You are viewing a single comment's thread from:

RE: Czy można uciec od tradycji? (TT#4)

in #pl-artykuly6 years ago

Myślę, że winna jestem małe sprostowanie - pisząc o tradycji nie miałam na myśli "zwyczajów" czy "obyczajów", a całokształt działalności człowieka, jego wyrwory, kulturę, przeszłość. Jego dziedzictwo w zakresie osiągnięć i myśli.

Bardzo się cieszę, że artykuł spotkał się z takim zainteresowaniem i mogłam przeczytać różne opinie dotyczące zajmującego mnie zagadnienia :)

Sort:  

Mam pytanie dotyczące całości Twojej TT-serii.

Śledzę to co piszesz z dużym zainteresowaniem. Rozumiem całą TT-serię w ten sposób, że w TT1 i TT2 zapowiedziałaś projekt światopoglądu ("porządków w szufladach"), oparty na kategorii "twórczości", którą uważasz za najcenniejsze, co robimy. pisałaś, że "tworzenie nie zawsze ma taką samą wartość i jest działaniem, które można hierarchizować" - i to zapowiedziałaś jako podstawę Twojej teorii.

Spodziewałem się w tej sytuacji, że w częściach TT3 i TT4 przedstawisz, jak konkretnie wygląda ta "hierarchia działań twórczych" i jak z niej wyprowadzasz całościowy obraz świata. W tych dwóch częściach skupiłaś się jednak na problemach tradycji i innowacji. Czy to znaczy, że z tych właśnie problemów będziesz za chwilę wyprowadzać te zapowiadane: hierarchię działań twórczych i światopogląd?

Czy dobrze odgaduję Twoje intencje i plan pracy?

Tak czy inaczej, chciałbym Cię zapytać o parę spraw, związanych z przedstawionym powyżej sposobem rozumienia człowieka i kultury ("karły, które wspięły się na ramiona olbrzymów" itp). Za dużo tego jednak na komentarz. Powinienem mieć artykuł gotowy na piątek rano.

Jest mi niezmiernie miło, że ktoś śledzi tę serię. Faktycznie, planuję dwa najbliższe artykuły poświęcić płaszczyznom twórczości, które są rdzeniem całej teorii. Uznałam jednak, że lepiej będzie, gdy najpierw przedstawię sposób, w jaki rozmumiem pewne pojęcia kluczowe. Czekam zatem na artykuł, myśli kwitną podczas dyskusji ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63423.51
ETH 3252.70
USDT 1.00
SBD 3.91