🅳🅸🅺🅺🅰🆃❗❗ Renk körlerinin inanılmaz özellikleri. Amazing features of color blind

in #life5 years ago (edited)

RENK KÖRLÜĞÜ (1).jpg

❖Öncelikle aynı dertten muzdarip olan biri olarak bu yazıyı yazıyorum renk körüyüm ve bunu ilk orta okulda fark ettim aklı selim yaşlarda da tedavisinin olmadığını öğrenince yıkıldım neden bende bu eksiklik vardı. mesela polis asker gibi mesleklerde ve bazı özel sektörlerde renk körü olanları elediklerini öğrenince dahada yıkıldım. aslında bu işin illeti yanı asıl sebebi normal görenler renk körler ini eksik insan olarak kabul etmeleriydi. çünkü bizler dünyayı normal görenler gibi görmememizdi. biri renk mi dedi oda ne bizim renklerle işimiz olmaz genelde renk körleri renkleri tam olarak tanımazlar.

❖Kısaca teknik tanım yapacak olursak renk körlüğü insan gözünde bulunan üç renk pigmentinden birinin çalışmamış olması yanı biz renk körleri sadece iki renk algısı ile dünyayı algılıyoruz. bazende bu durum yarım yada tam olarak işlev görmemesi durumda yarım renk körü olarak tanımlanıyor.

❖Şimdi gelelim işin en önemli meselesine renk körleri bilindiği gibi eksik insanlar mı biraz bundan bahsedelim evet dünyayı farklı gördüğümüz kesin yanı size daha net anlatacak olursam bir sabah uyanıp dünyayı normal görenler gibi aniden görmeniz sizi şoka uğratacak seviyede olacaktır (Aman Allahım dünya ne kadar başka görünüyor benim bildiğim yeşil aslında benim bildiğim yeşil değilmiş) bu galiba net bir açıklama oldu

❖Sizler renk körlüğünün inanılmaz özelliklerinden bahsetmeden önce bu durumu kabullenerek yaşamanız için hayatımdan trajikomik bir hikaye anlatmak isterim

Bir dönemler kaliteli boya üreten bir firmanın ekibinde otomobil araç boyaları tamir kısmında işe başladım. İşimiz ekspertiz sonucu ölçülerde boyaları kodlarına göre karıştırıp araç boyası renkleri hazırlıyorduk bu boyalarla kazalı araçların boyası yapılıyordu sonuç muazzam fabrika çıkışı gibi orijinal boyanıyordu
El hasıl bir gün bir Mercedes geldi ekspertiz raporundan çıkan boya kodunu bana taktim etti Eyvah oda ne renk yeşilin tonları makineler rengi yapacaktı ama işin bana kalan kısmı en son rengi gözle kontrol etmekti adamlar boya kodunu yanlış vermiş bende aynı kodlu boyayı alıp söyle bi baktım bu renk tam size göre değip ellerine tutuşturdum :) tabi rengi göremiyoruz ertesi gün araç yarısı boyanmış bir şekilde boya haneden çıkıp doğru bize geldi öğlen güneşi altında araba efsane olmuş Çift renk ruhsata işlenmeden trafiğe çıkamaz o derece araç yeşil benim verdiğim yeşile verdiğim ne olduğu belli olmayan bir renk :) Ney seki ekspertiz yanlış boya kodu verdiği için olay bana kalmadı :) Şefe dedim ki usta ben renk körüyüm normalde bunu fark etmem lazımdı oda senin suçun değil doğru kodu verselerdi dedi ama bir duraksadı ''Nee Renk körümüsün!!! sonra tezgahdaki renkleri bana sıra ile sordu bende tek tek cevap verdim sesini çıkarmadı bir sessizlik oldu ve aynen söyle yaptı '' Al şu arabanın anahtarını sen şöförlüğe geç'' :)

❖Demem o ki renk körü olduğunuzu kabullenin yıllarca bende o yuvarlaklar içinde birşey olmadığını idda etsemde gerçekten kaçamadım ve dedim ki nedir bu renk körlüğü bende ve benim gibiler de neden var bana ne artısı olabilir. Eksikleri görmek insanda öz güvenin yok olmasına sebep olur

❖Renk körü müsünüz korkmayın çünkü normal görenlerde olmayan bir şey sizde mevcut mesela gece daha iyi görme özelliği bir pigmentin eksik olması çoğu renk körlerin de aniden ışıklar kapanınca normal görenlerden daha çabuk karanlığa adaptasyon olmasıdır. ve renk körleri aynı infraled teknolojisi gibi gece görmeleri bir derece daha iyidir.
örneğin daha hızlı nişan alırlar uzaklık yakınlık odakları daha hızlıdır bunu test etmek için fotoğraf makinesini otomatik len ile uzak ve yakın noktalara çektiğinizde arasındaki odaklanma hızını görebilirsiniz insan gözünde aynı bir makine gibi odak yapar ve bunun bir hızı vardır işte burada renk körleri açık ara öndedir.

❖Renk körleri kamuflaj algılama özeliği vardır farklı 3 renk pigmenti biri çalışmadığı için diğer ikisi %50 daha iyi çalışır örneğin gözleri görmeyenin kulaklarının iyi duyması gibi bu sebepten kamuflaj ayırt etme özelliği vardır bunun kanıtı 2.Dünya savaşında bombardıman uçaklarında gözlemci olarak görev yapmışlardır. Bunun sebebi bu kişilerin kuş bakışı olarak kamufle edilmiş stratejik noktaları net girebilmeleriydi. bugün eğer renk körü iseniz hiçbir askeri ekibe giremeyeceğinizi söyleyenler dünyanın en büyük savaşında renk körlerine ihtiyaç duymuşlardır.

❖O zaman eksiklik diyemeyiz şimdi düşünün düşman arkanızda ve siz bir gemi desiniz hızla kaçıyorsunuz ama fazla yüklerden dolayı düşman sizden bir adım daha hızlı geliyor yakalanmanız kaçınılmaz ve tek yapmanız gereken fazlalıklardan kurtulup gemiden gereksiz ağırlıkları atmak olacaktır böylece yükünüz hafifleyecek ve kazanacaksınız. kaçmak veya kovalamak hiç önemli değil...

❖Evrensel bir mesaj ve kendinize haksızlık etmemeniz için bir neden olmuştur dileği ile..
Okuduğunuz için Teşekkür ederim

DİZİ İNCELEMESİ (3).jpg

Sort:  

Bir durumu kendi yaşayan birinden dinlemek her zaman başkadır, içerik olarak çok güzel fakat küçük bir eleştiri yapmak istiyorum hoşgörünüze sığınarak, yazınızı okurken cümleleri anlamak için bir kaç tekrar etmek zorunda kaldım biraz dikkat ederseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız, biraz dağınık ayrıca kelimelerin harfleri bazı yerlerde eksik olunca cümleye etkisi olumsuz olabiliyor, netice olarak okuyucu yorulmak istemez. Kaleminize sağlık...

öncelikle güzel yorumunuz ve yazımı incelediğiniz için teşekkür ederim. geliştirici bir yorum yapmışsınız.

Ben de renk körüyüm ve grafikerim. Askeriye polislik ehliyet gibi alanlarda yapamazsın olmaz diyenlere inat bu alanda kariyerime devam ediyorum zorlukları olsa da, ehliyetim de var ışık testiyle aldım ^^

Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. grafiker olmanızda güzel bir başarı örneğidir.

kamuflaj ayırt etme özelliği vardır 2. Dünya savaşında bombardıman uçaklarında gözlemci olarak görev yapmışlardır

bunu bilmiyordum, elinize sağlık.
ayrıca bu durumu yaşayan birinden dinlemek güzeldi..

küçük bir hatırlatma yapmak istedim, kullandığınız görselin kaynağını belirtirseniz yazınız projelerce oylanabilir ve daha fazla kişiye ulaşabilir.

Yorumunuz ve hatırlatmanız için teşekkür ederi. görselleri kendim tasarlayıp hazırlıyorum sadece ham olan fotoğrafı kaynak olarak belirtebilirim güzel bir konuya değindiniz ilerde kapak resimlerini de kendim özgün olarak çekmeyi düşünüyorum.

evet ham olan görselin kaynak linkini eklemenizi istemiştim, rica ederim..

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62622.67
ETH 2944.91
USDT 1.00
SBD 3.61