pengalaman mendaki Gunung Goh Leumo

in #travel6 years ago

Haiii buddy, salam lestari untuk anda pencinta alam semula jadi! Kali ini saya akan menyiarkan cerita tentang perjalanan ke puncak Goh leumo.

Gunung Goh Leumo (Lembu Lembu)

Oke saya dan kawan-kawan saya cuba memanjat gunung goh leumo yang terletak di kampung Lamguron, Peukan bada, Aceh Besar. Kerana kita mahu melepaskan letih, untuk menyegarkan ya tentunya, biar saya pungo hahahahh. Oleh sebab itu, diseberang di kepala untuk berkemah alias menyegarkan ke gunung untuk menikmati keindahan alam di sekitar kota Banda Aceh.

Pada hujung minggu ini kita semua bersetuju untuk mendaki gunung itu, kerana ia adalah sangat udara, apa lagi jika kita melihat dari sekolah vokasional sekolah kita kelihatan jelas bahawa berdiri adalah kacak. apa yang anda sedang menunggu untuk gas, kami pasti mahu pergi ke sana !!

Rencana / Planing sudah diatur dengan baik, sehingga tibalah pada hari Sabtu tanggal 31 Januari kami bertekad untuk mendaki ke sana walaupun 1 hari bolos sekolah broo hahah karna sabtu agak lama pulang jadi ya gak usah datang aja, rayuku pada teman teman (jangan ditiruu kelakuan kita) .

Pada malam sebelum saya pergi, saya telah menyeru dan menghantar mesej kepada rakan untuk membawa peralatan lengkapnya lengkap dan stok logistik yang mencukupi (semaksimal mungkin). namun apa boleh buat hahahah tau sendiri lah "kaleuh tayue ba ka dipeugah tuwo, sebab seurebe, jioh that rumoh lah menoe lah menan lah, padahai cit beu ooo bhahaha"

kajeut defender pike nyan!

Ini adalah pertikaian gila untuk mengatakan begitu, kita semua tidak tahu jalan / jalan yang akan kita lalui, hanya memanfaatkan semangat dan keyakinan "CRAZY BOY" yang kita naik dengan penuh keyakinan.

Mendaki kali ini terdiri daripada 5 Orang sahaja. Pendakian pertama bermula dari Gampong Lambadeuk setelah menjaga permit memanjat ke ketua kampung setempat dengan bangga kami berjalan untuk memulakan pendakian. (CRAZY MOVE STRESS)

Pada hari Sabtu, kira-kira jam 2:00 petang kami memulakan perjalanan kami melalui tambak lambadeuk (reservoir di Peukan bada)

Sebelum foto wajib bermula

Hahaha wajah ceria yang masih nampak jelas: D

Perumpamaan digunakan untuk menjadi kacak

OPSS !! Jangan gembira untuk mengingat perjalanan panjang jreng jrengg. . . .
Selepas berjalan kaki melalui hutan dan jalan sekitar 3 jam, kami akhirnya melepaskan jalan dan mendapati sebuah tebing yang sangat tinggi, membazir kira-kira 4 jam lebih jauh. Memang, puncak gunung dapat dilihat tetapi tidak berguna bahawa peralatan yang kami bawa itu tidak lengkap seperti pendaki asing dalam filem filem. Jadi apa boleh buat kami harus memasang muka tebal dan terpaksa kembali ke tempat awal untuk mengambil motor di rumah kepala desa Lambadeuk wah wah sungguh memalukan tapi itu pengalaman berharga kawan, * makanya sebelum pergi ke suatu tempat cubalah cari info terlebih dahulu: D

"Lagee geupap dipeunget le pak geucik wkwkw"

INI ADALAH THE FACE OF THE FACE OF THE PEOPLE WRONG THE STREET AJA UDAH MISTAKE WKWKWK!

WKWKWK LILILILI CAPEK NYONG

Setelah letih berjalan, dan akhirnya kami memutuskan untuk kembali, pasangan haha ​​menghadapi tebal, alah malu yang penting untuk goh leumo !!

Setelah mengambil motor, kami segera berpindah ke kampung LAMGURON.
Akhirnya kami tiba di rumah sekdes LAMGURON, ini adalah jalan baru / jalan yang benar-benar! dan kami segera menaiki tempat letak kereta di rumah sekdes pack yang sangat mesra, dengan senyumannya "kalo ga salah nama bang joel"
terdapat beberapa kenderaan pendakian lain yang turut diletakkan di rumah sekdes pek: D

Kira-kira pukul 18:00 atau boleh dibilang jam enam lewat, kami memulakan pendakian semula selepas pendakian yg barusan gagal alias salah jalan, walaupun tenaga sudah berkurangan, logistik sudah mula habis (tidak selengkap barusan hiks..hiks ..) namun semangat kami tetap berkibar kerana ia mempunyai kemas kini status, maka kawan-kawan saya sudah berkata ya takecare (terutamanya kanak-kanak perempuan) wuh kage lage jak gunong everest !! masak rumah lurus, apa yang orang katakan kemudian (membuat malu)

Segala-galanya siap? kami segera berdoa untuk memulakan perjalanan. Melacak jalan, melalui taman penduduk, kemudian tiba di langkah-langkah pemindahan Tsunami dan dari sana pintu gerbang adalah ..

Jreng jrengg ... Cerita ringkas azan maghrib menggegarkan kami dengan segera jeda. . .
Selepas maghrib selepas kami meneruskan malam gelap dengan parang dan lampu suluh: D

Berjalan sedikit demi sedikit ... melihat rentetan Line (pita / tali yg di buat oleh Mapala) untuk pentunjuk jalan dan akhirnya kami kehilangan stringline itu pas di dekat batu hitam besar kami melencong ke arah kiri, seharusnya kanan cuma karna belum tau ya gas pol terus, keadaan mal

sumber

Hi! This is jlk.news intelligent bot. I just upvoted your post based on my criteria for quality. Keep on writing nice posts on Steemit and follow me @jlkreiss to get premium world news updates round the clock! If you like, just upvote my comment! 🦄🦄🦄