Çalışmayan Famicom oyun konsolu power sorunu çözümü.

in #tr6 years ago

Merhaba arkadaşlar,
Bu ilk retro konsol tamir yazımda, elimde 20 küsür senedir bozuk halde duran Konami'nin fason ürettirdiği famicom konsolun güç gelmeme sorununu nasıl çözdüğümü anlatacağım.

Bir süredirde hobi elektroniğiyle ilgilenmekteyim. Elimdeki famicom, zamanında Singapur'dan getirilmiş olup anakart ve gamepad board'unda logosu göründüğü üzere Konami üretimidir.

Kutu içeriği

Anakart

Konami logosu

Bu makinanın sorunu hiçbir şekilde açılmaması,ekrana görüntü gelmemesiydi.Orjinal adaptörünün bozuk olduğunu bildiğimden, çalışan diğer famicomumun aynı özellikteki 9V AC/DC adaptörünü taktım ve yine hayat belirtisi alamadım.

Aşağıda bozuk olan orjinal adaptörü ve sağlam adaptörü görmektesiniz.

Demekki anakarta güç gelmiyor yada kısmen geliyordu.Şüphelendiğim parça 7805 voltaj regülatörüydü.

Çihazı açınca ilk işim 7805'in sol bacağından 9 Volt , sağ bacağındanda 5V ölçümü yapmak oldu.Bu kısmın fotoğrafını tek kişi olduğumdan çekemedim.

Nasıl yaptığıma gelince;cihaz çalışır durumdayken Multimetremi dc voltaj 20 volt seçeneğine alıp,7805'in sol bacağına multimetrenin kırmızı probunu orta bacağınada siyah probu değdirdim,9V gösterdi yani adaptörden güç geliyordu.

Sonra kırmızı probu 7805'in sağ bacağına,siyah probuda orta bacağa değdirdim fakat multimetre hiçbir değer okuyamadı yani 5 Volt'u göstermedi.Şüphelerimde haklı olduğumu görüp bu parçayı yenisiyle değiştirmeye karar verdim.

Lehimleri sökmek için 40Watt bir havya ve lehim pompası kullandım.Aşağıda söktüğüm  7805'i görmektesiniz.

Yeni 7805'i taktıktan ve lehimledikten sonra bacak fazlalıklarını yan keskiyle kestim.Unutmadan ısı iletimi sağlayan soğutucu alüminyum parçayı 7805'e tekrar vidalamayı unutmayın.Fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.

Kasayı kapadıktan sonra sistemi tv ye bağlayıp elimdeki en temiz oyun kartuşlarından olan Street Fighter 3 oyununu taktım ve verdim power'ı.

Ve sonuç,mutlu son.

Sort:  

Today, most young women are exposed to technology at a very young age, with mobile phones, tablets, the Web or social media. They are much more proficient with technology than prior generations since they use it for all their school work, communication and entertainment.

The American tradition of Washington and Hamilton and Madison and Lincoln and TR and Pat Buchanan is of economic nationalism - making America an independent, self-sufficient, sovereign forever country that's able to stand on its own feet.

Imagination was given to man to compensate him for what he isn't. A sense of humor was provided to console him for what he is.

New technology is not good or evil in and of itself. It's all about how people choose to use it.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61745.50
ETH 2898.66
USDT 1.00
SBD 3.61