Türkiye' de Trafikte neden bukadar az insan ölüyor??

in #tr6 years ago


Source:
Gölgelerin gücü adIna beni bir aydinlatin... Kisa bir süre önce Türkiyeye gitmem gerekti. Genelde Ucak la Viyanadan Istanbula ucar oradan da ya Otobüsle Sakarya'ya gecer yada bir arkadas tarafindan hava alanindan alinir eve giderim. Uzun süreden beri tr ye araba ile yolculuk yapmamistim ve hayatimdan cokta memnundum. Ama kisa bir süre önce Türkiyeye arabayla gitmem gerekti ve neye ugradigimi sasirdim. Viyana'dan bizim Memlekete yaklasik 1800 km'lik bir kara yolu mesafesi var. Viyanadan cikip Macaristanin Baskenti olan Budapeste dogru yol aliyoruz. Macaristan dan cikip Sirbistan geciyor oradan da Sirbistanin Baskenti Belgrad a dogur ilerliyoruz. Sonra sirptan cikip Bulgaristana giriyor oradan da Bulgaristanin Baskenti Sofya'ya dogru gidiyoruz. Uzun ve yorucu bir yolculuktan sonra Vatana Kapikuleden girip Edirne-Istanbul-Sakarya derken evimize variyoruz. 4 farkli ülkede yaklasik 1400 km'lik bir yol gidiyoruz sonra da türkiye'de yaklasik 400km bir yolumuz oluyor evimize kadar. Gectigimiz tüm ülkelerde hicbir yerde trafikte korkarak ilerlemiyoruz taa ki türkiye ye girene kadar. Türkiyedeki mesafeyi yemin ederim dualarla ve kelle koltukta gidiyoruz. Bu nasil bir trafik anlayisidir, bu nasil bir hayvanliktir diycem ama gördüm artik hayvanlar bile türkiye nin nasil bir ülke oldugunu anlamis ve yola cikarken saga sola bakiyorlar, ama o trafik magandalari, beyinsiz cellatlari hala bir sey anlamis deyil. Sinyal veren yok, yol veren yok, sellektör yapan cok korna basan sayisiz, berberden bile fazla makas atanlar var. Vatana geldik diye nekadar sevindigimizi bir tek gurbetciler anlar. O uzun yolculuktan sonra Kapikule yi görüp o türk bayraginin dalgalanisina bakip topragi kucaklayasimiz öpesimiz geliyor ama heryer beton bizde birbirimize sarilarak kutluyoruz mutlulugumuzu. orada sinir kapisinda sizi türkce "Hosgeldiniz" diye karsilayan görevlilere bile sarilasim geliyor. Söyle bir duygu olusuyor insanda: " oooh be, geldik vatanimiza, simdi artik ne olursa olsun artik yabanci deyiliz, ayni dinden, ayni irktan, ayni dili konusan, ayni düsünceleri paylasanlarla bir aradayiz, ac kalmassin susuz kalmassin, burda ölsen bile birileri gelir cenazeni kaldirir namazini kilar diye rahatliyor insan." Ama maalesef bu rahatlik fazla sürmüyor. Birden kendini Chaos un icinde buluyorsun. Allahim o nasil trafik öyle. Trafik yok zaten sadece altina araba cekmis, yada arabaya benzeyen bir sürü arac icinde onu kullanan bir beden ama bedenin icinde ruh olmayan bir sürü ceset var yollarda. Geride kalan 1400 km'lik yol edirne den sakarya'ya gidis ile kiyaslandiginda güzel bir rüya gibi geliyor insana. Gectigimiz tüm ülkelerde insanlarin %90 kurallara uyuyor, sinyal veriyor yol veriyor dikkatli hareket ediyor. Avrupa Birligi adaylarinin en fakirleri arasinda olan Bulgar'lar bile kurallara uyuyor sinyalini veriyor, yeri geldiginde yol veriyorlar ama benim ana vatanim'da, halkin müsliman olmasina ragmen, okadar maganda okadar ruhsuz insan varki, kafayi yememek elde deyil. Otobanda orta seritte ilerliyorum, önümdeki araba yaklasik 100 km/h hizla yavas ilerledigi icin, önce dikiz aynasina, sonra sol aynaya sonra da sol omzuma namazda oldugu gibi selam vericek bir sekilde bakiyorum, ki aynanin göstermedigi yerde de kimsenin olmadigindan emin olmak icin 3 bakis yapiyorum ve sola sinyal verip en sol serite gecerek arabayi sollamak istiyorum. Inanirmisiniz daha saniye gecmeden nereden geldigi bile belirsiz bir arac arka tamponuma yapisiyor ve sellektör yapmaya basliyor. daha bir kac saniye gecmeden belki 10 kez sellektör yapip beni sIkIstIrIyor. Bende sollayacagim arabayla neredeyse ayni hizada oldugum icin saga gecip yol verme sansim yok. belki 2-3 saniye icinde arabayi sollayip hemen orta serite gecip yol vericem beni sollamak isteyene. ama buna firsatim olmuyor, arkamdaki araba benim arabam ile orta seritteki arabanin arasina daliyor ve yaklasik 150 km/h ile aramizdan azrail gibi geciyor, aynalar neredeyse birbirine deydi, hafif fren yapmasam önüme gecmek isterken ön tampondan bana dokunucak ve onun arabasi da benim arabamda otobanda 130 ile takla aticak ve hepimiz ölücez, belki baskalari da bize carpip ölecek. Kafayi yedim, cildirdim resmen. Okadar ülkeden geciyorsun, farkli irklar farkli dinler.... farkli yaratiklar. Ama kimse senin hayatini kendi dininden olan kendi milletin kadar tehlikeye atmiyor. Neden ya? NEDEN? Sizin derdiniz ney arkadas? Arabanin arka camina "ALLAH KORUSUN" yazdirdin diye mi bukadar rahatsiniz ve baskalarinin ve kendinizin hayatini eksi 10'a sayiyorsunuz? Hem o korna sesleri nedir öyle? Okadar cok korna caliniyorki, artik korna nin ne anlama geldigini kimse bilmiyor? küfür mü, selam mi, yol ver mi, dikkat et mi, zaten okadar cok kornaya basiyorsunuz ki, kimsenin umrunda deyil artik o ses, sadece kimsenin umrunda olmayan büyük bir gürültü, hepsi bu. Yaziklar olsun size. Ondan sonra Trafik canavarI diye agliyorsunuz, Canavar sizsiniz, bosuna aglamayin. Ama Vatandas da fazla suc bulmuyorum, trafik polisi bile sinyal vermiyor. Birde hic anlamadigim sey trafik polisi neden devamli mavi-kirmizi isiklarini durmaksizin yakiyor? Bildigim tüm ülkelerde bu isiklar acil durumlarda yakiliyor ki millet fark etsin, yol versin bilmem ney. Ama türkiyede bu isiklar devamli yaniyor, bunun sebebi nedir? Avusturya da polis sizin hataniz yüzünden acil isiklarini yakmasi gerekiyorsa bunun cezasi bile size yansiyor. Isiklar sadece acil durumda yakiliyor, siren sesi ise sadece gerektiginde kullaniliyor. Ama sadece benim vatanimda Polis 7/24 acil isiklarini yakiyor,neden? lambada beklerken sakaryada arkamda bir polis arabasi belirdi, isiklarini yakmis arkama yanasti, bende acil bir durum var diye arabayi sag tarafimda olan kaldirima cekerek polis arabasin yol verdim. önüme gecti lambayi da kirmizida gecti, söförün yaninda oturan polis arabadan indi,söför dörtlü leri yakti, Bende simdi bana gelip ehliyet ruhsat sorucak sandim. birde baktim, polis arabasi sag seriti komple bloke edip, inen polisin sag tarafta olan caminin tuvaletine gittigini gördüm. trafik kalabalik oldugu icin serit de deyistiremedim ve polisin tuvalet ihtiyacini bitirmesini bekledim ve sonra yoluma devam edebildim. Simdi halkta nasil suc bulurum, eger trafik polisi bile kanunlari hice sayarsa. yine adapazirinda yolda ilerliyorum ve bir yaya gecitine geldim, bir bayanin bir elinde cocuk öbür elinde bir cocuk arabasi yolun karsisina gecmeyi bekliyordu, bende yaya gecidinin önünde durdum ve bayana yol verdim, bayan cok sasirdi ve bana tuhaf tuhaf bakti, yanimdaki yegenimde dediki abi neyapiyorsun sen, yol veriyorum dedim, abi yapma kadin yanlis anlar ona sulaniyorsun zanneder dedi. NEEEEEEYYYY???? derken arkamdaki minibüs sürücüsü uzun bir süre kornaya basti. arabadan indim ne var kardesim yol verdik diye bagirdim, minibüsten 3 kisi indi ve beni tehdit etti: "avrupadan geliyorsunda bize hava mi atiyorsun lan" diye birseyler söylediler. yegenim beni arabanin icine cekip ilerlememi tavsiye etti ve bende aynen uyguladim,yoksa dayak mi yerdim yoksa bicak mi allah bilir. Bunun gibi daha sayisi belirsiz hatalara sahit oldum, bu yüzden de kendi kendime soruyordum, acaba türkiyede neden bukadar az insan ölüyor trafik hatasi yüzünden diye. birde size sorayim dedim. Eskiden haberleri izledigimde trafik kazasinda yasanan o insanlik disi hareketleri ve ölüleri görür üzülürdüm, artik üzülmüyorum, daha fazla insan ölsün istiyorum, ama suclular ölsün yada sakat kalsin sürünsünler, sucsuz insanlara hala acirim ama acaba sucsuz varmi diyorum bazen kendime...ayip, yazik, günah,....yapmayin etmeyin kiymayin canlariniza diyorum ama duyan varmi bilmiyorum. Hindistandan farkimiz yok bunu anladim. Nekadar basit ölümlere gidiyorsunuz yazik sizlere. Allahim akil fikir versin diyorum ve ekliyorum:

Trafik kurallarIna uymayalIm, uyanlari ise dövelim!

Hadi ölmeye devam edin benim güzel vatanimin vicadinsiz ve akilsiz mahluklari.

Yazima son vermeden önce size vatan yolunda cektigimiz cileleri en güzel sekilde anlatan Karakan grubununun "Kapikuleye kadar uyumak yok" adli rap sarkisini birakiyorum, belki dinler neler cektigimizi anlarsiniz diye.

Benden bu bukadar, sizden ne kadar?


Referenzlink:

Sort:  

Homo Sapiens: Düşünebilen. Ve düşünebiliyor oluşu üzerine de düşünebilen homonoid türü demek malum..

Bir de gün geçtikçe farkı bir tür olduğunu daha net gördüğümüz Homo Tapines'ler var:

Düşünebilen ama sadece belli kalıplar içinde düşünebilen homonoid türü.

Ve enikonu bazı coğrafyalarda Home Tapiens oranı daha fazla..

Hahahha ah bol bol güldüm az insan olmuyor aslında çok sık kazalar oluyor ve ölümle sonuclaniyor

Maalesef bu hep böyle devam edecek. Evet acı bir gerçek :(

@emotinalsea böyle devam etmesin, artik dur diyelim hepberaber bu akilsiz gidisata. gercekten sok oldum, gerci türkiyenin yabancisi deyilim ama her gidisimde daha da büyük bir sok yasiyorum. vatanimda yasayan akli basinda olan herkesin tek koruyucusu allahtir gerisi hikaye. hepinizin allah yardimcisi olsun.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by r083 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Geçmiş olsun büyük kaza atlat ışsınız hocam. Malesef anlattıklarınız homo tapines gerçeği.

Tsk ederim @baycan. Bu homo tapines(@murattatar bizi bu konuda aydınlattığız için size full house minettarım) türünün neanderthaler gibi sonu gelirmi diye kime sersem sorsam? Insallah gelir ve tüm homo-errectus ve homo-heidelbergensis(https://de.m.wikipedia.org/wiki/Homo_heidelbergensis) gibi gün gelir bunlardan tümce kurtuluruz inşallah.

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63799.64
ETH 3130.40
USDT 1.00
SBD 3.97