Lâf ü Güzâf #7

in #tr5 years ago

eyr.jpeg


Ey Ruh!

Oradaysan aklımı oku ve oradaysan sakın tutma ellerimden.

Gözlerimin içerisine bakmanı da, ellerimden tutmanı da istemiyorum.

Sen bana şiir oku, sen bana masal anlat. Öyle bir anlat ki ellerim terlesin ve gözlerimi kaçırmamak için kendimi zor tutayım.

Bilemiyorum!

Bir aklın yitiği olarak mı seninle muhabbetlerim; yoksa güneş kadar gerçek misin tüm kelimelerinde.

Ey Ruh!

Güneş dedim de aklıma geldi.

Charles Chaplin’in Sahne Işıkları filmini bilir misin?

Filmin başkahramanı Calvero, intihardan kurtardığı Tery adlı kadına;

İnsan bilincinin evrimi milyonlarca yıl aldı. Bir anda yok etmek mi istiyorsun?
Varoluş mucizesi evrende her şeyden daha önemli.
Yıldızlar ne yapabilir?
Sadece eksenlerinde dururlar.
Ya güneş?
450 bin km mesafeye alev fışkırtır.
Matah mı yani?
Bütün natürel kaynaklarını harcamak.
Güneş düşünebilir mi?
Bilinci var mı?
Hayır, ama senin var.

“Koskocaman evrende küçücük bir noktayız ” sözüyle karşılaştığımda artık bu sözler gelecek hep aklıma. Çünkü Güneş düşünemez sayın Ruh! Yaşam için Güneş önemli bir kaynak olabilir elbette ama Güneş bunu bile bilmez iken, bilinçli bir varlıktan nasıl daha önemli olabilir?

Ya sen sayın Ruh! Senin bilincin var mı?

Neyse, seni geçelim.

Şimdi bunun üzerine muhtemelen hayatın anlamı sorgulamasına girilebilir gibi geliyordur sana; ama orada da sevgili Calvero’nun şu sözlerini akıllara düşürmek iyi gelebilir;

Hayata niye anlam arıyorsun?
Hayat bir istektir, anlam değil.
Arzu; tüm hayatın konusu bu.

Canım Calvero, keşke burada olsaydı da, bir üçüncü nesil kahveci köşelerinde uzun uzun konuşabilseydik. Ona sormak isterdim, Arzu ve isteğin bittiği noktada ne yapmalıyız diye.

Arzu da istek de bitmez, ancak bile isteye arzudan ve istekten kaçılır, söndürülür ve yok olduğuna ikna olur insan diye cevap verir miydi acaba?

Peki ya tüm istencimizi yıkıp gidenlere ne demeliyiz?

Ya yapışan bunca efkar?

Ey Ruh!

Apaçık bu mektup benden sana bir başka olsun istedim. Zaten ne demişti Kargo;

Yasam diye bir şey yok
Unutmak diye bir şey yok
Beni bu masum gözlerle
Yalnız bırak
Yakın olmak için
Uzak dur benden

Sen benden uzak olmak için yakın durur musun lütfen? Ben de sana yakın olmak için uzak dururum o zaman. Böylece yakın ve uzağı aynı noktaya taşıyabiliriz ve hatta aynı anlamlaştırabiliriz. Hayata böyle bir imza bırakmış oluruz hem. Hayata attığımız imza kimsenin umurunda olmaz ama belki de sen ve ben aynı anlamda buluşmuş oluruz.

Ey Ruh!

Merkür niye geri gidiyor?

Ya da uzayda geri neresidir, söyler misin bana?

Merkürün başına buyruk hareket ettiği yerde ben de duramam, gidiyorum ben.

Benimle gelir misin?

Belki seninle Güneş ve Neptün’ün birleşimini temsil ederiz semada.

Belki galaksiler arası semah gösterisine bir toz zerreciği olarak dahil oluruz.

Toz zerreciği dediğime bakma, bilinç bizde. Daha doğrusu bende; seni bilemiyorum.

Ey Ruh!

Bilincin yoksa üzülme. Bu bilinç ikimize de yeter.

Paylaşmak güzeldir demiştik çocuklara ya, işte bilincimi seninle paylaşıyorum ben de.
Hem belki yüküm hafifler. Bilinç bazen acı verir insana. Yük oluverir sırtına.
Benimle bu yükü paylaşmaya varsan eğer, ben de tüm yüceliğimi seninle paylaşırım elbette.

Ey Ruh!

Kediler ciğerimi yediklerinde çökmüştü efkar.
Ama öğrenemedim; yedikleri ciğer, ak mıydı kara mıydı?

Bazen boğuluyor gibi hissediyorum, o zaman akciğerden şüpheleniyorum.
Bazen de kedilerin varlığı beni şüpheyle dolduruyor. İşte o zaman kedilere verdiğim tüm sevgimin boşa gideceğinden korkuyorum.

Halbuki kediler yoksa ve ben olmayan kedileri sevdiysem ne olacak değil mi?

Asıl varlığı net olan sevdiğim kedilerin, ciğerimi yemiş olması daha büyük yıkım olmaz mı sence de?

Ey Ruh!

Aşkın, Suçun, Sözün, Günün, Seksin ve Kanın anahtarları benim elimde.

Ama ben şair değilim.

Nereden geldi bu anahtarlar bana? Al hepsi senin olsun.

Ey Ruh!

Bakışların beni korkutuyor.

İyi olup olmadığıma sen karar ver.

Sen düşün milyonlarca yıllık evrim sonucu elde edilen bilinç buysa, olmaz olsun çakıl taşları diye.

İstersen kır kalemi

İstersen

La la lal la, La la lal la, la la lal la, La!

Ey Ruh!

Yok bişe…


Story & Image Copyright: OTahirZGN
ZAK000.png

Sort:  

Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

@tahirozgen purchased a 63.66% vote from @promobot on this post.

*If you disagree with the reward or content of this post you can purchase a reversal of this vote by using our curation interface http://promovotes.com

Oradaysan aklımı oku ve oradaysan sakın

'çıkma' diye devam edecek sandım, belki de öyleymiş gibi okudum gerisini🤷‍♀️

Bir aklın yitiği olarak mı seninle muhabbetlerim; yoksa güneş kadar gerçek misin tüm kelimelerinde

ruhunla böyle muhabbet edişine hayranım, insanın bir fincan kahve alıp bu sohbete ortak olası geliyor:)

:) buyur her zaman bekleriz, kahveler Ruhtan.

Seninle konuşuyorum ey ruh, sen de bişey söyle, olmuyo böyle ama :)

Çok ruhsuz bu Ruh ya :))

This post is supported by @tipU upvote :)
@tipU voting service always profitable, instant upvotes | For investors.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by tahirozgen from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Hayata attığımız imza kimsenin umurunda olmaz ama belki de sen ve ben aynı anlamda buluşmuş oluruz.

Ne kadar muhteşem bir cümle olmuş, kimsenin umrunda olmadan, kimseyi umursamadan yaşayarak imza atabilsek hayata.

Teşekkürler avina. Kimsenin pek umrunda değiliz de umursama kısmını beceremiyor olabiliriz. :))

Evet beceremediğimiz için pek rahat değiliz :)

Hi, @tahirozgen!

You just got a 6.17% upvote from SteemPlus!
To get higher upvotes, earn more SteemPlus Points (SPP). On your Steemit wallet, check your SPP balance and click on "How to earn SPP?" to find out all the ways to earn.
If you're not using SteemPlus yet, please check our last posts in here to see the many ways in which SteemPlus can improve your Steem experience on Steemit and Busy.

This post has received a 55.91 % upvote from @boomerang.

You got a 12.94% upvote from @minnowvotes courtesy of @tahirozgen!

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64647.93
ETH 3160.25
USDT 1.00
SBD 4.09