Priručnik za glasove: Vodič za početnike

in #writing7 years ago (edited)

56506957c3595a6d60119d956bd182e2.gif

Pitanje koje ovde uvek pronađe svoj put u razgovor je: "Zašto je drugi/prethodni članak "zaradio" više para?"
Naravno, ovde se nameće više mogućih odgovora - jednostavno niste pogodili pravo vreme za objavu, bilo je previše ili premalo prometa u tom trenutku i sl. No, pravo pitanje koje treba da postavite je: "Da li sam izabrao/la pravu temu?"


Kada govorimo o pisanju, sve se svodi na priču koju želite da predočite. Ovde, na Steemit-u, možete pronaći milion tema, od kojih Vam neke nikada i ne bi pale na pamet. Ovo je platforma gde možete pisati bez cenzure, sa jedinstvenom prilikom za sve nas - da iskažemo svoje mišljenje i doprinesemo samoj raznovrsnosti.
Stoga, šta je to što Vaš članak može da okarakteriše kao "DOBAR" ili "LOŠ"?
Sve se svodi na sam pristup - način na koji posmatrate i pišete. Ukoliko ste zadovoljni činjenicom da zarađujete "na sitno", pišite o čemu god želite. Međutim, ukoliko zaista želite da zaradite, i još važnije, da ostavite utisak... Tim pitanjem ćemo se pozabaviti ovde :-)

26480a806676ccd18abc2803467d21a8.gif


Kada sam počela da pišem, prvo sam se upustila u istraživanje. Kako bi podrobnije razjasnila - ja se jesam bavila pisanjem, ali je Steemit (10+dana) moj prvi i pravi susret sa njim. Lično, ja volim da budem pripremljena pre nego što se upustim u nešto, i da posedujem, bar, osnovno znanje. Kako bi Vam pomogla sa glasovima, sa Vama ću ovde podeliti neke smernice - iz onog što sam naučila.


NIŠA

"Posao, aktivnost i sl., veoma prikladan za nekog."


Svi mi imamo drugačija interesovanja, uglavnom mnoštvo njih, ali nas to ne čini ekspertima u tom polju. Dok pišemo, mi primenjujemo naše znanje na zadatu temu - kako bi onima koji ne znaju ništa, ili manje od nas, pružili detaljnije objašnjenje. U tom procesu, morate biti upoznati sa temom, i posedovati određenu emociju i mišljenje vezanu za nju. Jednostavno, neophodno je da pronađete pravu (nišu), ukoliko želite da se ljudi zaista i uključe u čitanje.
Primer: Ja sam novopridošlica u svetu kriptovaluta, te sigurno nećete "naleteti" na članak u kome je razmatram i pričam na tu temu. Ja sam u procesu učenja, te sam svesna svojih ograničenja u toj oblasti.

Ovo je trenutak kada se pitanje samo i postavlja: "Da li treba da izaberem samo jednu?"

Kada govorimo o odabiru samo jedne, postavljamo se u poziciju eksperta. U tom slučaju, Vi ste ta osoba koja zna i razume problematiku razmatrane teme, morate biti u stanju da date odgovore na postavljena pitanja i da na taj način pridobijete poverenje svojih pratioca - tako što ćete biti informisani i od pomoći.
Nemojte se prestavljati u tom svetlu, ukoliko niste u mogućnosti da opravdate zadobijeno poverenje.

Ukoliko želite da pišete o svemu što vam padne na um - loša ideja, ponoviću.
Slažem se da se možete pronaći u mnogim nišama, ali biti deo svake, nije put kojim želite da krenete. Vaši pratioci su tu sa razlogom. Oni su zainteresovani za ono što imate da kažete na temu iz njihove sfere interesovanja, te neće ceniti ako jednog dana pišete o robotima, sa zaokretom na baštovanstvo u sledećem trenutku.
Postavite svoje ciljeve i teme, i negujte vezu sa njima. Ukoliko zaista smatrate da je nešto drugo vredno pažnje, a pod tim mislim - ukoliko je to ono što Vas je zainteresovalo - pišite o tome. S vremenom, mi učimo i unapređujemo se, i uključivanje "publike" u svoj napredak je uvek dobra ideja.

Naposletku, ukoliko ste upoznati sa nekoliko tema, samo napred - pišite. Izaberite one koje Vas ispunjuju, i rezultati će biti tu! :-)


SADRŽAJ:

"Nešto što će biti iskazano uz pomoć određenog sredstva - govor, pisanje, ili bilo koju umetnost."


Ovo je, u suštini, deo prethodnog paragrafa, ali ne i manje bitan. Kada govorimo o samom pisanju, sadržaj je "srce" svakog teksta. Jednostavno, ne možete očekivati od čitaoca da pozitivno reaguju, ukoliko se zaista niste udububili i prepustili razmišljanju. Stavite "prst na čelo" i dajte ideji vremena da "poraste". Kada osetite da ste spremni, počnite da pišete. Ne vodite se potrebom da zadivite nekog, već samim osećajem dok stvarate. Vaše delo ne mora da bude prihvaćeno od strane svih, no oni koji Vas podrže, videće da zaista pišete onako kako mislite. Univezalni savet i odgovor na pitanje kako odabrati sadržaj koji će privući pažnju ne postoji, već to ostavljam Vama - da istažite i nadmašite svoja očekivanja. Pišite samo o onome što budi "pravi" osećaj u Vama.

PISATI=OSEĆATI=PRIVUĆI PAŽNJU=ODOBRAVANJE=GLASOVI

tumblr_nq0c7aE8441u1e188o1_500.gif


STIL PISANJA I LIČNI PEČAT:

"Stil pisanja se može definisati kao način kojim se pisac izažava, kao određena tehnika koju svako, ponaosob, koristi pri pisanju. On varira od pisca do pisca, i zavisi od individualne primene kada se radi o sintaksama, izboru reči, i tonu. Može se opisati i kao glas koji čitaoci čuju kada čitaju piščevo delo."


Kroz potrebu da ispričamo i dočaramo priču, istovremeno i razotkrivamo sebe kroz nju. Kada pišemo i naše misli pretvaramo u reči, svako od nas pronalazi jedinstven put - osobit stil pisanja. Pri kreiranju jedinstvenog stila koristimo naš način svakodnevnog izražavanja, te stvaramo nešto po čemu ćemo se istaći. Uprkos tome, postoje određena pravila i saveti koji nas navode ka poboljšanju same tehnike pisanja. Takođe, neophodno je i uključiti svoja opažanja i misli, kako bi pridobili svoje čitaoce. Potrudite se i da svoje članke načinite osvežavajućim i drugačijim.
Iako ovo može da deluje zastrašujuće komplikovano, u pokušaju da Vam olakšam, predstavljam Vam nekoliko saveta koji se bave pitanjem šta treba, i još važnije, šta ne treba da radite dok pišete članak:

1. NE ZAMARAJTE ČITAOCE - važno je da vaš članak ne učinite dosadnim i nečitljivim. Razdelite tekst u paragrafe, koristite zaglavlja kako bi pomogli svojim čitaocima, navodeći njihovo oko ka najvažnijim informacijama u Vašem tekstu

2. POUČNE INFORMACIJE - koristite citate i definicije kako bi bolje objasnili nešto

3. DUHOVITI ELEMENTI - koristite gif-ove, slike i sl., i nasmejte ih. Stvorite vezu sa čitaocima, kako bi stekli osećaj da se direktno obraćate njima, i njihovo prisustvo načinili prijatnim

4. ISKAŽITE ISKUSTVO - dajte primere, oslanjajte se na svoje mišljenje, i pokažite svoju znanje. Ukoliko želite da pišete na određenu temu, oslonite se na literaturu, određene članke na tu temu, i unapredite svoje znanje. Nikada ne možete biti dovoljno informisani

5. ISTRAŽUJTE - gajite i unapređujte svoj stil pisanja čitanjem i iskušavanjem drugih. Stil je promenljiv, i trebalo bi da se menja. S vremenom i upotrebom, pronaći ćete onaj koji Vam najbolje odgovara

6. STRAST - pišite i koristite je dok pišete, kao podstrek za Vaše veštine


ZAKLJUČAK:

Iako mnogi Steemit smatraju kao način da brzo zarade, ja sam pobornik izreke da "kvalitet nadmašuje kvantitet". Pišite kada osećate potrebu da pišete, i delite priče u koje zaista verujete. Najvažnije - ne očekujte 100% odobravanje! Kao i sve u životu, svi naginjemo ka potrebi da imamo svoje mišljenje. Poštujte tuđe mišljenje, uz uvažavanje sopstvenog. Ja, lično, volim kada ljudi imaju drugačije mišljenje od mog - to znači da su zaista i pročitali i razumeli ono o čemu pišem, te ih je moj članak naveo da se zamisle na trenutak.

Izrazite svoje mišljenje, ispričajte nam svoju priču, i rezultati su zagarantovani! Ne odustajte od pisanja, i budite neustrašivi u tome.

giphy.gif

ŠTA MISLITE O OVOM ČLANKU? PODELITE SVOJE MIŠLJENJE SA MNOM! NE MORATE DA ODOBRAVATE, NO UKOLIKO SE SLAŽETE - ZAPRATITE ME I DAJTE MI VAŠ GLAS... :D

Moj tekst na engleskom možete pronaći na sledećem linku: https://steemit.com/writing/@jovana/upvotes-101-a-beginner-s-guide

Sort:  

Браво @jovana, сад ћу моћи твој текст да користим као део упутства за Стимит кад га представљам Србима. Иде ристим и овде и под налогом @photo-trail 😊

Lepo je pročitati nešto i na srpskom za promenu. :) Super tekst!

Hvala! Primenila sam savet jednog od naših korisnika :)
Treba da gradimo zajednicu, zar ne? :)

Da, znam za inicijativu. :)
Treba naći pravi balans između pravljenja naše zajednice, ali i ostati povezan sa ostatkom Steemita.

Slažem se :)
S vremena na vreme, nije na odmet izbaciti članak na srpskom :)

Skroz se slažem :)

Congratulations @jovana! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honnor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

If you want to support the SteemitBoard project, your upvote for this notification is welcome!

palac gore za gifove :) otprilike se i slazem u svemu. recimo ni kao pocetnik ni kao neko ko je dugo ovde ne bih mogla izabrati vrljavu temu ili bilo sta ako meni prvo nije dopadljivo iako bi masa mozda to gutala :)

sviđa mi se tvoj priručnik! pozz iz zagreba :)

Super članak, i osvježenje je da nisu samo engleski postovi :)

Biće ih još... Polako gradimo zajednicu.
I hvala... :)

Odlican tekst! Veoma korisne informacije koje ce meni, a verujem i drugima biti korisne, pogotovo ljudima koji se prikljucuju Steemit-u. :)

Hvala! :)
Drago mi je da je tako... Treba olakšati koliko možemo (znam kako je meni bilo kad sam se priključila) :)

@jovana dobila si moj glas i follow, nemoj se obeshrabriti :)

Neću se obeshrabriti! :)
Steemit mi se previše dopada da bi se to desilo :D

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 62606.46
ETH 3024.95
USDT 1.00
SBD 3.90