HATI itu adalah Lautan RASA ( )

in #zappl6 years ago

========================
Lautan itu luas, yang aku lihat hanyalah lautan tanpa daratan: bila ku telah ada dipusat qalbu, hendak aku mengayuh bahtera jiwa ini sampai ke daratan- namun semua usaha hanyalah kesia-sia-an tanpa hasil...

Berada ditengah-tengah lautan qalbu; tenggelam dan terus tenggelam aku dalam pusaran demi pusaran pera-RASA-an....

Semakin dalam semakin hening...
Semakin dalam semakin bertambah hening...
Semakin dalam semakin melebur di dalam hening...

Dan pada akhirnya disuatu batas suci aku pun benar-benar hening bahkan: Aku telah menjadi keheningan itu sendiri...

Di keheningan inilah aku bebas dari tali temali huruf-huruf dan pemaknaan-pemaknaan dari beragam istilah-istilah ciptaan akal.....

Kini Aku melaju seorang diri,dalam diriku sendiri yang ku kenali.... image@zzulhas 26-02-18

To my fellow Steemians,
Thanks for being here. You're awesome and I appreciate you … image

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61054.53
ETH 2976.59
USDT 1.00
SBD 3.65