Plné zuby Googlu? Zkuste /e/

in #cesky5 years ago

Pamětníci vědí, že za tady vydělaný steem jsem si pořídil nový mobil. Celkem jsem to trefil, tehdy byl ještě steem za několik dolarů, a tak mě vlastně telefon vyšel dost levně. Krom tohohle mobilu s Androidem mám ještě firemní iPhone. A oba mě štvou, iPhone o něco víc, předinstalovaným balastem a věcmi, které nejdou přenastavit tak, aby mi to absolutně vyhovovalo. Vždycky je třeba udělat nějaký kompromis. A sběr dat je druhá nepříjemnost.

V minulosti se už objevilo pár neúspěšných alternativ, které nikdy nebyly dotaženy do konce. Ani když alternativu připravovala třeba Mozilla, což není žádná parta nekňubů. Ale vývoj Firefox OS skončil někdy před třemi lety neúspěchem.

Teď přišel na svět operační systém /e/. Už je v použitelné, sic stále ještě testovací verzi, a dokonce si ho můžete zakoupit předinstalovaný na mobilech od Samsungu (tady) nebo nainstalovat ne jeden z téměř stovky modelů běžně dostupných mobilů, na které už lze systém úspěšně adaptovat (najdete je tady).

image.png

/e/ je upravená verze Androidu s některými vychytávkami, je kompletně open source a odstřihne Google od všech dat, které tenhle gigant jinak sbírá. Jednotlivým aplikacím lze udělit konkrétní oprávnění na konkrétní situace. Z uživatelského hlediska to na jednu stranu není příliš příjemné, protože se musíte prokousat spoustou nastavování, ale věřím, že /e/ lidem jako jsem já umožní opravdu si telefon uzpůsobit podle svého gusta.

/e/ zároveň umožňuje využívat aplikace dostupné na Android a můžete využívat také Google Play, jen v anonymním režimu. Pokud vše půjde tak, jak má, zhruba za půl roku vyjde první oficiálně dokončená verze. Jestli bude všechno šlapat, jak má, beru ho všem ploutvema.

Sort:  

Super, díky za info, budu to sledovat

!BEER
!trdo

Congratulations @bodie7, you are successfuly trended the post that shared by @godfish!
@godfish got 0.01312200 TRDO & @bodie7 got 0.00874800 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Command accepted!



Hey @bodie7, here is a little bit of BEER for you. Enjoy it!

Congratulations @xlisto, you are successfuly trended the post that shared by @godfish!
@godfish got 0.04334400 TRDO & @xlisto got 0.02889600 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Command accepted!

Já nedal dopustit na BlackBerry OS, ale bohužel BB již vyrábí pouze mobily s droidem... Bohužel.
A jeslti si mám vybrat jestli Google, nebo Apple, tak volím druhou možnost. Jasně, není to dokonalý, ale soukromě používám MacBook a tak jsem pořídil starší iPhone 5s. Funguje, spousta věcí se nastavit nedá tak detailně jako na BB, což mě štve, ale když už nějaká data sbírá, tak mi to řekne / zeptá se... Na rozdíl od toho Androidu...
Samozřejmě jakákoliv alternativa je vítáná. Ale raději bych viděl dotažený linux phone, než zase jenom upravený android.

!BEER
!trdo

Congratulations @tazi, you are successfuly trended the post that shared by @godfish!
@godfish got 0.03078000 TRDO & @tazi got 0.02052000 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Dotažený Linux je utopie, nebyly by na něj aplikace. Většině lidí je celkem putna, co jejich telefon dělá za jejich zády, takže od Googlu odstřižený Android, který umožňuje využívat aplikace pro Android, podle mého vůbec není špatný nápad.

Congratulations @krakonos, you are successfuly trended the post that shared by @godfish!
@godfish got 0.20507400 TRDO & @krakonos got 0.13671600 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Command accepted!

Tak to je skvělá alternativa ;-)
!trdo
!BEER

Congratulations @jjprac, you are successfuly trended the post that shared by @godfish!
@godfish got 0.39749400 TRDO & @jjprac got 0.26499600 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Join TRDO Discord Channel or Join TRDO Web Site

Command accepted!

Ale z jiných distribucí je tenhle asi nejfunkčnější...
https://shop.puri.sm/shop/librem-5/

Ale popravdě já čekám až vyjde novej google phone...
sice bych rát linux, ale fakt nemám čas už si stím hrát... a nějakej funkční s podporou ještě pořád neni...

Právě proto doufám, že /e/ to změní.

já už byl průkopním viz moje Openmoko před deseti lety a pořád nic... :)



Hey @godfish, here is a little bit of BEER for you. Enjoy it!



Hey @godfish, here is a little bit of BEER for you. Enjoy it!



Hey @godfish, here is a little bit of BEER for you. Enjoy it!

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66761.99
ETH 3256.83
USDT 1.00
SBD 4.27