Mój pierwszy publiczny projekt. Czas na czynny.

in #polish7 years ago (edited)

 

1.10.2017                                                    Były słowa czas na czyny. 

#1

Dla osób nowych, tytuł nawiązuję do mojego poprzedniego postu, zapraszam również do zapoznania się. https://steemit.com/polish/@franekcieszyn/czesc-wszystkim 

Ale do rzeczy:

CEL: 50 000zł + pasywnego przychodu min. 2000zł/miesiąc  

                                                              lub    

          30 000zł + pasywny przychód min. 3 000zł/miesiąc

CZAS: 365dni

TRUDNOŚCI:

 - Brak wiedzy (2 miesięczny "staż" interesowania się inwestowaniem i ekonomią ( w dużej mierze krypto waluty).                                                           

 - Ograniczony czas i możliwości ze względu na naukę i wiek (2 klasa technikum - 18 lat)


UŁATWIENIA:

+ Brak ponoszenia jakichkolwiek kosztów typu :prądu, woda, jedzenie, czynsz. (mieszkanie u rodziców)


MÓJ KAPITAŁ NA CHWILĘ OBECNĄ: 

882.26  zł - na giełdzie BitBay  (obecnie większość zainwestowane w LSK)

83.96 $ - na giełdzie Bitfinex (większość w walucie fiat)

2600 zł - na koncie bankowym ( w razie gdyby zapłacił tkz. becikowe)


PRZYCHÓD :

Pracuje na hali produkcyjnej 15zł/godz ( w sobotę, niedziele)

Zatrudniłem się niedawno jako ankieter (ale przez steemit to zaniedbałem więc, nie wiem czy uda mi się osiągnąć z tego jakikolwiek przychód.


Chyba to by było na tyle, kiedyś już rozpisałem sobie podobne cele (w wieku 15lat) wtedy z nikim się tym nie podzieliłem tylko spisałem na kartkę i schowałem do skrzyneczki. Z czasem moja motywacji traciła siłę, a kartka leżała zapomniana. Mam nadzieje że tym razem tak się nie stanie, liczę że dzieląc się z wami moimi działaniami w kierunku spełniana celu, motywacja nie zniknie. 

PS: Liczę na pomocne rady i wskazówki ;)
![images.jpg]()
Sort:  

Super post i wyznaczony cel! :-) Chętnie będę pomagał.

Kilka wskazówek:

  • Radzę inwestować np. tylko albo aż 10% swoich miesięcznych przychodów. W twoim przypadku czyli niskich kosztów życia mogło by to być trochę więcej niż 10%. Jako, że się uczysz a pracujesz dorywczo to może być problem z zebraniem dużego kapitału pod inwestycje z tymi 10% od przychodów...
    Wyszczególniłeś co już masz i na jakim koncie - mam tylko nadzieję że nie włożyłeś w inwestowanie ALL IN czyli wszystko co masz - to nie było by rozsądne ;-)

  • Załóżmy, że wybierasz cel 30 000 zł. Polecam metodę "10 krotności". Polega ona mniej więcej na tym, że dzielisz swój cel przez 10 razy aby obliczyć kwotę startową. Jeśli nadal kwota jest za duża i nie masz tyle to znów dzielisz ją przez 10. Czyli 30 000zł/10 = zostaje Ci 3 000zł - jeśli masz tyle odłożone ale tylko na inwestycje (to "co możesz" stracić) to ok. Taką oto kwotę 3 000zł powinieneś posiadać na start aby "łatwo szybko i przyjemnie" dorobić się na krypto :-) No bo teoretycznie zrobić z jakiejś kwoty jej 10 krotność np z 10 zł zrobić 100 zł na Kryptowalutach to nie powinno być problemu - prawda?
    Niby tak bo jak się popatrzy na stopy zwrotu niektórych coinów to bez problemu 1000% (czyli 10 krotność). Chyba nigdy wcześniej nie było tak "łatwo" można pomnożyć kapitał 10 krotnie i więcej.
    Oczywiście kwestia teraz jakie Coiny wybrać? Czy kupić 10 coinów czy postawić na mniej, czy cały kapitał dać w Coiny czy może akcje, pożyczki itd. I tu zaczynają się schody... ale jest to do zrobienia! :-)

Nie był bym sobą gdybym nie wspomniał, że nie jest to porada inwestycyjna a tylko informacja jakie są dostępne możliwości oraz to moja prywatna opinia :-)

2 600zł w banku (w teorii ma nie być ruszone przez najbliższe kilka lat, zabezpieczenie w razie porażki)
Zamierzam 2/3 moich przychodów odkładać na krypto. 1/3 pewnie roztwonie na mniejsze wydatki i małe zachcianki. Nie tworzę kapitału zapasowego czy tam zabezpieczonego od przychodu gdyż nie mam pasywów. W nie dalekiej przyszłości (osiągniecia celu) zamierzam jeszcze lepiej dzielić swoim kapitałem i jego strukturą.

ok fajnie! :-)

Trzymam kciuki za Ciebie dawaj co jakiś czas znać jak Ci idzie.

ja mam 5000 zainwestowane na BCC o czym pisalem i mam obecnie 1500 miesiecznie pasywnego przychodu z tych 5000 tysiecy

$1400 - równowartość 5000 zł

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - no jeśli 5000 zł lub $ generuje Tobie 1500 zł ($) co miesiąc czyli 30% miesięcznie a 360% rocznie to jest to na prawdę mega wynik! :-) Dla takiego standardowego akcyjnego inwestora jak ja to aż chce się powiedzieć - niewiarygodne! ;-) i właśnie dlatego zapala mi się lampka ostrzegawcza!

Ja gdybym był na Twoim miejscu to myślę, że bym jak najszybciej wypłacił wkład z takiego programu i reinwestował tylko to co zarobiłem "na czysto" wypłacając sobie mini pensje co jakiś czas póki program nie upadnie ;-) ale oczywiście zrobisz jak zechcesz ;-)

W jednym z moich postów napisałem to właśnie o czym mówisz – jeżeli nie chcesz ryzykować swoich pieniędzy to zminimalizuj ryzyko tym że po wpłacie przez 3 miesiące wypłacaj sobie cały zarobek aż wypłacisz tyle co wpłaciłeś i od tej pory jesteś na czysto wiec ryzykujesz już nie swoje pieniądze a zarobione

Powodzenia!

Witaj! Na poczatek zapraszam cie do przeczytania mojego postu
https://steemit.com/polish/@jozef230/jak-robie-budzet-domowy
Co do zarabiania to napewno juz troszke poczytales w internecie i zdajesz sobie sprawe z ryzyka bo zawsze wystepuje.
Polecam Cie przeczytac kilka ksiazek o zarabianiu i zyciu. Moja pierwsza taka kniga byla " Bogaty ojciec, biedny ojciec" Robert Kiyosaki. Druga "kwadrant przeplywu pieniadza" tego samego autora. Obie sa do sciagniecia w pdf za free!
Obecnie mam troszke inne spojrzenie na swiat.
Drugi spoob to jesli masz checi i czas to zapytaj w Providencie o prace. Tak tak dla innych smieszne ale jesli ma ktos juz prace to moze w ten sposob dorobic w nienormowanych godzinach. Aktualnie czekam na ta prace jako dodatkowa. Jestem takiego zdania ze jak sam nie sprawdze to nie wypowiem sie. Kolega od grudnia pracuje i zadowolony a i zarobek nienajgorszy.
Co do programow "inwestycyjnych" to oczywiscie jakies 10-20% mozna wlozyc. Wiadomo im wieksze ryzyko wieksze zyski. Trzymam kciuki i zdawaj nam relacje jak Ci idzie.

"Kwadrat przepływu pieniędzy" - przeczytałem ( nawet polecałem w swoim pierwszym poście. Dzięki książce myśle w co zainwestować pieniądzę zamiast co sobie kupie gdy dostanę wypłatę ( jak 99% moich rówieśników). Aktualnie czytam "Psychologia inwestowania" Martina J.Pringa ale idzie mi to strasznie wolno :(

Coraz więcej młodych ludzi ma świadomość oszczędzania i inwestowania. To pocieszające :) Tym bardziej, że widać co się dzieje z młodzieżą na ulicach. Za moich szkolnych czasów nie było takiego ogromu możliwości. A z drugiej strony wkoło pełno rozpraszaczy i papki marketingowej, które niejednokrotnie stają na drodze ku celom. Nieustanny wybór między wygodą i ciepłymi kapciami, a wyjściem ze strefy komfortu i realizacją zaplanowanych zadań. Powodzenia i wytrwałości w tej nierównej walce @franekcieszyn :) Będę trzymał kciuki i obserwował Twoje postępy.

Congratulations @franekcieszyn! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @franekcieszyn! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes
Award for the number of comments received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Trzymam kciuki!
Dawaj znać co jakiś czas jak idzie.

A rada ode mnie to nie słuchaj otoczenia - skup się na tym co robisz i na ustalonym planie. Nie daj się zniechęcić ani zmanipulować.

To i ja życzę powodzenia.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62622.67
ETH 2944.91
USDT 1.00
SBD 3.61