You are viewing a single comment's thread from:

RE: ❓ Nedir bu Steampunk? Cyberpunk? Atompunk? Dieselpunk? ❓

in #tr6 years ago

Bayıla bayıla okudum, bu külliyata giriş yapmak isteyenler için çok iyi olmuş. Açıkçası Steampunk ve Cyberpunk'tan gerisini bilmiyordum. Güzel hikayeler çıkar buradan.

Cyberpunk için The Witcher yapımcılarından bir Cyberpunk 2077 oyunu bekliyoruz yıllardır. Umarım bu türü köküne kadar işleyen, iliklerimize kadar hissedeceğimiz bir oyun yapabilirler ki The Witcher 3'te böyle hissetmiştim.

Oyunlardan devam edersek Transistor diye bir oyun vardır, sesi çalınmış bir şarkıcının, özel kılıcıyla Cyberpunk aleminde sesini geri almak için verdiği bir savaşı anlatır. Müthiştir. Tavsiye ederim.

Mesela sorsanız bana, Bioshock, Fallout ikisine de Steampunk derdim ama bu yazıdan sonra daha rahat kategorileştirebilir, yazacaklarımızı çok daha bilinçli yazabiliriz sanırım. Ellerine sağlık üstad.

Sort:  

çok sağol dostum :)

evet, cyberpunk 2077'yi biliyorum. cd projekt yaptı mı çok iyi yapar, ondan şüphemiz yok. aaa oyunlar oynamadığım için (ya da bilgisayarım kaldıramadığı için mi demeli :D) o oyunu es geçicem.

transistor'un ise övüldüğünü çok duydum. steam yaz indirimleri başlayacak yakında, tavsiyen üzerine onu eklerim kütüphaneye. bu arada senin iyi bir oyun kültürüne sahip olduğunu biliyorum. oynadığın oyunlarla ilgili yazılar yazsan çok iyi olur esasen. misal ben eskisi gibi oyun oynayamıyorum ama demin aklıma geldi, "ayın oyunu" şeklinde bir seri başlatsam mı diye düşündüm kendi kendime. herhalde ayda 1 tane oyun bitiririm diye tahmin ediyorum. ilgi alanlarım daha çok point and click adventure-indie-platform-hack and slash oyunları üzerine bu arada.

yazıyı okuduğun için tekrar teşekkürler, bize hayırlı avlamacalar :)

Bakma üstad, benim oyunlara merakım küçük yaşlardan beri olsa da oynamaya başlamam son iki senedir. Bilgisayarım o kadar güçlü değildi son 10 senedir, ilk alındığında ise abime alınmıştı. Fifa 99, Commandos, adını hatırlamadığım garip bir uçak oyunu oynardık. Sonra Knight Online furyası, Silkroad'a evrilen bir yol, Most Wanted ve sonrası yok.

Sonra, iki sene önce, ilk düzgün maaşımla bir PS4 aldım. Indie oyunlardan mahrum kaldım bu yüzden ama AAA oyunları oynayabiliyorum. Frostpunk'a bakamadım bu yüzden.

Oyun türü olarak bir beklentim yok aslında, Platform oyunlarını kafa dağıtmak için seviyorum, aynı şekilde online dakikalık oyunları da bu yüzden seviyorum. Temel olarak ne tür olursa olsun, iki dakika oynayıp bırakmayacaksam oynanıştan çok hikayeye bakıyorum. Exclusive'ler sağ olsun bu ihtiyacımı gideriyor ama indie oyunlar çoğunlukla daha iyi bir hikaye sunuyorlar. Gözlerim hep oraya kayıyor.

Aklımda God Of War'ın bir incelemesini yapmak var aslında. Baba ve oğul ilişkileri ekseninde giden ve bu ilişkiyi oyun bünyesinde tartışan. Ama, işte, üşengeçlik zor üstad. Bakalım beğendiğim oyunları incelemek paylaşmak güzel fikir. Yaparsan seve seve okurum. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63814.67
ETH 3194.20
USDT 1.00
SBD 3.90