Kwiaty „akacji” w cieście naleśnikowym i degustacja innych kwiatów.

in #polish6 years ago (edited)

Majowe kwiaty są smaczne i bardzo uatrakcyjnią twoje posiłki. Opisze akacjowe placki i inne smaczne kwiatki, które pewnie jeszcze nie zagościły w twoim jadłospisie.

gotowe placki na misie zrobionej przez Julke @julialu.handmade
jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_20.jpg

Robinia akacjowa, grochodrzew zwana błędnie „akacją” to jedno z moich ulubionych drzew, ma piękne drewno o niespotykanych cechach.

jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_8.jpg

jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_9.jpg

Teraz można zbierać kwiaty i tak jak to opisała @bowes zrobić wino lub zjeść w inny sposób.
Kwiaty robinii są surowcem lekarskim, wspomagają trawienie, oczyszczają i wzmacniają.

Kwiaty w cieście naleśnikowym zbierałem i przygotowałem razem z Lilką @lilik
Jeśli chcemy skosztować takich przysmaków.
Bierzemy papierową torbę albo jakiś koszyczek i idziemy na spacer, gdzie rosną młode akacje. Ważne, żeby to było z dala od samochodów i zanieczyszczeń.
Kwiatostany zbieramy całe, zbiera się je bardzo szybko i przyjemnie, można odcinać nożyczkami.
Rozkładamy je na czymś płaskim, aby wyszły robaczki.

jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_12.jpg

#Przygotowujemy ciasto naleśnikowe.
Ciasto naleśnikowe jest proste do zrobienia, ale są różne metody i przepisy.
Pewnie masz swój, ulubiony więc nie będę się rozpisywał. Jeśli nie znasz, to polecam poszukać w sieci i znaleźć swój ulubiony.

jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_11.jpg

Całe kwiatostany chwytamy za łodyżkę i moczymy w cieście naleśnikowym, układamy je na rozgrzanej patelni tak, aby wystawały łodyżki.
Pieczemy z dwóch stron jak placki i czekamy, aż trochę ostygną.

jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_19.jpg

#Do ręki i do buzi
Chwytamy za łodyżkę i przytrzymujemy ciasto zębami i wyciągamy pustą łodyżkę.
To jest dużo szybsze niż obieranie kwiatostanów, przed robieniem placków.
Placki szybko znikały z talerza w trakcie pieczenia, tyle udało mi się ocalić do zdjęcia.

Jako dodatek do placków proponuje inne kwiaty, które można teraz zebrać.

jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_14.jpg

@Bowes polecała do sałatki,bratki fiołki i lilaki, ja polecam jeszcze:

Kwiaty dzikiej róży, które pięknie wyglądają i dobrze smakują.

jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_4.jpg

Smak białych kwiatów chrzanu jest dużo delikatniejszy niż korzenia i miło mnie zaskoczył.
![jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_1.jpg](https://steemitimages.com
/DQmR3pLFpbtczL8XGpk6b8aymwnUSsjbKbKrHoGbgKNsRPV/jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_1.jpg)

Protestujcie też kwiaty warzyw. Warzywa mają drobne kwiaty, ale górują nad innymi roślinami i ładnie to wygląda.
Część roślin zostawiam dla zwierząt i zawsze coś zakwitnie.
Świetnie do tego nadają się rośliny zimujące takie jak jarmuż i brukiew.
Na drugi rok wydają smaczne żółte kwiaty. Jeśli się im pozwoli, to same się rozsieją.
jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_2.jpg

Piękne i smaczne są też płatki rukoli, mają paseczki i subtelny kolor.
Rukola rośnie jak szalona, mi się przejadła i trzymam ją dla ozdoby bardziej.
jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_5.jpg

Zbierałem też kuliste kwiatostany koniczyny na łące obok są słodkie.
jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_10.jpg

Podobnie jak bez czarny, który też masowo kwitnie teraz i może być dobrym dodatkiem.
jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_3.jpg

Moje kolejne odkrycie to słodko-kwaśny smak osłonek borówki amerykańskiej.
Zbierałem je z ziemi, bo opadają same po przekwitnięciu, można rozłożyć gazetę pod krzakiem, będzie łatwiej.
jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_6.jpg

#Wąchajcie kwiatki od góry
Smakujcie je i testujcie, szczególnie warto sprawdzić rośliny jadalnych i ziół.
Rozmawiałem z zielarzami i botanikami na temat toksyczności kwiatów i szukałem też informacji na ten temat, jest bardzo małe prawdopodobieństwa zatrucia.
Trujące są raczej nasiona i owoce i reszta rośliny potrzeba by też było ogromnych ilości.
Można być uczulonym na jakieś pyłki, ale to raczej traw i drzew.
Robinia akacjowa, o której pisałem teraz, też jest trująca dla zwierząt i może być szkodliwa dla ludzi w dużych ilościach, ale kwiaty są znanym przysmakiem i lekarstwem.
Tak samo Cis cały jest trujący, a (osnówki) nie stanowią zagrożenia.
Jednak unikam kwiatów konwalii, ozdobnych roślin cebulkowych, powojów i innych roślin uznanych za trujące.

Tak wygląda miska którą zrobiłem pełna kwiatów.
Życzę smacznego i koniecznie napiszcie jakie kwiaty jeszcze jecie.
Kwiaty dyniowatych, nasturcji, nagietka i ogórecznika.

jadalne_kwiaty_akacja_w_ciescie_kwiaty_warzyw_17.jpg

Sort:  

Hello fraktale!

Congratulations! This post has been randomly Resteemed! For a chance to get more of your content resteemed join the Steem Engine Team

Kurczę, gdybym tylko była z dala od miasta :( mój tato na jakichś warsztatach nauczył się robić placki z pokrzywy

Teraz tez jest sezon na pokrzywę ciekawe jakie placki robił, mój tata mi jajecznice robił z pokrzywą, miałem szacun u innych dzieci w przedszkolu jak mówiłem że jadam pokrzywy.

właśnie przedwczoraj takie jedliśmy z żoną. Chciała zamieścić podobny wpis. ubiegłeś ją:P. No niemniej artykuł dobry a Placki bardzo smaczne :D polecam.

*wczoraj :P No i zdecydowanie polecam, bo są pyszne

My też przedwczoraj jedliśmy takie, dziś deszczowo to miałem czas na pisanie.

Śliczne i apetyczne. :)
Przychylam się do fragmentu, że warto wybadać różne rodzaje ciasta i stosować ulubione.
Od czasu do czasu można skusić się na kwiaty smażone w głębszym tłuszczu, aby ciasto usmażyło się na chrupko. Plecam próby - ciasto piwne, kokosowe lub na wodzie gazowanej. :)

ale ta misa ładnie wyszła! chyba nie widziałam jej po tym drugim wypale. Cieszę się :) a placuszki są słodziaki- wyglądają jak myszy polne :D

haha, faktycznie! z ogonkami! :)

Bardzo przyjemny temat :)
Na pewno za dziecka zjadałam tę różową koniczynę i kwiaty "akacji" na surowo (raczej nie konsultowałam z dorosłymi, czy wolno). Płatki dzikiej róży też skubałam.
A teraz... to mam tylko ulubioną yerbę kwiatową, a w niej jaśmin, nagietek, płatki róży i bławatek.

Cudownie wyglądają :) Kto by pomyślał, że te cuda można jeść

Piękny post :) Pod koniec lata warto też smażyć kwiaty cukinii!
P.S. A może sprawdzi się takie gryczane ciasto na naleśniki: https://steemit.com/polish/@zdrowie/hit-bezglutenowe-weganskie-nalesniki-przepis-na-ciasto-z-2-skladnikow ;)

aajjjj jak tam u was ładnie

kawę dadzą zbożową w glinianym kubku
i smakowite naleśniki na świeżym powietrzu można popróbować

w ogóle tam tak sielsko i anielsko..
to ja sie tam wprowadzam :)

(a miska z kwiatami, tez taka piękna!
no i okulary @lilik!! :D

zapraszam :D

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63900.40
ETH 3140.82
USDT 1.00
SBD 3.98