You are viewing a single comment's thread from:

RE: Rola zwierząt w religi starożytnego Egiptu. Cz.1.2. Świadomość religijna Egipcjan.

in #polish6 years ago (edited)

Dziękujemy za rozbudowane i bardzo fachowe opracowanie. Wow!

Teza końcowa zbiła mnie z nóg. Wyobrażałem sobie, że Żydzi starożytni wzięli ścisłe powiązanie religii, praw i etyki społeczeństwa - właśnie z Egiptu...

Sort:  

To ja dziękuję za słowa uznania :) bardzo mi miło. Co do Żydów, to nie takie proste, bo ich początki trzeba osadzić w ówczesnej geografii, czyli Mezopotamii. Ciężko oddzielić religie bliskiego wschodu, ponieważ kultury się przenikały. Zoolatria tak rozpowszechniona w Egipcie, miała swoje odbicie prawie w każdej religii starożytnej. Chociażby czczenie złotego cielca to właśnie ujmowanie boga pod postacią zwierzęcia. Jest to temat szalenie ciekawy i mam nadzieje go przybliżyć. Tak jak źródła greckie i rzymskie o kulcie zwierząt. Mam nadzieję, że się spodoba :)

czekamy z ogromnym zainteresowaniem. Twoje posty bardzo wzbogacają pl-religia.

dziękuję bardzo :) się wzruszyłam normalnie

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59585.77
ETH 3002.01
USDT 1.00
SBD 3.78