İyi Yaşayın [Cointurk 28. Projesi] [Ucmuharfli#1129]

in #tr6 years ago

Selamlar


| @kusadasi’nın 28.projesinin konusu :
Kaliteli yaşam için ne yapmalıyız?


Quality-of-Life-pix-3.jpg


Yaşadığımız hayatı, daha kaliteli hale getirmemiz için neler yapabiliriz, veya kendim ne yapıyorum-yapabiliyorum harmanlayarak bir şeyler yazacağım.


Kaliteli yaşam = para konusuna hiç dalmadan, direk muhabbete ‘’yaşam kalitemizi nasıl üst seviyelerde tutabiliriz?’’ den gireceğim. Yani benim bu yazıda ana amacım; her yaşın ayrı güzelliği vardır sözünü uygulayabilecek enerjimiz olması için nasıl bir hayat yaşayabiliriz, kendimce onlardan bahsedeceğim.


Çağımız, insanları karamsarlığa itecek bütün özelliklere sahip, bu yüzden benim ilk önerim mümkün olduğunca aklınızı meşgul tutacak hobiler edinin, hep söylerim zaten. Dizi mi seviyorsunuz, bolca izleyin, veya farklı bir şey deneyin illa resim yapmak, dans kursuna yazılmak değil, farklı hobileri inceleyin, sizi normal hayattan zihnen-bedenen uzaklaştıracak şeyler bulun. Elbet orada bir yerlerde bekleniyorsunuz.

Ben ne yapıyorum peki hobi olarak? Veya nasıl duruyorum(durduğumu zannediyorum) bu zorlu yaşam şartlarının stresinden?

  • Resim yapıyorum (Renkli pek denemedim, üşengeçlikten)
  • Dizi izliyorum
  • Başka alemleri inceliyorum, cinlerle iletişim kurabiliyorum. (bu biraz ekstrem bir durum)
  • Ahşap objeler-maketler üretiyorum (ki üretim aşaması + zımpara bölümü tam bir meditasyon benim için)
  • Sporu çok severim, fitness yapmam, o azim yok ama masa tenisi ve futbolda etkiliyimdir. (antrenmanı sevmem)
  • Çok oyun oynarım(Konsol-Pc oyunları). Pişmanlık dolu, abartılı bir oyun geçmişim var.
  • Dönemsel olarak ilginç girişimlerde bulunurum, farklı sektörleri büyük bir zevkle inceler, riski bol da olsa girerim.
  • Arkadaşlarımı ziyareti severim, 2 ayda bir de olsa buluşan 4 çiftten oluşan bir grubumuz var, alkolü severim ancak ayda bir belki kullanırım.
  • Sigara kullanmıyorum, hiç ağzıma sürmedim.

Daha dinç-güçlü-zinde ve enerjik bir yaşamım olmasını isterdim, ancak eksiğim-dezavantajlarım çok


Bunlar neler ( Yine bana göre )

  • Geç saatlere kadar oturuyorum her gün, uykusuzsam da oturuyorum. Sabah erken kalkma zorunluluğuma rağmen gece 2-3 bölüm dizi izlemeden uyuyamam. ( Dizi izlemeye iyi diyorum ama etkisi de kötü işte )
  • İşletmemin açık kalma süresinin uzunluğu ve benim sürekli başında bulunma zorunluluğum, zor bir sektörde(gıda), İstanbul pazarında bulunuyor olmam.
  • Yemek öğünlerim çok düzensiz, ve fazla yiyorum. Futbol oynadığım dönemlerde bile hiç kopamadığım beyaz ekmeği haddinden fazla tüketiyordum. Bırakamadım bir türlü, ki zararının farkındayım da.
  • Klasik Karadenizli olmanın dezavantajı, anlık sinirlenmelerim, patlamalarım… ( ki bu bende minimum seviyededir, sülaleye göre yine bu durumda sakinlikte çok iyiyim, elimden geldiğince pozitifim.)
  • Ve daha bir sürü şey...

Neden bunları yazdım, çünkü en önemli madde benim için : Hayattan beklentilerimizin farkında olmamız ve bunun peşini bırakmamamızdır. Kendi yapmadığım, yaşamadığım şeylerin (sağlıksak bilgiler dışında) iyi veya kötü bir sonuç çıkardığını emin şekilde anlatamam, ki benim kendi yaptıklarımın bile etkisi sadece bende böyledir belki. Her şey değişkendir.


Hayatı kaliteli yaşamanın, sağlıklı yaşamaktan geçtiğini söylemeden edemem zaten... Onun için de zaten bir sürü bilgi, makale var ortalıkta. Bir de hayatı ciddiye almayın veya özgürlüğünüzün farkına varın demeyeceğim, her şeyi dozunda yaşamak lazımdır belki de.

Teşekkürler...

Sources : 1

Sort:  

Yoğun ve stresli yaşam zor. 😃
Güzel anlatmışsınız emeğinize sağlık ☺️

Teşekkür ederim , zor gerçekten :)

sote.jpg
Bu post @soteyapanbot tarafindan rastgele secilerek oylanmistir!
Son 24 saatte oylananlar
Kara tahta listesi
Rastgele ozlu soz

It is not easy to know what you like. Most people fool themselves their entire lives about this. Self-acquaintance is a rare condition.
Great Post!

This post has received a 0.18 % upvote from @drotto thanks to: @ucmuharfli.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Ucmuharfli from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Great post!
Thanks for tasting the eden!

We apologize for the continued delay of our upvotes. We’re working hard to obtain more SP to keep up with all of our amazing Thunder Supporters. Thank you for your continued patience and support! You are the lightning to our THUNDER!

As a friendly reminder, the upvote fee is $0.08 SBD ($0.081 for incognito). Current 300%+ upvote is now $0.24+ SBD.
Join our 10 SP Challenge!!!

That being said…

BOOOOOOOOOM!!!

The ground shakes as incredible power lights the sky. The thunder tests the quality of your post and deems it worthy, rewarding it with a 300% upvote, comment and resteem from @thundercurator.

Increase your chances of a 100% upvote and support the project by:

Investors who delegate SP to @thundercurator are entitled to 75% of @thundercurator income after curation. Get on-board early and grow with us!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63475.77
ETH 3117.23
USDT 1.00
SBD 3.94