Hacksaw Ridge | Film Öneri + İnceleme

in #tr5 years ago

Uzun zamandır film önerisi ile karşınıza çıkmıyordum. Her gece uyumadan önce mutlaka film ya da dizi izlerim. Bazen öyle güzel filmler ile karşılaşıyorum ki, bunu kesinlikle paylaşmalıyım diyorum. Tıpkı dün gece olduğu gibi.. Dizi ve filmleri biliyorsunuz ki Stremio isimli programla izliyorum. O program da daha önce izlerim diye kütüphaneme film ve diziler ekliyorum. Buraya eklediklerim genellikle izlemek için acele etmediğim ikinci plana attığım filmlerdir. Bu aralar izleyecek bir şeyler bulmakta sıkıntı çekiyordum. Bu yüzden kütüphanemde ki filmlere göz atayım dedim ve Hacksaw Ridge isimli filminin uzun süredir listemde olduğunu fark ettim. Dün sabaha karşı izleyip bitirdim. Filmi öyle çok beğendim ki, uykuma yenik düşmeseydim eğer sıcağı sıcağına hemen paylaşacaktım. Savaş konulu filmlere karşı bakış açımı yıllar önce izlediğim, Saving Private Ryan(Er Rayn'ı Kurtarmak) isimli film değiştirmişti. Er Rayn'ı Kurtarmak filmi eminim hepinizi etkilemiştir(bu filmi hala izlemeyen varsa, hemen şimdi yazıyı okumayı bırakıp izlesin). İşte bugün bahsedeceğim film de sizi en az onun kadar etkileyecektir. İzlemeniz için güzel bir neden daha vereyim mi? Hacksaw Ridge'in (Savaşın Gerçek Yüzü) yönetmen koltuğunda, Cesur Yürek filminin başrol oyunculuğunu ve yönetmenliğini yapan Mel Gibson oturuyor.


kaynak

Hacksaw Ridge(2016), biyografik bir savaş filmidir. İkinci Dünya Savaşı sırasında gönüllü sıhhiye olarak savaşa katılmış, inançları nedeni ile silah ve benzeri öldürücü aletler taşımayı reddeden Desmond Doss'ın hikayesini konu alıyor. Tarihe adını ilk vicdani retçi olarak yazdırmayı başarmış bu adamın hikayesini mutlaka izlemenizi istiyorum. Bundan sonrası spoiler içerebilir.

Detaylı inceleme ;

 

kaynak
İlk dakikalarda karakterin gelişimini izliyoruz. Doss'ın, cephede dostlarını kaybetmiş alkolik bir babası, dinine düşkün annesi ve bir de kardeşi var. Doss, çocukluğunda kardeşi ile oyun oynarken bir taşla kafasına vurup ölümle burun buruna gelmesine sebep olur. Bu durum yüzünden şiddetten uzak durma kararı alır. İçinde sağlıkçı olmak isteyen ama hiç bir eğitim almamış Doss, birisini kurtarıp hastaneye getirmesi ile hayatı değişiyor. Doktorun hastaya yapılan ilk yardımın onun hayatını kurtardığını söylemesi Doss'ı çok etkiliyor. Karakterimiz aslında burada hayat kurtarmanın ne derece önemli olduğunu anlıyor. Bu olaydan sonra hastanede tanışıp aşık olduğu hemşireden kitaplar alarak sürekli kendini geliştiriyor. Ülkede onun için savaşıp hayatını kaybedenler olduğu için de vicdanı daha fazla rahat etmiyor ve savaşa katılma kararı alıyor. Öldürmek ahlaki değerlerine ters düştüğü için de sıhhiyeci olarak görev yapmak istiyor. Eğitimlerde eline silah almayı reddediyor ama üst rütbeye sahip olan kişiler onu bu konuda çok zorluyor. Sırf bu yüzden askeri mahkemede yargılanıyor. Ona yaşattıkları tüm olumsuzluklara rağmen inancını sürdürüp pes etmemesi beni çok etkiledi.

kaynak
Filmin yarısında, Amerikan askerleri Hacksaw Yamacı'na gitmek için yola çıkarlar. O yamacı tırmanıp, oranın kontrolünü Japon askerlerin elinden almak isterler. Bölgeye giderlerken oradan dönen yaralı ve ölü askerlerle karşılaştıkları sahne beni çok etkiledi. Araba yüklü ölü bedenler ve yaralı askerlerin travmalarını gördükten sonra aslında savaşın ne denli kanlı ve vahşi olduğunu bana bir kez daha hatırlattı. Amerikan askerleri Hacksaw Yamacı'na ulaştıktan hemen sonra Japonlar ile çatışmaya giriyor. Kolların, bacakların ve gövdelerin havada uçuştuğu bu sahneler inanılmaz gerçekçiydi. İzlerken sanki o an sizlerde oradaymışsınız gibi hissedeceksiniz. Bol kanlı bir çatışmadan sonra Amerikan askerleri çekilmez sorunda kalıyor. Geride sadece Doss ve yaralı askerler kalıyor. O tepeden aşağı inse inebilirdi ama o inancı gereği kalmayı tercih etti ve yardım dileyen yaralılara koştu. Hiç durup dinlenmeden, içlerinde düşman askerlerinde olduğu 75 tane yaralı askeri tek başına tepeden aşağı indirdi. Böylelikle Doss tarihte ilk "vicdani retçi" olarak, onur madalayasını almıştır. Filmin sonlarına doğru gerçek karakteri ve kurtardığı askerlerin konuştuğu kısımlar eklenmiş ki bu filmi daha da anlamlı kılmış.



kaynak


Bir savaşta eline silah değmeden, tek bir kurşun dahi sıkmadan savaş kazanılabilir mi? Peki, kahramanlık sadece adam öldürmekten mi geçiyor? Doss aslında savaşın sadece öldürerek değil, ölmek üzere olanları kurtararak da kazanılabileceğini gösteriyor. Bireysel inancın bu kadar güzel ve derinlemesine işleyen başka bir film izlediğimi hatırlamıyorum. Bu filmi; aslında en güçlü silahımızın insani değer ve duygular olduğunu bana tekrar hatırlattığı için, bu yıl izlediğim en iyi film olarak seçiyorum. İzlerken çok etkisinde kaldım. Bir de film de Heredot'un “Barışta oğullar babalarını gömer, savaşta babalar oğullarını” alıntısı vardı. Kimin aklına gelmiş senaryoya eklemek bilmiyorum ama çok yerinde kullanmışlar. Film öyle tam tarafsızmış gibi olmasa da, göze batan Amerikan milliyetçiliği olmaması güzeldi. Belki izleyenler İncil'i çok yüceltmişler diye düşünenler olabilir. Bunun Amerikalı bir askerin hayatını konu aldıklarını unutmamak gerekir. Böyle olması çok normal yani. Eğer yazıyı okuduktan sonra filmi izlerseniz düşüncelerinizi bekliyor olacağım.

Sevgiler,
TUĞBA

 

 

 

 

 


Posted from my blog with SteemPress : https://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2019/05/15/hacksaw-ridge-film-oneri-inceleme/

Sort:  
Tebrikler! Yazınız Trproje discord sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @trproje hesabından oy almıştır.

Trproje küratör ve projelerin önerdikleri Türkçe yazıları desteklemeye devam ediyor. Proje ekibi tarafından seçilen yazılar ayrıca edebiyat, gezi, trliste, hosgeldin ve C² küratörlerine oy için önerilmektedir.


Siz de beğendiğiniz yazıları oylama için önermek isterseniz Trproje discord sunucusuna buradan ulaşabilirsiniz.

Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63955.40
ETH 3139.68
USDT 1.00
SBD 3.87