You | Dizi Önerisi

in #tr5 years ago (edited)


Source

You dizisi, Caroline Kepnes'in çok satan "You (Sen)" romanından ekranlara uyarlanmış. Gerilim, suç, dram türüne sahip. Konusu ilgimi çektiği için de hemen izlemeye başladım. Dün de sezon finalini izleyerek diziyi bitirdim. Aslında çok fazla sevdiğim tür değil ama diziyi yine de sevdim. Başrol oyuncunun iç sesi ile konuşması bence çok iyi olmuş. Bir sonra ki bölümde acaba ne olacak diye merak ederek peş peşe izlediğim günler bile oldu. Dizi sürükleyici bir şekilde kendisini çok güzel izlettiriyor. Keşke daha önce kitabından haberdar olsaydım da ilk kitap ile başlasaydım diyorum. Neyse artık olan oldu. Benim merak ettiğim tek şey ikinci sezonu nasıl bağlayacakları. Sanki mini dizi olsa daha mı iyi olurdu karar veremedim. Yine de ikinci sezonu bağlamayı başarabilirlerse izlemeye devam etmeyi düşünüyorum.

Biraz konusuna değinelim;

Joe, New York'ta bir kitapçıda çalışan genç bir adamdır. Kitapçıya bir gün onun dikkatini çeken müşteri gelir. Müşterisine aradığı kitabı bulmak için yardımcı olur ve bu esnada kısa bir flörtleşme yaşarlar. Ne kadar romantik değil mi? Acaba gerçekten öylemi? Neyse kitap satın alırken müşterinin adın ve soy adını öğrenir. Hakkında daha fazla bilgi almak için sosyal medya hesaplarından yardım alır. Bundan sonra neler olacağını izleyerek öğrenin istiyorum.

 

Joe, bildiğimiz bu modern çağ sapıklarından. Hikayeyi Joe'nun ağzından dinlediğimiz de belki normalleştiriyor gibi gelebilir.Gerçekten öyle bir anlatışı var ki, yaptığı dehşet verici o şeyler sanki küçük bir aksilikmiş gibi anlatıyor. ama cidden normal değil. Beck, Joe kadar olmasa da biraz sorunlu. Biz de iki sorunlu kişilerin ilişkilerinin nerelere gidebileceğine şahit oluyoruz. Beni rahatsız eden şeylerden en önemlisi de, böyle hastalıklı şeyleri sevecek kızların olması. Hatta dizi sitelerinde Joe'yu sevdiğini söyleyen, onu onaylayan yorumlar bile gördüm. Ne olursa olsun karşı taraf ne yaparsa yapsın, Joe'nun yaptıkların onaylamak psikolojik bir rahatsızlık. Hemen tedavi görmeleri gerekiyor. Etrafımız da mutlaka bu tarz kişilere denk gelmişsinizdir. İşte bu kişiler aslında "minik etekle o saatte dışarıda ne işi var" diye konuşan tipler. Bir de dizi de şahit olduğumuz gibi sosyal medya konusu var. Hesaplarını bir vitrin gibi kullanan insanların bilinen ve bilinmeyen iki yüzü olması. Her şey orada yansıtılan gibi dört dörtlük olmaması. Dizide işlenen diğer alt konu ise, Stalk yapmak. Zaten artık anlamını biliyoruz ama bilmeyenler için; “Birisi hakkındaki bilgiye şahsın isteği dışında ve ona hissettirmeden ulaşmak, daha sonra da ona takıntılı bir hale gelip şahsı rahatsız etmektir.”

 

Dizide mantık hataları var elbette ama açıkçası bu beni çok rahatsız etmedi. Atmosfer, çekimler, oyunculuklar ve en önemlisi konu derken izletiyor. Sıkıldım kapatayım diye bir şey yaşamadım. Bir şekilde merak ettirip devam etmemi sağladı. İzlerseniz ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız. Bu arada kitapçıda geçmesi kendisini dahada sevdirdi.Bir çok yerde Dexter'e benzetmişler ki alakası bile yok. Dexter dizisinin yeri de bambaşka gerçekten. İzlemediyseniz onuda izlemenizi tavsiye ederim.

Sevgiler,

 

 

 


Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2019/01/12/you-dizi-onerisi/

Sort:  

Ya ben biraz dizi izleme konusumda başarısızım ve dizi izleyip birbirleriyle paylaşan ve konuşanlara imrenerek bakarım. Şimdi bu diziyi de izleyemeyeceğimi biliyorum ama artık bahanem hazır 😂çünkü ;

Dizide mantık hataları var...

Ah diziler en az filmler kadar benim hayatım diyebilirim. Bahane bulma bir göz at belki seversin. :)

Stalk kavramını bilmiyordum, iyiki açıklamışsınız. İnsanı huzursuz edecek bir kavrammış. Dizi kritiğiniz oldukça başarılı. Güzel bir yazı olmuş, ilk yorumlarından üzerimde bir tedirginlikle yazıyorum.

Evet bir nevi sapıklık ama bazı insanlar bunun farkında değil maalesef. Yorum yazma konusunda tereddüt etmeyin bence. Bu şekilde etkileşim sağlamak senin içinde çok iyi olacaktır. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. :)

ben teşekkür ederim, tavsiyenize uymaya çalışacağım. zamanla alışırım elbet.

hocam güzel bir anlatım olmuş, ama sanki insanı strese sokacak gibi :D izlememeye çalışayım. haber vermeniz iyi oldu.

Evet biraz ben de strese girdim ama neyse ki çok çabuk izleyip bitirdim. :))

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63688.35
ETH 3125.30
USDT 1.00
SBD 3.97