Pokaż swój talent - Artykuł konkursowy - Mieszkanie w 3DsteemCreated with Sketch.

in #polish6 years ago

Mam wiele pasji, gotowanie, fotografia, modelarstwo, gitara, góry, aranżacja wnętrz, projektowanie 3d, rozkminianie składów, biologia, lotnictwo i lotnictwo wirtualne, tworzenie. Są jeszcze tematy, które ogólnie nie wiem jak nazwać więc ich nie wymieniam. Powiedzmy, że interesuje mnie wszystko co ciekawe. Większość nawet dobrze mi wychodzi więc śmiem uważać, że to jakiś talent ;P

Chciałbym dziś przybliżyć Wam temat, którym zajmuję się od czasu do czasu gdy nadarzy się okazja. Jest to projektowanie 3d i wirtualna aranżacja wnętrz. Jako, że zawód mój sprawia, że potrafię wykorzystać komputer w każdej możliwej dziedzinie i w każdy możliwy sposób to znacznie ułatwia mi to sprawę. Zainteresowałem się tematem ok 7-8 lata temu i od tamtej pory rozwijam swoje możliwości - w miarę możliwości ;)

Początki były trudne. Gdy nie ma się umiejętności nic nie wychodziło, nie wyglądało to znaczy, że program był zły - bo przecież nie ja - no gdzie :D /gdybym zmienił tok myślenia to pewno bym to zarzucił w cholerę/

Z racji, że nie używam Windowsów i pracuję/używam Linuxa od dawien dawna korzystam z darmowego oprogramowania więc odpada mi temat jakiś licencji czy coś. Natrafiłem program o dość mocno głupiej nazwie "Sweet Home 3D" do czego często wstyd się przyznać ale co mi tam. SketchUp też jest mi przy tym potrzebny ale w mniejszym stopniu.

Co dokładnie robię. Dostaję plany budowlane, skanuję i wklejam do programu jako podstawę do rysowania. Zgodnie zprojektem rysuję pierw ściany, dodaję okna, drzwi i budynek w stanie surowym gotowy. Wygląda to tak:

20181019_075433.jpg

Gdy widok 2d jest już gotowy zaczynam meblowanie chaty, trochę paneli, jakiś kolorek na ścianę, gdzieniegdzie ledy, kominek i wodotryski. Zajmuje to sporo czasu i wymaga wczucia się w przestrzeń. Takie prace robię z reguły dla najbliższego otoczenia, bo się budują czy przeprowadzają lub najzwyczajniej chcą zrobić remont i potrzebują inspiracji. Ja robię to co lubię a potem jest powód by się spotkać i omówić projekt przy jakimś zimnym pienistym.

sypialnia2.png

Maja1-SCRSHT.png

Nie powiem taka wizualizacja bardzo pomaga bo wielu ludzi nie ma wyobraźni przestrzennej i nie jest w stanie zaaranżować zgodnie z jakimś konkretnym stylem mieszkania czy pokoju a potem najczęściej wychodzi styl Disko-Barokowy ;) Krzesło od Ludwika XIV i chromowany żyrandol ledowy.

Staram się aranżować wnętrza w nowoczesnym stylu. Najbardziej przemawia do mnie minimalizm i styl skandynawski i tego w miarę się trzymam. Gdy zakończę proces wirtualnego meblowania czas przystąpić do renderowania projektu czyli do robienia wizualizacji fotorealistycznej. Ten proces wymaga mocnego sprzętu, którego niestety nie posiadam bo wszystkie mocne karty graficzne do tych celów zostały wykupione przez kopalnie kryptowalut hehe więc radzę sobie na tym co mam, myślę, że nie jest najgorzej jak na samouka ;)

Trudno mi w pełni określić czy jest to talent ale skoro jest to coś co nie każdy potrafi zrobić to z pewnością jest to jakaś umiejętność i z pewnością hobby, a jak Wam się mieszka w wirtualnym świecie ?

Sort:  

Szacun za projektowanie 3D. Sam też projektuję w 3D, tyle że u mnie to praca i hobby w jednym.
1.jpg

Elegancko Elegancko @lelon robisz to zawodowo więc masz level master - gratki :D
czekam aż SketchUp wyjdzie na Linuxa więc ruszę dalej z kopyta na kolejny level

Zawsze możesz spróbować Blendera na linux. Można podłożyć rysunki, ma chyba jakiś dodatek do wyświetlania wymiarów w 3D i możesz importować pliki IFC jeśli jakiś dorwiesz. A wtedy połowa pracy modelowania odpada

Tak właśnie od 3 tygodni lecę z Piotrem Arłukowiczem z YT Polski kurs Blendera - mega program:D

Jeśli chciałbyś czymś SketchUp zastąpić, to jeśli o open source, to może takie podłączenie by ci spasowało Freecad + Blender.
Przykładowy projekt wykonany w takim połączeniu, który jest też projektem open source i można go podejrzeć na github

MEEEGA CZADOWY PROJEKT, WŁAŚNIE DO TEGO DĄŻĘ. SH3D był świetny ale trochę skończyłem jego możliwości. Odkąd zacząłem uczyć się Blendera właśnie taki efekt chcę osiągnąć, SketchUp powoli odchodzi w zapomnienie. Dzięki Herbaciany..

Ło kruci, a ja sobie myślałam, że szczytem projektowania jest ogarnianie mieszkania w Simsach, żeby to miało ręce i nogi :D
Nie no, biję brawa bo nie miałabym cierpliwości do ogarniania czegoś takiego

XD Od Simsów to się zaczęło prawie 10 la temu, pierw zamurowałem wszystkich w ścianie i opisałem jako spiżarnia XD bo mi przeszkadzali a potem mogłem spokojnie przebudowywać, coś jak dom Pani Winchester XD.. ale tam było mało możliwości więc przeszedłem na SH3D

ale jeszcze powiem CI , że często moja cierpliwość sięga zenitu gdy okazuje się osoby, dla których robię wizualizację próbują jednak przemycić jakieś myśliwskie trofeum ścienne z rogami np do nowoczesnego salonu - wtedy to już sam dubeltówkę odpalam XD

Całkiem nieźle Ci idzie praca. Niektóre modele pełna profeska ;)

Styl DISCO-BAROKOWY Krzesło od Ludwika XIV i chromowany żyrandol ledowy hahah padłam.

Congratulations @arka.noego! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard Ranking update - Resteem and Resteemed added

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 62177.56
ETH 2918.14
USDT 1.00
SBD 3.66