Bu Yaz Kripto Dünyası Hakkında Beklentilerim

in #tr7 years ago (edited)

bitcoin-2007769_1280.jpg

Geçen kasım ayından bu yana kripto dünyası inanılmaz bir "pump" sürecine girdi. Geçen yaz bu zamanlar bitcoin 400 dolar civarlarındaydı. Şuan ise 2600$ civarlarında seyrediyor. bu 6.5 kat artış demek. Bunun yanında altcoinlerde inanılmaz bir yükseliş gerçekleştirdi ve kaba tabirle bir ortalama vermek gerekirse kendisini 10a katlamayan coin kalmadı. Birde bitcoin artışıyla beraber bu 50-100katları bulan karlar oluşturdu.
Herkes btc 1000$ civarına geldiğinde artık yükselişin yavaşlayacağını bekliyordu ama bu böyle olmadı aksine 1000den 3000 dolara kadar inanılmaz bir yükseliş yaşadık. Elinde bu sırada bitcoin ve altcoin tutan yatırımcılar deyim yerindeyse keyiften dört köşe olmuş durumda.
Herkesin aklında ancak şu var. Bu ne zamana kadar bu şekilde gidecek? Çeşitli spekulasyonlar ile zaman zaman düşüşler yaşatılmaya çalışılsada btc özellikle 2000$ üzerinde tutunmayı başarıyor. Ve buda sürekli olarak yeni yatırımcıları bu dünya ya çekiyor.
Bitcoinin yükselişi bir takım sorunlar ortaya çıkardı.
İnanılmaz derecede artan transfer işlemleri
Artan işlem sayısı yüzünden artan fee'ler ve btc artısından dolayı oluşan madenci ücretlerinin artık ciddi rakamlara ulaşması.
Şuan 1 mbtc altında ücret alan pek borsa kalmadı. yada hızlı işlem için genelde ödenen ücret bu. Buda şuanki kurla yaklaşık 9tl ye denk geliyor. yani artık btc mikro işlemlerden tamamen kopmuş durumda.
Bu sebebten dolayı hardfork yapılması ve işlem boyutunun artırılması gibi bir çok konu konuşulmakta. Buda kripto dünyasının en çok sevdiği şey yani "Spekülasyon" demek.
Benim beklentim Ağustos ayında yapılması planlanan hardfork öncesi ve sonrası hem btc hem altcoinlerde inanılmaz dalgalanmalar olması. Zaten son 2-3 haftadır zaman zaman hem btc hem altcoinlerde tüm piyasa eksiye dönüyor. son 2 gündür örneğin doğru dürüst hiçbir coin artıyı göremedi. Bunların ağustos öncesi hazırlık olduğunu düşünüyorum.
Balinalar bu spekülasyon dönemine hazırlıklarını yapıyorlar. Cüzdanlarına hem btc hem $ çekerek gerekli dump/pump hazırlıklarını yaptıklarını düşünüyorum.
Dolayısıyla Temmuz ortasından eylüle kadar dalgalanan bir piyasada olacağız. En azından benim düşüncem bu şekilde.
Peki ben ne yapacağım? Uzun dönem yaptığım bazı yatırımlar hariç(hemen hemen toplam yatırımımın yarısı) tüm btc ve altcoinlerimi yavaş yavaş tl/$ haline getiriyorum. Eminimki birçok alış ve satış fırsatı doğacaktır. Bu fırsatlarda da elimde tuttuğum nakitin her seferinde %10 kadarını oyuna dahil edeceğim.
Özellikle yeni bu dünyaya adım atmışlara tavsiyemde bu dönemlerde panik yapmayın. ani iniş çıkışlarda al satlardan kaçınmaya çalışın. %80-90 düşüşlerin 10dakikada olabildiği ertesi gün eski seviyelerini toplayabilmiş yada tam tersi %90 yükselip ertesi gün eski haline dönen yüzlerce pump/dump oldu. Bu piyasada bazen sabır önemlidir. Birde kar varsa realize olmanız olmazsa olmazdır. Cebinize girmeyen bir kar aslında sadece bir rakamdan ibarettir ve her an yok olabilir.

Fotoğraf Pixabay'dan alınmıştır.

Sort:  

Vallaha piyasalar şuan çok tahmin edilecek durumda değil ben yaptığın hareketi destekliyorum %10 u oyuna dahil etme fikri güzel olmuş sıkıntı yaşamazsın

Her zaman hamle yapacak nakitin olacak bu piyasada yoksa harcarlar adamı gözünün yaşına bakmazlar. 6 ay süren dump biliyorum.

Ufak yatırımlar için tavsiye edebileceğin altcoinler var mı peki?

Gup var bittrexte suan degeri oldukca dusuk

@twn bilgilendirici bir yazı olmus. ben de litecoine yatırım yapıyorum ufaktan ama ilerde ne olacağını kestirmek zor tabi

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69852.07
ETH 3757.14
USDT 1.00
SBD 3.75