You are viewing a single comment's thread from:

RE: Existuje placený dárce?

in #cesky5 years ago

Ano, dar za úhradu je blbost. Bohužel sám Červený kříž i transfuzní stanice používají nelogické spojení "bezplatné / bezpříspěvkové dárcovství".

Krev jsem začal darovat v osmnácti, kdy mě k tomu přivedli rodiče, kteří jezdili darovat krev pravidelně. Dal jsem si pár let pauzu, ale loni jsem opět začal jezdit pravidelně. Nedělám si iluze, i moje krev je asi zpracována a zpeněžena. Ale ve finále ji, nebo její složky dostane někdo potřebný, ne?

Je fakt, že za odběr také něco dostanu... Když pominu den placeného volna, tak nemocnice mi dá stravenku v hodnotě 50,- Kč, proplatí mi cestovné, což v mém případě dle km vychází také na 50,- Kč. Zaměstnavatel mi za každý odběr ke stravenkám přihodí flexipasy v hodnotě 500,-. A teď co? Jsem ještě dárce? Nebo už dodavatel ;)
Jen tedy podotýkám, že bych krev daroval i tak. Konečně, ty flexipasy dostávám také až od loňského podzimu a když jsem je fasoval poprvé, docela mě to překvapilo.

Jinak ženy mohou absolvovat plný odběr (tj. kompletní krev, které se odebírá 450ml) 4x za rok, muži 5x.

Sort:  

Já bych dával, kdybych mohl. Ale já měl v dětství TBC, později žloutenku... Takže jsem mimo hru.

já taky nedávám, taky nemůžu :)
Ale vlastně sem rád, nemám rád doktory a ještě dobrovolně do sebe píchat jehlu...brrrr, takhle alespoň to dilema řešit nemusím :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59524.20
ETH 2999.76
USDT 1.00
SBD 3.77