Kontrowersyjne tematy #1 – Nie będziesz miał Bogów cudzych przede mną.

in #polish6 years ago (edited)

To pierwsze przykazanie ustanowione w Dekalogu (Księga Wyjścia) i nakazuje nam wiarę w jednego słusznego Boga. Dlaczego to przykazanie jest na 1 miejscu?
Czy jest najważniejsze?

3.png

Bóg oczekuje od ludzi, swoich wyznawców, iż w pełni oddadzą mu swoje serce i zaufanie, całkowicie zanurzą się w Jego łaskach. W praktyce oznacza się częścią wspólnoty kościoła, nie może oddawać czci innym bóstwom, wierzyć w nie, pragnąć zgłębiać ich tajemnic.

Osobiście uważam to za niezłą manipulację socjotechniczną. Podobnie działają sekty i także w różnych filmach nie dotyczących spraw religijnych jest to ukazane. Na przykład w polskiej komedii Seks misja kobiety nie mogły wyjść na zewnątrz żeby nie odkryć prawdy że nie ma żadnego skażenia.

Wracając do 1 przykazania. Co by się stało takiego jak by ktoś wierzył w Ozyrysa? I jeszcze ogłaszał to na ulicy? Zostałby wyśmiany a w najgorszym przypadku zamknięty w psychiatryku.

A jak zareagowalibyście gdybym wam powiedział, że od pół roku modlę się do mojego buta?

2.jpg

A jak bym do tego dodał, że wcześniej również przez pół roku modliłem się do miski dla psa?

1.jpg

Nie, nie modliłem się jak Muzułmanin i nie jestem psychicznie chory więc spytacie po co to robiłem ? Dlaczego? Czy ktoś mnie do tego nakłonił?

Tak. Nakłonił mnie do tego ten pan:

11.jpg

George Dennis Carlin

Amerykański komik typu stand-up, aktor, pięciokrotny laureat nagrody Grammy.

Carlin był szczególnie znany ze swojego krytycznego podejścia do świata i obserwacji dotyczących amerykańskiego społeczeństwa i towarzyszących mu tematów tabu. W swoich najnowszych występach najczęściej poruszał on tematy polityczne i religijne oraz wyśmiewał absurdy rządzące dzisiejszym światem.

Źródło: Wikipedia.

Oczywiście nie nakłonił bezpośrednio.

Oglądając jeden z jego występów w którym poruszył temat Religi przyznał, że został wyznawcą słońca. Jednak nie modli się do niego tylko do amerykańskiego aktora Joe Pesci. I modląc się do niego jego modlitwy się spełniają mniej więcej w 50% tak jak gdy modlił się do Boga.

I również w moim przypadku modląc się do Boga później przez pół roku do miski dla psa a potem do buta, moje modlitwy również spełniały się w mniej więcej w 50%.

Albo się spełniły, albo nie.

George Carlin - o religii.

I to skłoniło mnie do rozmyślania nad 1 przykazaniem "Nie będziesz miał Bogów cudzych przede mną".

Ponieważ wygląda to na dobrą (jak wcześniej napisałem) manipulację socjotechniczną. Już na samym początku mamy próbę zapobiegnięcia tego, żeby nikt nie próbował modlić się do czegoś innego gdyż wyszło by na jaw, że modlitwy spełniają się, albo nie spełniają niezależnie do kogo/czego się modlimy. A tym samym modlitwa nie ma najmniejszego sensu i może podważyć istnienie Boga.

Czy tak jest? Niech każdy odpowie na to pytanie sam.
Jak mówił George Carlin:

" Wybierz swoją religię i baw się dobrze :)"

Artykuł powstał wyłącznie na podstawie moich doświadczeń i przemyśleń. Nie ma na celu atakować ani obrażać czyjeś uczucia religijne. Masz prawo się z nim nie zgadzać i wyrazić własną opinię.

Sort:  

Wyprostuję cię, bo widac, ze masz bardzo mało lat i nie myślisz za grosz.

  1. Nie używaj określenia manipulacja socjotechniczna, bo *urwa nie wiesz co to jest, do czego to służy i jak to się je. Takie bezmyślne mędrkowania zachowaj dla siebie.
  2. George Carlin był ultra lewakiem. Nie mógł mówić inaczej, bo Hollywood jest super lewackie, a tam religia chrześcijańska to be, heteroseksualizm to be, biali to be. Za to sodomia lajk, islam lajk, czarni lajk. Itp. itd. Interpretacja religii Carlina jest infantylna i taka ma być - dla nastolatków i młodych głupków, którzy broń Boże nie rusza łbem i nie zaczął czytać książek. Carlin jest żadnym autorytetem filozoficznym czy psychologicznym żeby podejmować się interpretacji takiego dzieła jak Biblia. Carin to komik, nikt więcej.
  3. "Nie będziesz miał cudzych Bogów przede mną" - co to znaczy? Cała idea religii chrześcijańskiej skupia się w tworzeniu ładu społecznego "nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż itp", czyli nie rób rzeczy niemoralnych, które niszczą strukturę społeczności. Podstawową st krótkie społecznej jest rodzina. Rodzina to mężczyzna, kobieta i dzieci. Głowa rodziną musi być ojciec - jest on silny, opanowany i spokojny. W końcu to on dba o wszystko wbrew temu co wszelkie lewackie środowiska próbują forsować z zachodu. Wg. chrześcijaństwa Bóg najpierw stworzył mężczyznę na swój wzór, dopiero z żebra Adama stworzył kobietę. Jest napisane również w Biblii, że mężczyzna jest Jezusem na ziemi, lepszym czy gorszym przykładem, ale stanowi on podstawę postawy moralnej uznanej w większej części świata. Tak więc czy to Jezus czy Bóg mają być ideałami - "ojcem", do którego przychodzi się po poradę jak mądrze postępować i prosić o wybaczenie przez całe życie. "Nie będziesz miał cudzych Bogów przede mną" - przyjdź do mnie, nie idź w alkohol, narkotyki, nie czyń zła ze złymi. Bóg tutaj ma reprezentować wszystkie pozytywne wartości, a cudzy bóg ma być innym zestawem wartości i konduktu moralnego lub też jego totalnego braku.

Naprawde nie rozumiem trzech rzeczy:

  1. Czy dziś nie ma interpretacji tekstów literackich w szkołach średnich na języku polskim? Czy tak przegniłe mózgu mają te dzisiejsze dzieci od konsoli i smartfonów?
  2. Jak Byś się wybrał do kościoła i posłuchał co mądrzejszy i starszy ksiądz ma do powiedzenia to byś wiedział co napisałem bez własnego myślenia,a nie powtarzanie bajek za Carlinem z totalnie innego kraju i innej kultury. W końcu to kościół zbudował cywilizację zachodu, a nie uliczni błaznowie. Sam Carlin ma parę wywiadów, gdzie jednak wyznaje, że chciałby pójść do Nieba, więc jest występy były robione pod rynek, a nimi pomagał lewicy zdestabilizować strukturę społeczną USA zbudowaną właśnie na chrześcijaństwie, co widzimy dziś jak fatalnie się dzieje w USA i jak kultura, która była wzorem dla wielu upada w wyniku drastycznej zmiany demografiii rasowej przez lewacką polityke.
  3. Jak to jest, że im mniej ktoś wie tym głośniej manifestuje ta swoją głupotę? Mnie uczono tak przez całą edukację - nie wiesz, to zapytaj i nie przerywaj mądrzejszym jak mówią, bo oni wszystkie te pytania, które ty chcesz zadać już dawno przeszli. Na steemit jest bardzo niezdrowy trend myślenia, że każdy ma prawo sie wypowiadac. Otóż jest taka fizyczna możliwość, ale jak widać spora część niepowinna, bo nie ma nic sensownego do powiedzenia.
Loading...

kontrowersyjny temat :) przede wszystkim chciałabym pochwalić zdjęcie!
ave Jesus! \m/

Mam nadzieję, że nie nazywasz siebie Katolikiem.

Z Twojego tekstu wynika, że Pan Carolin jest Twoim prorokiem. Nakłonił Cię do zmiany wiary... Zastanów się, czy sam nie prowadzisz jednoosobowej sekty. Kto wie, może do Twojej wiary przyłączą się inni, skoro tak to promujesz. Zastanów się o czym w ogóle mówisz.

Myślę żeby to nie przeszło w polsce prędzej w USA :D

To jest nadużycie. Czyli co, jeśli masz dwie nieuleczalne choroby to jedna z nich po Twoich modłach do czegokolwiek ustaje? Nie. To co piszesz, że połowa tego o co się modlisz się spełnia, to znaczy że modlisz się o coś co losowo się zdarza ze średnim prawdopodobieństwem 50%. I to wszystko.

A do Boga człowiek się powinien zwracać ze swoimi trudnościami, słabościami i problemami a nie jakimiś błahymi rzeczami... Porównywanie Jezusa Chrystusa do buta lub miski jest co najmniej chamskie i nie na miejscu. Jak nie wierzysz, to przynajmniej nabądź szacunek do tego, że ktoś inny wierzy. Ja wierzę i Twój artykuł bezpośrednio mnie obraża.
Pewnie spytasz jakie mam ku temu podstawy. Nie muszę daleko szukać - moja mama została uzdrowiona z dnia na dzień z choroby, która w dzisiejszych czasach jest leczona wyłącznie przy użycia skalpela.

Pewnie mnie wyśmiejesz, jednak to już wyłącznie Twój problem.
Spróbuj publicznie w kraju muzułmańskim obrazić Mahometa - ciekawi mnie, czy też będziesz taki odważny.

Są na świecie rzeczy niewyjaśnione naukowo które są uznawane za cud. Nie wyśmieje Cię bo sam znam dwie osoby które wróciły do zdrowia po ciężkim wypadku gdzie Lekarze nie dawali szans wyjść z tego.

I tu się rodzi pytanie. Dlaczego Bóg nie uzdrowił ani jednej osoby która straciła ręce lub nogi. Czy spotkałeś się z kimś kto się modlił o uzdrowienie po amputacji kończyny? Lub kogoś kto się modlił w intencji kogoś o to?

Odpowiem za ciebie. NIE. I mógłbym się z tobą założyć, że gdyby to się stało twojej mamie zapewne byś się o to nie modlił. Dlaczego? Bo nie miało by to sensu. Dlaczego? Bo to nigdy nikomu się nie przytrafiło żeby mu odrosła kończyna. I nie ważne czy byś się modlił do Boga do buta czy Mahometa. To by się nie stało.

Najwiecej wojen i morderstw było w imię religii.
I tam by mi łeb ucieli.

W artykule nie porównywałem nikogo do niczego ani nie miałem takiego zamiaru.

Modliłem się do Boga przez długi czas o zdrowie mojej chorej cioci, kuzynki i kuzyna. Nic to nie dało. Umarli. Ale też niektóre moje modlitwy zostały wysłuchane. Tak samo gdy modliłem się do buta i miski.

Tak jak napisałem, nie jest moim celem wyśmiewanie czy obrażanie uczuć religijnych. Dla mnie ważne jest jakim jesteś człowiekiem każdego dnia a nie w co wierzysz.

Co myślisz o występie Georga Carlina który wstawiłem?

@lokibalboa, @artemistau

Macie bardzo odmienne doświadczenia z modlitwą i na tych odmiennych doświadczeniach opieracie odmienne przekonania co do wartości religii.

Jak Waszym zdaniem mogliby rozmawiać ludzie, wychodzący od odmiennych doświadczeń? Czy jest szansa na rozmowę?

Jeśli jest szansa, od czego trzebaby zacząć?

Modliłem się o to samo do miski i buta co do Boga. O zdrowie o mądrość w rozwiązywaniu problemów, problemach życia codziennego itp. Nie zauważyłem różnicy. Teraz gdy się nie modlę również nie widzę różnicy.

Ufność, którą pokładamy w Bogu, polega na przekonaniu, że wysłuchuje On wszystkich naszych próśb zgodnych z Jego wolą.

Ja powiedział George Carlin:" Co się stanie jeśli nasze prośby nie zostaną spełnione? Wtedy powiemy że taka była wola Boga, Bóg tak chciał. Więc jeśli Bóg i tak zrobi to co chce, to po co w ogóle się modlić?"

Tego też doświadczyłem. Jeśli się nie modliłem o to co normalnie bym się pomodlił i tak to się stało albo nie. Teraz nie modlę się do niczego ani do nikogo. Mam więcej czasu i nie widzę różnicy.

To ja się tu spodziewałem jakiegoś głębokiego wykładu, a tu tylko heheszki dla ateistów, za którą komik dostaję kupę szmalu :)

Co się tyczy większości teologicznych zarzutów jakie czyni rzeczony, to na ten temat zostało już napisane tyle dzieł apologetycznych, że życia nie starczy na ich przeczytanie ;) Ale ludzie widocznie wolą się dobrze pośmiać :) No nie mówię... ja tez lubię. Ale wszytko musi mieć swoje miejsce, i raz jest czas na heheszki, a raz na głębszą refleksję.

Jest kanał na YouTube "Śmiem Wątpić" tam przedstawiane są głębsze analizy :) Ja odniosłem się tylko do modlitwy i 1 przykazania.

Zachęcam do przeczytania 1 Księgi Królewskiej, 18 rozdział, wersety 20-39.

"Achab wysłał więc zew do wszystkich synów izraelskich i zgromadził proroków na górze Karmel."

"Gdy to cały lud zobaczył, padł na twarz, mówiąc: Pan jest Bogiem, Pan jest Bogiem!"

No i co w związku z tym?

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62772.18
ETH 3032.07
USDT 1.00
SBD 3.67