Nasıl Birikim Yapılır?, Birikim Yapmanın Sırları.steemCreated with Sketch.

in #tr6 years ago

             "Küp musluk akarken doldurulur" diye ünlü bir söz vardır. Haklılar.

 

             Merhaba, bugün aslında hepimizin bildiği ama dikkat etmediği bazı bilgiler vermeye çalışacağım. Hepimiz belli bir birikim sahibi olmayı ve eğer işsiz kalırsak muhtaç olmamak için birikim yaparız. Bu yazıda bunu daha verimli yapmanın bir kaç yolunu göstereceğim

  • Alışverişini neye göre yapıyorsunuz?  Her alacağınız üründe bu soruyu kendimize sormalıyız; "Alacağım bu ürüne gerçekten ihtiyacım var mı?". Taksit, indirim, damping gibi sözlerle sizi alışverile ve para harcamaya iten mağazalara girdiğinizde ihtiyacınız olmayan bir sürü ürün alıyorsunuz. Alışverişi kontrol ederek ciddi birikim yapmanız mümkün.
  • Küçük paraların bile ciddi değeri vardır. ayda 100 tl biriktirmek ile ne olur diye düşünmeyin eğer o 100 tl yi güzel bir yatırım aracı ile değerlendirirseniz 10 yıl sonra ciddi paralara dönüşebilir. Yatırım olarak neye yönleneceğiz diye sorduğunuzu duyar gibiyim, bu biraz sizin bilgi ve tecrübenize göre değişiyor, kararı kendiniz verin.Hiç bilginiz yok ise bireysel emeklilik iyi bir tercih. Yatırımı bölmek, çeşitlendirmek her zaman daha az riskli olacaktır.(yumurtaları aynı sepete koymayın)
  • Faturalarınızı düşürün, bunun yolları aslında oldukça basit internette ufak bir araştırma ile doğalgaz, elektrik, su faturanızı düşürmeniz mümkün.
  • Kredi çekerken dikkat edin, unutmayın bunu faizi ile birlikte geri ödeyeceksiniz. Taksit ödemeleri asla maaşınızın %10 unundan fazlası olmasın.
  • Her zaman acil durum fonunuz nakit olarak banka hesabınızda bulunsun, bu miktar bana göre en az 3 aylık tam maaşınız olmalı.
  • Olabildiğince kredi kartı kullanmayın, unutmayın kredi kartı bir borçlanma aracı değil, ödeme aracıdır.
  • Bankada tuttuğunuz paraları gecelik faiz ödeyen bir hesapta tutmanız her zaman yararınıza olacaktır. Ufak miktarlar "damlaya damlaya göl olur".
  • Lüks harcamaları sınırlandırın. Bir ay harcadığınız tutarların her kuruşunu yazın, ne kadar gereksiz ve lüks harcamalar yaptığınızı göreceksiniz.
  • Hayallerinizin peşinden koşun.

   Sonuç olarak okuyun araştırın plan yapın ve plana her zaman sadık kalın. Okuduğunuz için teşekkür ederim

               Jarvis

Sort:  

20 li yaşlarının başında çok güzel bi maaşla güzel bi işe girdim dolar 1,60 falandı 3500 tl gibi bi maaş alıyordum. O zamanlar su akarken küpünü doldur dediler hiç kulak asmadın yedim içtim gezdim bugün pişman mıyım? Kesinlikle hayır yine o yaşlarda o işe girsem yine aynını yaparım. En büyük birikim sağlık yemeyeceksem neden kazanıyorum o parayı. Şimdi dönüp bakıyorum aynı anda işe girdiğimiz arkadaşlara para harcarken eli titrerdi bi çay içmez dışarda. Oda kirada oturuyor malı mülkü yok benimde hatta ben ondan daha iyi yaşadın yaşıyorum. Kısacası yatırım yapacağım diye çokta sıkmamak lazım. Yaptığın yatırım senin yaşam kalite ve standartlarını düşürüyorsa hiç yapma o yatırımı. Super Mario değiliz bi canımız var bi defa yaşıyoruz sonuçta.

Gezerken, yaşarkende birikim yapabilirsiniz. iş birikim yapmakla bitmiyor, o birikimi akıllıca yönetmekte oldukça önemli. O harcamayan arkadaşlarınız iyi yönetseydi, sizinle aynı mali durumda olmayacakları su götürmez bir gerçek. Ama size katıldığım kısımlar var, tatil yapmaktan, alışveriş yapmaktan, gezmekten geri kalmamak gerekir, sadece bunu planlamak ve ayağımızı yorganımıza göre uzatmak doğru olacaktır diye düşünüyorum. katkınız için teşekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 61757.83
ETH 2905.75
USDT 1.00
SBD 3.62