Чи варто при інвестуванні застосовувати технічний аналіз?

in #ua6 years ago (edited)

Останнім часом в середовищі трейдерів все частіше точиться дискусія про технічний аналіз. Зокрема ставиться питання, чи при інвестуванні застосовувати технічний аналіз, чи на його основі можна побудувати стратегію, що даватиме перевагу на біржі.

Свої розважання щодо цієї теми хочу розпочати із твердження, що немає двох однакових трейдерів, які мають рівнозначний досвід, здібності та знання. Тому, кожен хто починає вчитися як заробляти на біржі, має розуміти і пам’ятати, що він ніколи не буде інвестувати у той же спосіб, що й його колега або наставник. Робота на ринку інвестицій – це суцільні нюанси та особисті переживання, а спроба скопіювати чиюсь систему, яку трейдер напрацював впродовж декількох років, на мою думку, неможлива і приречена на провал. Не заперечую, що варто вчитися від колег по фаху та обмінюватися досвідом, але будь-який інструмент або знання слід підбирати та використовувати в залежності від індивідуальних схильностей. Абсолютно неправильною є теза, що певна система або інструмент не мають значення, лише тому, що з їх допомогою я не заробляю гроші, правильнішим буде сказати – „на даний час я не вмію використовувати ці інструменти чи знання з користю для себе”.

Впродовж роботи на фондових ринках Я випробував багато інструментів, які не принесли мені жодної користі, лише безцінний досвіду. Проте, я остаточно не відмовляюся від невигідних для мене інструментів. Можливо, колись ринок зміниться і я отримаю додатковий досвід, тож виявиться, що раніше перевірені інструменти можуть бути для мене корисними. Тому варто бути відкритим для нових знань та інструментів, і не недооцінювати тих, які на даний час не дають вам заробити. Трейдинг – це безперервний розвиток.  

Спонором даної публікації є Інвестиційний Кооператив Philson. 

Близько року тому я спробував знайти свої сильні сторони в інвестуванні. Використовуючи функцію відтворення на TradinView, я впродовж двох тижнів проводив тести на основі технічного аналізу. Випробування виявилися фатальними – виявилося, що я є поганим „техніком”, тому від цього часу я відмовився від усіх сигналів, що ґрунтуються лише на технічному аналізі. Саме тоді я почав розвиватися в напрямку фундаментального аналізу в поєднанні з позиціонуванням ринку, чи макроекономічними даними. Цей досвід дозволив мені визнати, що я не читаю належним чином графіки. В момент, коли я це визнав і усвідомив, я відмовився від технічного аналізу як основного інструменту вибору напряму інвестицій. Зважаючи на те, що я цікавлюся подіями із сфери політики чи економіки, я вирішив використовувати ці знання на практиці. Фундаментальний аналіз показує мені напрямок у якому слід рухатися, тільки після цього я використовую технічний аналіз, аби визначити найбільш вигідний пункт (час) входу в трансакцію.  

Джерела: TradingView

Як я вже зазначив, я не є занадто добрим „техніком”, і весь технічний аналіз у мене зводиться до зигзагів. Вище я показав графік EURNOK за чотиригодинний інтервал. Розташування верхніх і нижніх точок дозволяє мені визначити, чи поточна ціна вигідна для входу в трансакцію. У вищенаведеному прикладі, на щораз нижчих щитах, я намагався зайняти короткі позиції, що виникло з попередньо проведеного фундаментального аналізу. Я очікую, що Норвезька крона буде зміцнюватися до кінця серпня. Свої припущення обґрунтовую тим, що керівник банку Норвегії оголосив про збільшення процентних ставок наприкінці літа. Після визначення напрямку я намагаюся знайти вигідну ціну, щоб зайняти коротку позицію. Іноді це більша корекція, а часом публікація важливих даних, особливо тоді, коли курс корони є після короткочасного ослаблення. Нижче подаю всі скріни екрана з травня, коли я розпочав трансакцію. 

Джерела: CMC Markets

Остання трансакція залишається активною, чотири закриті на плюсі, а одна – на stop loss. У той момент, коли на рахунку з’явиться +2%, трансакція реалізується з прибутком, я почну шукати наступні можливість, аби увійти в позицію. Нижче подаю скрін, що ілюструє трансакції в одноденному і чотиригодинному інтервалі.  

Джерела: TradingView

Що дав мені технічний аналіз? Як я вже згадував раніше, це дозволило мені входити в трансакції за вигідною ціною. Окрім того я знаю, де необхідно встановити забезпечення. Перевага входу з вигідною ціною полягає в тому, що я можу входити на міцну позицію, і це дозволяє мені краще використовувати наявний кредитний інструмент, хоча в середньому я ризикую близько 1% від транзакції, в деяких ситуаціях це дозволяє зайняти досить вигідну позицію. Наведений приклад показує, що технічний аналіз можна не тільки використовувати для власних потреб, з його допомогою можна також спробувати спіймати найвигідніші верхні та тижні точки, але для цього має бути правильно опрацьована стратегія, людина має діяти дисципліновано і систематично, щоб використати всі наявні можливості. 

Так само як багато є учасників інвестиційного ринку, багато є різних методів інвестування. Немає поганих чи хороших методів. У кожного методу є свої плюси і мінуси, і лише від трейдера залежить, як він буде використовувати його, чи можливо не буде, бо на даний момент цей метод просто не відповідає його інвестиційній стратегії. Поза цим не варто обмежуватися лише методами, які домінують в дискусіях. Я знаю осіб, які отримують інформацію з Інтернет-магазинів та з відгуків споживачі і завдяки цьому отримують високі результати, тому слід працювати над своєю особистою стратегією.

Якщо ви захочете дізнатися більше про мою короткотермінову активність,запрошую Вас на форум Team Trader, де я публікую щоденні аналізи та коментарі про ринок інвестицій.

Зміст вищезазначеного матеріалу, в жодному разі не є рекомендацією. Це лише виклад особистих поглядів автора, які в жодному випадку не можуть бути підставою інвестиційної діяльності читача. Особа, яка бажає укласти трансакцію, самостійно приймає рішення і розуміє індивідуальний ризик потенційної втрати та потенційної вигоди.
 

Sort:  

Гарна статья, але дуже важка для сприйняття. Мій мозок закипів на половині:) Якщо людина азартна, є смісл пробувати себе в торгівл?

Трейдинг не можна трактувати як азарт. Треба дуже обережно торгувати і з малим ризиком, тоді це буде для вас робота, а не азарт, який залежить від успіху.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61142.49
ETH 2928.10
USDT 1.00
SBD 3.67