Miło było, ale się skończyło ( ͡° ͜ʖ ͡°)

in #polish5 years ago (edited)

Nadszedł czas zmian. Jak niektórzy wiedzą - postanowiłem odejść z platformy. Już wczoraj to planowałem, dzisiaj zostało to zapieczętowane. Tak więc do zobaczenia ;)

Oczywiście na Steem w 2017 roku przeszedłem z pewnym niedowierzaniem i entuzjazmem. Szykowała się rewolucja na skalę światową - i chociaż były to idee fałszywe, to mocno w nie uwierzyłem. Oczywiście Steem w 2017 nie różnił się mocno od tego dzisiejszego. Tyrania wielorybów i witnessów, ale z nadzieją, że się skończy. No bo im więcej osób tym więcej gęb do podziału z puli, a to oznacza, że wielorybom źle się będzie powodzić.

Prawda jak zwykle była zupełnie inna co pokazuje HF21. Oczywiście wiele uznało go za dobry, bo przecież nie będzie tak źle jak opisałem. Cóż - Alfred Nobel też myślał, że nie stworzy broni do zabijania ludzi, a rewolucyjny wynalazek, który pomoże ludziom. Też się zawiódł. Bo prawda jest taka, że jeśli system ma dziurę, to ta dziura zostanie wykorzystana.

Oczywiście mogę opisywać jak tu jest źle, ale wszystko jest na piśmie:

  • 29 grudnia 2017 roku Steem był pod względem kapitalizacji na 41 miejscu
  • Tydzień temu na 60
  • Dzisiaj na 65

I oczywiście nie ma winnych. Wszystko jest kwestią braku marketingu, Berniego, który ma odstraszać ludzi i w ogóle. Sam system jest idealny, działa idealnie i będzie działał.

Pamiętam jak kłóciłem się z mmmmkkkk311, że Ned to rozwali boty i w ogóle. Nie wiedziałem wtedy, że Ned ma 9 milionów SP w Botach, a Witnessi to właściciele bidbotów. Ale hej - mogło by gorzej xD (np. Witnessi mogliby sprzedawać swoich wyborców na organy, którymi pompowaliby kurs)

Co do odejścia

Ogólnie nie jestem już kuratorem Wise, zrezygnowałem też z OCD. Na miejsce potencjalnych kuratorów Wise poprosiłem o stworzenie reguł dla 5 osób na raz (bo żadna nie chce się zajmować Steem codziennie, szczególnie gdy Wise działa jak działa), chociaż oczywiście nie ode mnie to zależy i może być tak, że nikt nie dostanie.

Co do DiosBota - Na razie zostawiam go kuratorom. Myślę, że stratą dla społeczności byłoby zabierać go, ale możliwe, że to kwestia czasu. Chociaż wolałbym wiedzieć kto będzie się zajmował pl-artykuly (o ile ktoś), bo moim zdaniem DiosBot dobrze uzupełnia Wise.

Dodałem też issue, w którym proszę o usunięcie konta z nadchodzącym Hard Forkiem 21.

Projekty

Ogólnie prawdopodobnie projekty będą wygaszane. Niestety tkwiłem jak głupi w Steem i mi pociąg odjechał. Natomiast wstępnie (nie jest to decyzja ostateczna) będziemy je wygaszać i czekać na lepsze czasy. Jako, że moja wiedza [jakimś cudem] zwiększa się to prawdopodobnie platformą właściwą będzie Bitcoin (Lightning Network).


W razie czego wiecie gdzie mnie szukać (raczej na Discord będę, jak coś to Mirko), jak są jakieś pytania, to zadawajcie. Można otwierać szampana.

Sort:  

Daj spokój, czasy są ciężkie, działania NEDa dalekie od ideału, ale to nie powód do ucieczki z pola walki. Poza tam która platforma da Ci w tej chwili takie możliwości jak STEEM? Albo chociaż podobne? Żadna. Teraz jest dobry moment na rozwój i akumulację, a dobre czasy dopiero przed nami, jeszcze jeden chudy rok i wtedy odbicie. Pamiętasz Steem za $7? :) Może będzie nam jeszcze dane zobaczyć podobny poziom.

LN ma potencjał, ale musiałby powstać nowa platforma w skali STEEMa gdzie cała mechanika opierała by się o LN, jest oczywiście ZapRead, ale sam wiesz.. nie ta skala i nie widać progresu pomimo upływu czasu. Na tę chwilę nie widać na horyzoncie lepszej platformy, poczekajmy na to co przyniesie przyszłość.

Teraz jest dobry moment na rozwój i akumulację, a dobre czasy dopiero przed nami, jeszcze jeden chudy rok i wtedy odbicie. Pamiętasz Steem za $7?

No to pisałem, że Steem to tylko nadaje się do zbierania pieniędzy, to nie - nie jest to prawda, to świetna platforma. Mówmy wprost o tym i tyle. Platforma fatalna, ale zdobywanie pieniędzy jest ok

Znając historię twoich odejść, jedno jest pewne

Edit: Zwłaszcza że napisałeś

Tak więc do zobaczenia

Dziękuję, ale nie zamierzam :D Tak jak napisał herbaciany, wywodzę się z grupy Bitcoinowej, w której takie rzeczy jakie dopuszczają się np. Witnessi są nie do przyjęcia. Ja głową muru nie będę przebijał. Jasne - mogę siedzieć cicho i udawać, że wszystko jest ok. Ale nie jest i nie będzie.

fervi.jpg

Rozumiem powody Twojej decyzji. Dziękuję za Twoja pracę na rzecz Steem i rozwoju polskiej społeczności. Powodzenia w nowych projektach życzę. Pozdrawiam serdecznie. :)

Cóż mogę powiedzieć.

Włożyłeś wiele wysiłku w to, by starać się wzmacniać zarówno Steem jak i polską społeczność tutaj. Za wszystko co tutaj zrobiłeś należą Ci się spore wyrazy uznania.

Bo prawda jest taka, że jeśli system ma dziurę, to ta dziura zostanie wykorzystana.

To jest prawda. Steem jest daleki od doskonałości. Stworzenie dobrego social media jest trudne, a zrobienie tego na blockchainie, biorąc pod uwagę całą związaną z tym ekonomię... to jest na pewno jeszcze problem nie rozwiązany.

Mam nadzieje, że nasza społeczność, nadal pozostanie dla Ciebie ważna, ponieważ sam pewnie wiesz doskonale, że wiele osób nadal się stara robić różne rzeczy, by Steem w dniu jutrzejszym był przynajmniej w nieco lepszym miejscu niż dzisiaj.

Powodzenia w nowych projektach.

Prawda jest taka, że tylko oddolnie powstają projekty (jak Wise), które mają coś naprawić. Bo umówmy się - możesz napisać post i dostać np. 30 centów - spoko.

Możesz też wrzucić post o tym jaką kartę Steem Monsters wyciągnąłeś grając 10 minut - też 30 centów

Można próbować naprawiać system, ale uważam, że od 2 lat (czyli odkąd jestem) nic się nie zmieniło. Jasne, zamiana jednych algorytmów na drugie, ale ostatecznie do niczego to nie doprowadziło. Wydaje mi się, że Steem może przetrwać tylko w jednym przypadku - całkowicie odłączyć (zniszczyć) tokeny ludziom, czyli to co proponuje Dan na EOSowym Steemie (w sensie, że nie będzie tyrani większych nad mniejszymi)

Steem stracił na oko gdzieś 97% ludzi - i nic, zero refleksji

Bo umówmy się - możesz napisać post i dostać np. 30 centów - spoko.

a to i tak będzie nieskończenie więcej niż w tradycyjnych social media.

To nie z wysokością nagród jest na Steemie problem. Inne platformy social media nagród nie potrzebują.

Oczywiście, ale problem jest taki, że Steem nie jest jedyną platformą tego typu. Można wyśmiewać WeKu, ale pokazał moim zdaniem coś, czego wielu nie zrozumiało. Że to koniec sielanki Steem i musi się teraz wziąć do roboty.

Oczywiście fajnie jest zarobić 30 centów. Tylko platform tego typu jest parę i zarobić coś można na wiele sposobów.

Dam ci przykład platformy na BCashu - Memo.cash
https://steemit.com/polish/@fervi/memo-cash-bcashowa-konkurencja-steem-czy-jest-sie-czego-bac

Zarobiłem centa ... powinienem tę platformę nienawidzić, bo Steem daje mi np. 100 razy więcej. Prawda jest taka, że system jest zupełnie inaczej skonstruowany i ludzie inaczej podchodzą do wszystkiego. Motto Steemit to "Pieniądze mają głos". Tak, też się wkurzałeś, że to głupie hasło, ale ostatecznie prawdziwe.

Ja myślę, że platformy "drugiej generacji" będą traktowały ludzi jak ludzi, a nie jako wyciskacz pieniędzy. Gdzie zarobisz 10 centów i będziesz szczęśliwy.

Steem stracił na oko gdzieś 97% ludzi - i nic, zero refleksji

Jeżeli ktoś zastanawia się, dlaczego Steem nie potrafi przytrzymać użytkowników.... to polecam zapoznać się z książką:

O ile ta książka pozwoliła mi uzmysłowić sobie, które elementy w Steemie na pewno trzeba zmienić, nie pozwoliło mi to jednak przykładowo wykombinować, jak to należy poprawić.

No cóż - to zależy moim zdaniem od tego, że Steem nie ma żadnych struktur

Witnessi to kandydaci do posłów / posłowie. Powinni mieć własny plan i powinni się dzielić nim, by ludzie mogli ocenić czy warto na nich głosować.

Parę dni temu Bernie Sanders, ulubiony człowiek w Steem zapytał czemu warto głosować na witnessów (na każdego po kolei). Pojawiły się tam wpisy, w których ludzie nie wiedzą co dany Witness robi, ale ktoś jest w TOP 20. Cały system jest zepsuty

Programiści - wszyscy należą praktycznie do Neda, są przez niego opłacani. Co pewnie pół biedy by było, gdyby nie to, że Ned wybiera też witnessów swoimi wielomilionowymi kontami.

Użytkownicy w Steemie nie mają żadnej realnej władzy. Pewnie czytałeś opis HF21, część osób się zgadza z nim, część nie. Czy te "nie" mogą jakoś zaprotestować? Nie mogą. Nikt się ich o zdanie nie pyta, a jedyne zalecenie to "Bierzcie kasę i idźcie w cholerę"

Sklepów - nie ma.
Portfeli też nie - W sensie należą do programistów, nie są oddzielone.

Ostatecznie powoduje to tyle, że grupa wielorybów ma potężną władze. Jak są witnessami to jeszcze większą. A ludzie to widzą i nie chcą się angażować. Wiele osób z wykopu ostatecznie odeszło od Steema, bo nie przebili muru. I nigdy nie przebiją.

I tutaj (to moje zdanie) dopiero nowe platformy, które się teraz rozwijają wskażą kolejny krok rozwoju tego typu przedsięwzięć. Bo one (nawet Dan Larimerererer) widzi co w Steemie poszło źle i opracuje nowy system. Nowy system może zawieść i powstanie kolejny - i tak do skutku.

Jak powiedział Janusz Korwin Mikke: "Nie wolno zmieniać świń przy korycie, trzeba zmienić koryto"

Dzięki za twoją pracę.

Wiele namieszałeś, ale jestem pod wrażeniem jaki ogrom pracy wykonywałeś przez ten czas.

Wiadomo miałeś dziel i rządź, ale inni jakoś nie aspirowali, tylko woleli płakać, że @fervi na nich nie głosuje ;)

Dzięki za ogrom pracy i zaangażowanie w bardzo wielu projektach tutaj. Mimo wszystko mam nadzieję że wrócisz :)

Zwłaszcza że w sumie nie rozumiem co Cię do tego skłoniło, bo nie widzę aby wydarzyło się coś złego. Oczywiście Ty uważasz najnowsze propozycje za złe, ale o ile zrozumiał bym zawieszenie obecności o tyle zapowiedź całkowitego się wypisania już nie.
No trudno, powodzenia gdziekolwiek terqz pójdziesz i zaangażujesz swój czas :)

Mam nadzieję że to żart... głupi żart...

Bez przesady, tragedii nie będzie

Miałem napisać to samo :(

Co dalej ze Steemnova?

Niestety nie ma ekipy do rozwoju SteemNovy od jakiegoś czasu. Tak więc będzie dalej działać, ale nie będzie rozwijana. Jak ludzie całkowicie z niej zrezygnują to się porzuci projekt

Gdzie żołnierz? Wracać mi tu do szeregu ;)

Ale tak na poważnie. Zastanów się nad tym... i nie odchodź.

Dzięki, ale już dawno temu trzeba było to zrobić

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64386.10
ETH 3142.17
USDT 1.00
SBD 3.98