Dni adaptacyjne w niemieckim przedszkolu: Dzień siódmy i ósmy

in #polish5 years ago (edited)

To już mój ostatni post na temat dni adaptacyjnych w niemieckim przedszkolu. Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłem Wam jak to wszystko tutaj wygląda. Jeżeli chcecie dowiedzieć się jak córka zachowywała się w te ostatnie opisywane przeze mnie dni, zapraszam do czytania.

colored-pencils-1506589_1920.jpg

Dzień siódmy i ósmy

Poranek niczym nie różnił się od pozostałych. Córka, gdy słyszy słowo przedszkole, odrazu zaczyna się do niego szykować z uśmiechem na twarzy. Siódmego dnia, niestety znowu był problem, że miała tam zostać bez taty. Jednak po chwili się uspokoiła i siadła grzecznie do stolika mówiąc "Papa tata". Jakoś się jeszcze nie przyzwyczaiłem do tego momentu, kiedy dziecko się zostawia z obcymi sobie ludźmi w innym miejscu na kilka godzin, ale myślę, że niedługo się z tym oswoję.

Córka została już na obiad, który jest serwowany o godzinie 11:30, o tej samej godzinie przedszkolanka powiedziała, żebym przyjechał do przedszkola, ale mam pozostać w szatni. Chwilę przed 12:00, córka wyszła wraz z Panią, odrazu rzuciła mi się na szyję. Zapytałem pani jak było, a ona odpowiedziała, że córka nie chciała wrócić z placu zabaw i kiedy już szli na górę do sali, córka zmieniła kierunek na dół. No cóż, nasza córka wie, co woli robić 😋 jednak problem wynikał tylko z braku komunikacji i bariery językowej. Pani również zapytała czy ona w domu je dużo czy mało, bo obiad to tylko spróbowała i odstawiła, ale za to zjadła cały jogurt, odpowiedziałem, że ostatnio je mało i to jest u niej normalne.

Po chwili ubraliśmy się, pożegnaliśmy z paniami, przedszkolem i placem zabaw, i poszliśmy jeszcze na spacer po okolicy, bo córka nie chciała wsiąść do samochodu. W sumie była ładna pogoda, więc można było wykorzystać te jedne z ostatnich słonecznych dni.

Dzisiaj (dzień ósmy) wszystko było podobnie z takim wyjątkiem, że przedszkolanki były bardzo zadowolone z zachowania córki. Powiedziały, że dzisiaj nie było z nią żadnych problemów. W sumie nawet sama rano weszła do sali bez marudzenia. Dobrze, że zdążyła się ze mną chociaż pożegnać, ale to oznaczało, że ja nie jestem jej tam w ogóle potrzebny i bardzo dobrze czuje się w tym miejscu.

Myślę, że córka już się zadomowiła w przedszkolu. Do końca tygodnia będą ją odbierał około 12 po obiedzie. Natomiast od następnego poniedziałku, córka już będzie zostawać na spanie i jedzenie podwieczorku.

Cieszę się, że wszystko wyszło w miarę spokojnie w te pierwsze dni w przedszkolu i myślę, że teraz wszystko stanie się już rutyną a córka nadal będzie uśmiechnięta gnała z rana do dzieci. Widać, że atmosfera, która tam panuje jest naprawdę super, dzieciaki są zadowolone, codziennie uczą się czegoś nowego i w miarę możliwości wychodzą na zewnątrz.

Teraz tylko jestem ciekaw, kiedy córka zacznie lepiej ode mnie i od żony mówić w języku niemieckim.


Zdjęcie: Pixabay

Sort:  

córka nadal będzie uśmiechnięta gnała z rana do dzieci

nie raz moi rodzice wspominali jak musieli ze mną walczyć, żeby mnie zawieść do przedszkola, ubierali mnie a ja się darłem, że chcę do babci, więc mówili, że zawiozą mnie do babci, ale po drodze, gdy ojciec skręcał SHL-ką w stronę przedszkola to krzyk zaczynał się na nowo i tak co dnia :P

kiedy córka zacznie lepiej ode mnie i od żony mówić w języku niemieckim

po roku się z nią nie dogadacie :)

ech, pierwsze oszustwa Dorosłych!
a później sie dziwić, że sami stosujemy podobne metody :D

ja tez nie chciałam chodzić do przedszkola, i właśnie w tym wieku zaliczyłam swoje pierwsze wagary, czyli schowałam sie rano w szafie, i myślałam że mnie nikt nie znajdzie.
poza tym bojkotowałam wszelkie posiłki, (tez chowałam jedzenie w różne tajne miejsca 🙈) i ogólnie byłam chyba upiornym dzieckiem 😜

fajnie, że nasze dzisiejsze doświadczenia z wczesnym szkolnictwem nie są już tak traumatyczne.

Pewnie będą takie trudniejsze dni, ale wydaje mi się, że ogólnie nie będzie źle 😉 języka to będzie nas uczyć! 😁

Posted using Partiko Android

bardzo mi było miło czytać Twoją przedszkolną serię @baro89;
dziewczynka świetnie daje rade! 🌸

Dziękuję bardzo za miłe słowa 😉 daje rade! Też się z tego cieszę ☺

Posted using Partiko Android

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRAIL" o łącznej mocy ~0.17$. Zasady otrzymywania głosu z traila @sp-group-up znajdziesz w ostatnim raporcie tygodniowym z działalności @sp-group, w zakładce PROJEKTY.

@wadera

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

Dziękuję @wadera 😉

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61763.08
ETH 2899.43
USDT 1.00
SBD 3.49