sıcak bölgelere mi gitti bilemiyorum. Yine de gitmeden olduğunu düşündüğüm bir şiirimsi bırakmış bana.

Bu arada yeni yıla da bir iki çift lafım var. Sanki eski yıllar çok iyi gelmiş gibi, bu yıl da piyangoyu bana vurdurtmaya çalışmana anlam veremiyorum. Sen yeniş bir yılsın, böyle düşüncelerin böyle amaçların olmamalı. Ne kadar yapıcı olursan o kadar kalıcı olursun. Gel diğer yılları taklit eder pozisyona düşme ve tüm geçmiş yılları gölgede bırakacak bir marjinallik yap!

Nasıl mı?

Herkese iyi gelerek!

Böyle bir sene görülmedi şimdiye kadar, zoru başar ve akıllara, kitaplara, internetlere kazınacak bu yüce hamleyi yap. Gelecek tüm yıllar için de çıtayı öylesine yükseltmiş ol ki; hepsi seni taklit etmeye çalışsın.

Sen yepisyeni yılsın, yaparsın!

Saçma geliyor değil mi size de bunlar.

Yıl dediğimiz şey sadece bir tanımlama ama biz yüce ve büyülü bir şahsiyetmiş gibi ondan bir şeyler bekliyoruz. Sanırım bu da çaresizlikten kaynaklanıyor. İstiyoruz ki, şöyle durduk yere muhteşem bir orta gelsin ve onu gole çevirelim. Kahraman olmamıza gerek yok. Kahraman olarak yeni yılı seçelim; yeter ki bize o gollük orta gelsin ve biz de gol sevincini yaşayalım. Gol sevincini yaşayalım derken de, altını çizmek istiyorum, ortanın gelmesi ve bizim o ortayı gole çevirmemiz gerekiyor. Yoksa tribünden de gol sevinci yaşamasını iyi biliriz. Tribünden yaşanan sevinçlerin ötesine geçelim diyorum. Ya da ne dediğimi bilmiyorum ve böylece bilmeden de bir şeyler denilebildiğini ispat etmiş oluyorum.

Şimdi böyle bir şey ispat ediyorsam acaba bu bir ortalanmış topa vurulan bir şut mudur ve o şut gol müdür? Yoksa burada bir gol, bir orta ya da bir şut barınmamakta mıdır? Bu kadar basit olmamalı, o yüzden burada bir gol yoktur. Hakem olsa bunu golden kabul etmezdi ama hakem de yoktur. Hakem yoksa golden kabul edilebilir mi?

Ne münasebet efendim, edilemez tabiiki.

Neden?

Çünkü ortada bir şut yoktur. Şut olmayan yerde orta da yoktur. Orta olmayan yerde gol de olmaz. E gol yoksa zaten şut hiç olamaz. Şutun olmadığı yerde hakem ne arasın?

Ne güzel boş laf çevirdim. Eminim herkes için çok faydalı olan bu yazımın asıl amacının aşağıda abuk kuştan zar zor borç aldığım şiirimsi olduğunu göz önünde bulundurursunuz. Neyse efenim sustum.

Sessizlik.


Kambur Kere Kambur

Geceden kalmış üşümelerle
Sabahlıyorum uluorta
Edepsizce
Caddebostan sahilinde

Müstehcen ağlamalarım karışıyor dalga seslerine

Koktuğum tüm yosunları
Kokladığım kadınlarda sallandırıyorlar

Sokak köpekleri yankılanıyor
Ben topluyorum havlamalarını

Sabırla sınanmış afakanlar
Geceden kalma sabahlar biriktiriyorum
Ve tüm tokatları
Haykıramadığım cümlelerimden yiyorum

En çıplağından çırpınışlarla
Daldığım denizlerde
Boğulurken ben
Cankurtaranlar değil
Cansever Edipler yakalıyorlar
Kaburga kemiklerimden

Nefesimi tıkayan kadınları
Denizkızlarının suni teneffüslerinde
Gönderiyorum
Kumdan huzurlar yapmaya

Oysaki
Kadınların suçu yok kaçışlarımda

Kadınları suçlu ilan edenlerdir
Müsebbibim
Ve itiraz edemeyişlerim

Yıl iki bini on dokuz geçiyor
Ben hala milattan öncesini arıyorum
Yıl diyorum iki bini geçiyor
Ben on dokuz kere on dokuzlarda var oluyorum

Olduğum yer
Gökkuşağında demlenen bulutların tam altı
Renklerin meşkine maşuk bakışlar atmak isterken
Bulutlardan kafama inen kamburlar!

Kafamdaki kamburlar
Yerlerini pek sevdiler
Oturdular ve
Kalkmasını bilemediler

Bir kambur
Bir kambur daha
Etti mi bana çok kambur

Şimdi
Bir denize nazır
Tüm topladığım havlamaları uluyorum
Ve açıp bakıyorum tekerrürden ibretsiz geçmişin kumlu yapraklarına

Meğer
Üşüdüğüm sahillerde
Beni kamburumdan tekmeleyen
Sığındığım deniz kabuklarının doğurduğu
Ayaklarımmış


Story & Image Copyright: OTahirZGN
ZAK000.png

Sort:  

Ayaklarına söyle akıllı olsunlar. Akıllı ayakların kahrını hangi başlar çeker, diye bir düşünsünler.

Bunlar akılsızlar işte. Kahırsa başlar düşünsün der gibiler zaten.

Bu dünyada 25 yıl geçirdim. Öğrendiğim en önemli derslerden biri ise şu oldu: "Bedelini ödemeye razı olmadığı şeylere sahip olmayı istemeyen insanlar birey olabiliyor."Prof. Dr. Yaşar Uysal'ın çok sık söylediği bir sözdür. Konumuzu da yakından ilgilendiriyor. Yıllar çabuk geçer, herkes birçok şey ister. Ancak birileri aldıklarıyla/alamadıklarıyla, yaptıklarıyla/yapamadıklarıyla hayata sıkı sıkı tutunur. Yılların bize katkıları olmasını istiyorsak bedel ödemeliyiz. Herkesin sıkıcı bulduğu o kitapların başından kalkmamalı, yapmayı düşündüklerimiz adına hiç yılmadan mücadele etmeliyiz. Ancak bedelini ödedidiğimiz konuların değerini bilebiliriz. Çok güzel bir yazı olmuş. Düşünmeye iten her yazı güzeldir.

Ne güzel bir yorumla katkıda bulunmuşsunuz. Kesinlikle her katkının bir bedeli olmaktadır ve bu bedelleri göğüslediğimiz ölçğde değerlerin farkına varır ve arttırız. Çok teşekkür ediyorum.

Posted using Partiko Android

Yıl ne yapsın ki? Belki biz onu renglendirek, tatlandırak😊

:) kesinlikle, iş bize düşüyor.

Yıl dediğimiz şey sadece bir tanımlama ama biz yüce ve büyülü bir şahsiyetmiş gibi ondan bir şeyler bekliyoruz. Sanırım bu da çaresizlikten kaynaklanıyor.

Çok doğru. Her yılbaşında, yeni yılın çok daha güzel olacağını diliyoruz, ondan bir sürü şey istiyoruz hatta onun gelişini 10 dan geriye sayarak kutluyoruz. Ama o geldikten sonra yaptığımız tek şey yerimizde saymak oluyor. Bir önceki günden farklı hiçbir şey olmuyor. Yeni yılın gerçekten yeni bir yıl olmasını istiyorsak kendimize düşen payın bilincinde olmamız gerektiğini düşünüyorum. Çok güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık.

Güzel ve değerli yorumunuzdan dolayı müteşşekkirim. 10 dan geriye sayıp sıfıra ulaşınca gerçeklerle yüzyüze kalıyoruz :)

Çünkü ortada bir şut yoktur. Şut olmayan yerde orta da yoktur. Orta olmayan yerde gol de olmaz. E gol yoksa zaten şut hiç olamaz. Şutun olmadığı yerde hakem ne arasın?
Ne güzel boş laf çevirdim.

Valla öyle olmuş hocam :D kafam allak bullak ;)

😂😂

Posted using Partiko Android

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Hi tahirozgen ! You just received an upvote from @share2steem !

To our deep regret, it looks like you signed up on Share2Steem but never linked an account.
A lot of changes have been made to the application @share2steem and to the website https://share2steem.io since your last visit.

There are some new features that you might be interested in :

  1. Daily Upvote from the Share2Steem account (44306 SP and growing with an upvote value worth up to $0.99)
  2. The Pool Curation trail (that you can activate in your Settings), worth more than 2 times the Share2Steem upvote !
  3. A Referral Program with a high referral rate : 4% of all your referrals' earnings !

We would love to have your feedback :
Why haven't you used Share2Steem after signing up ?
Were the explanations about linking a social network account not clear ?
Maybe you're not interested in the application ?
Or maybe you don't have any social media account except Steem ?

We hope to see you soon on https://share2steem.io

If you have any questions, suggestions, feel free to come to Discord

This message was generated automatically.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by tahirozgen from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Congratulations @tahirozgen! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 1500 comments. Your next target is to reach 2000 comments.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemWhales has officially moved to SteemitBoard Ranking
SteemitBoard - Witness Update

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70351.33
ETH 3563.43
USDT 1.00
SBD 4.72