You are viewing a single comment's thread from:

RE: Döngüler – C Programlama Dili

in #tr5 years ago

Ya bize zamanında okulda progranlama dili olarak fortranı itelemişlerdi. Tabii yıllar oldu. Sonrasında onunla da ilgilenmediğim için unuttum. Programlama dilleriyle tüm ilişkim bu oldu. Ha bir de küçükken 40 mb hafızalı ve ram i 1 mb bile olmayan ibm ps2 bilgisayarım vardı, onda basic - ms dos birşeyler takılıyordum.

Neyse tüm cehaletimle soracağım ya da diyeceğim şudur ki; for ve while döngüsü aynı çalışmayı yapıyorsa birinden birine gerek yokmuş aslında diye düşündürttü beni.

Posted using Partiko Android

Sort:  

Yok hocam estagfrullah ne cehaleti, bence çok güzel bir noktaya değindiniz. Ben birçok dilde olduğunu farz ederek olaya gelenekse alternatif anlayışıyla yaklaşmıştım. Yani kim hangisine aşina ise onu kullanabilir diye düşünüyordum. Hatta iteration durumlarında for daha mentıklı da geliyordu ama sizin sorunuzu görünce araştırayım dedim. Birçok kişi benim gb fark olmadığını söylemiş. Ama bir kişi performans olarak test etmiş, ortalama 0.2 ms kadar farkla for loop daha hızlı çıkmış. Ama günümüz hızları düşünüldüğünde insanlar böyle rakamları ihmal edip daha çok okunabilirliğe dikkat ediyorlar. Teşekkür ederim yorumunuz sayesinde bir şeyi daha öğrenmiş oldum :)

This post has received a 11.74 % upvote from @boomerang.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62584.99
ETH 3171.80
USDT 1.00
SBD 3.81