Inkscape Vektörel Çörek Çizimi / Turkish Tutorial

in #utopian-io6 years ago (edited)

Hello There
In this lesson, We will draw vector donut with the inkscape program.
Lest start.
Merhaba arkadaşlar bugün açık kaynak kodlu Inkscape vektörü düzenleme ve oluşturma aracı ile vektörel çörek tasarımı yapacağız adım adım ders şeklinde ilerleyeceğiz. Bu dersimi de tamamen arkadaşımın isteği üzerine hazırladım. Basit teknikler kullanılarak hazırlanmıştır. İnşallah beğenirsiniz.


1- İnkscape sayfası açıldıktan sonra öncelikle “file” pencersinden “document properties” komutuna tıklayıp belge düzenleme sayfasını açıyoruz. Ve yandaki değerleri giriyoruz, isterseniz biraz daha artırabilirsiniz. Ardından aynı sayfayı px olarak ayarlıyoruz. Border bölümünden show page border alanında ki tik'i kaldırıyoruz.


2- Sol yardım menüsünden seçim araçlarından daire şeklini seçiyorum. Ardından bir düzgün daire yapıyorum. Yaptığım daireyi kopyalıyorum. Kopyaladıktan sonra ölçülü bir halde küçültüyorum.


3- Büyük ve küçük daireleri seçim aracımla seçiyorum. Seçtikten sonra path+difference işlemini uyguluyorum.


4- Difference yaptıktan sonra dairemin iç kısmı boşalıyor. Dairenin içi boşaldıktan sonra duplicate ile bir kopyasını daha alıyorum


5- Kopyalamış olduğum dairenin rengini kırmızı olarak seçiyorum. Bu şekilde daha kolay ayırt edebileceğim. Kırmızı daire seçili iken ctrl+0 yaparak daireyi ölçülü biçimde büyütüyorum.


6- Ardından sol yardım menüsünden bir kare çiziyorum. Bu kareyi şeklimin üzerine getiriyorum. Kırmızı daire ve kareyi seçtikten sonra path+difference işlemini yaparak karenin bulunduğu alanı ayırıyorum.


7- Alt kısım ayıldıktan sonra sol yardım menüsündeki edit paths nodes aracımla yarım çemberimin uç kısımlarını ovalleştiriyorum.


8- Sol yardım menüsündeki edit paths nodes aracımla yarım çemberimin uç kısımlarında ki ayarlama kısmını seçiyorum. Ve ardından Üst menüdeki + işaretine bakarak düzenleme noktalarını artırıyorum.


9- Düzenleme noktaları yardımıyla uç kısımları uygun biçimde düzenliyorum. Düzenlemek için edit paths nodes aracımı kullanıyorum.


10- Arkadaşlar şimdi renk seçeneklerini ayarlıyorum. Ben bu renkleri seçtim. Siz isteğinize göre farklı tonlarda seçebilirsiniz.


11- Şimdi üst kısımda ki yarım çemberi kopyalıyorum. Kopyalama işlemi için duplicate ctrl+D yapıyorum.


12- Üst kısmını kopyaladım ve gelen şekli üst menüdeki sayfanın altına alma aracını tıklayarak aşağıya alıyorum.


13- Şimdi üç tane daire yapıyorum. Daireleri birbirini üzerine yerleştiriyorum. Yerleştirmeyi tamamladıktan sonra üç daireyi birbirine gruplandırıyorum.


14- Gruplama işinden sonra şekli duplicate yaparak çoğaltıyorum. Çoğalan şekilleri ctrl tuşuna basılı bir halde iken yan oklardan tutarak çekiyorum.


15- Ctrl+D duplicate yaparak şeklimi kopyalıyorum ve görselde ki hal gibi yerleştirmeye çalışıyorum.


16- Tüm yaptığım şekilleri seçim aracı yardımıyla seçiyorum. Seçtiğim şekilleri de üst menüde ki kısayol ctrl+G ile grupluyorum.


17- Gruplandırmış olduğum şekli biraz küçültüyorum. Küçültme işleminden sonra seçim aracımla tutup çöreğin üzerine uygun biçimde yerleştiriyorum.


18- Yerleştirdikten sonra üst menüde ki grupları ayır kısayoluna shift+ctrl+G tıklayarak grubu bozuyorum.


19- Çöreği ve sonradan koyduğum küçük dairelerden oluşan şekillerden bir tanesini seçiyorum. Seçimleri yapınca path+difference yaparak çörekten bir parçanın ayrılmasını sağlıyorum.


20- Seçimlerden sonra tekrar tekrar path +difference uyguluyorum. Son kez bu işlemi tekrarlıyorum ve son küçük şeklinde yerinden ayrılmasını sağlıyorum.


21- Isırıklarımızı tamamladık ve son hal böyle görünüyor.


22- Çöreğin üzerine bir kaç tatlı parçacığı yapacağım. Bunları yapmak için sol yardım menüsünden kareyi seçiyorum. Küçük bir dikdörtgen çiziyorum. Çizimi yapınca renklendiriyorum. Ctrl+D yaparak şekilleri çoğaltıyorum. Ardından küçük daireleri çöreğin üzerine yerleştiriyorum.


23- Evet arkadaşlar çöreğimizi tamamladık. Çöreğin üzerine küçük tatlı parçacıkları da yerleştirerek göze hoş görünecek hale getirdik. Benim elimden gelenler bu kadar. Sizler çörek ve tatlı parçacıklarının dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Afiyet olsun.
Sabırla buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkür ederim. :)
Sağlıcakla kalın. Allah'a emanet olun. :)

Github Link: https://github.com/inkscape/inkscape
Download Link: https://inkscape.en.softonic.com/?ex=BB-39.3



Posted on Utopian.io - Rewarding Open Source Contributors

Sort:  

Harika bir yazı olmuş. Çok yararlı tebrikler:)

Çok güzel olmuş, emeğinize sağlık. İnşallah onay alır. :)

Teşekkür ederim temennim o yönde :)

Thank you for the contribution. It has been approved.

You can contact us on Discord.
[utopian-moderator]

Tebrik ederim

Beğenmene sevindim sayın hocam

Congratulations @hsyng! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published
Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Hey @hsyng I am @utopian-io. I have just upvoted you!

Achievements

  • You have less than 500 followers. Just gave you a gift to help you succeed!
  • Seems like you contribute quite often. AMAZING!

Suggestions

  • Contribute more often to get higher and higher rewards. I wish to see you often!
  • Work on your followers to increase the votes/rewards. I follow what humans do and my vote is mainly based on that. Good luck!

Get Noticed!

  • Did you know project owners can manually vote with their own voting power or by voting power delegated to their projects? Ask the project owner to review your contributions!

Community-Driven Witness!

I am the first and only Steem Community-Driven Witness. Participate on Discord. Lets GROW TOGETHER!

mooncryption-utopian-witness-gif

Up-vote this comment to grow my power and help Open Source contributions like this one. Want to chat? Join me on Discord https://discord.gg/Pc8HG9x

Nasıl yapıyosun güzel olmuş tebrik ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61451.22
ETH 2929.56
USDT 1.00
SBD 3.65