You are viewing a single comment's thread from:

RE: Rho Aias - Projekt bezpiecznego zgłaszania i analizowania problemów platformy

in #polish6 years ago

To faktycznie bardzo nowoczesny pomysł, tylko widzę w nim to samo zagrożenie, co w innych projektach "postCleanersowych" - ryzyko nadużywania flag przez osoby złośliwe, nadgorliwe, chciwe (gdy pojawi się szansa zarobku), czy jakoś inaczej niekompetentne. To jest zagrożenie demokratycznych flag - stygmatyzacja i ostracyzm.
W Twoim projekcie nie doczytałem się mozliwości zewnętrznego uchylenia flagi, a jeśli flagujący będzie anonimowy, to można liczyć jedynie na jego sprawiedliwy osąd, podczas gdy to nie jest takie super pewne. Przydałaby się tu jakaś wyższa instancja, do której można by się zwrócić w przypadkach nieuzasadnionego użycia flagi.
Napewno jest to duży krok w przód, który mógłby sprawdzić się nawet lepiej niż PC. Jednak wymaga, moim zdaniem, jakiegoś nieanonimowego arbitra, który rzetelnie będzie sprawdzał skargi ofiar niesłusznych flag.

Poza tym- byłoby super gdyby pojawiła się opcja prywatnych wiadomości poza czatem. Nie wszyscy korzystają z czata i nie wszyscy o nim wiedzą I obecnie jesteśmy zmuszeni do "półprywatnych" rozmów w komentarzach. Już sama funkcja wiadomości warta jest rozwinięcia.

Nie wiem na ile nie rozwlekłem przekaz, więc podsumowuje swoje zdanie - świetny pomysł, ale potrzebuje arbitra czy kogoś w tym stylu. Zupełnie nie ufam anonimowych flagownikom, którzy mieliby jeszcze jakoś zarabiać na flagowaniu. Wiadomości to cud miód i orzeszki.
Pozdrawiam

Sort:  

Jeśli dobrze rozumiem koncepcję to samo zgłoszenie do flagi nie wystarczy, musi być tych zgłoszeń odpowiednio dużo lub od grupy użytkowników z odpowiednio wysoką sumą reputacji. Więc jest to takie kolektywne głosowanie na to czy dana treść nadaje się do sflagowania czy nie. Oczywiście jakiś arbiter jakaś wyższa instancja by się w takim modelu przydała - choćby jako sposób na weryfikację poprawności procesu i prawidłowego działania bota i strony do zgłoszeń. Podstawowy mechanizm odwoławczy jak rozumiem jest wbudowany w platformę, gdzie zgłoszony ma prawo bronić swoich treści przez dyskusję pod zgłoszeniem i przekonywać innych by nie głosowano za flagowaniem.

Anonimowość sprawia, że flagujący nie muszą się liczyć z racjonalnym i uzasadnionym argumentem. Z drugiej strony już mi Fervi trochę wytłumaczył i rozumiem , że wymóg poparcia propozycji flagi akceptacją kogoś o duzej reputacji nie dość że ogranicza niegodziwców, to jeszcze chroni przed botami.
Gdzie są Twoje nowe teksty? trochę mi ich brakuje ej

Gdzie są Twoje nowe teksty?

W głowie. Pod grubą warstwą codziennej bieżączki z kremem niewyspania i pudrem braku czasu :-(

Ależ banał aż mi się humor poprawił od razu :-D.

Trzymam kciuki za nadejście spokojniejszych czasów, abyś mógł je sobie zawalić rozwijaniem blogaska. Ostatnio po lekturze Twoich antyreligijnych bluźnierstw, stwierdziłem, że mam bardzo podobne poglądy do Twoich, ale akurat mnie utwierdzają one w katolicyzmie :D. Chcialem coś skomentować ale napisałeś to X miesięcy temu i nagle zauważyłem jak strasznie Cie tu brakuje.
Pewnie że sie poprawił, wielcy pisarze bywają próżni :D

Ostatnio po lekturze Twoich antyreligijnych bluźnierstw, stwierdziłem, że mam bardzo podobne poglądy do Twoich, ale akurat mnie utwierdzają one w katolicyzmie :D.

A to ciekawe :-D. Nawet jeśli to zawoalowany przytyk do moich argumentów to i tak się cieszę (że to w ogóle ktoś czytał).

Chcialem coś skomentować ale napisałeś to X miesięcy temu...

Staram się sprawdzać odpowiedzi, zawsze można próbować - a nuż odpowiem :-).

Pewnie że sie poprawił, wielcy pisarze bywają próżni :D

Nie wiem, nigdy nie poznałem żadnego wielkiego pisarza. Ja natomiast to wpierw musiałbym aspirować do miana grafomana bo nawet nim nie jestem :-D (i nie tylko dlatego, że nie piszę).

no to konkludując - weź coś napisz, a fervi - wspaniały wynalazek, brawo

Tak. W teorii też założeniem byłoby, by post był odpowiednio wcześniej zgłoszony (np. 60h przed payout). Zobaczymy, bo to koncepcja, a też nie wiem czy tak długo będę na Steem, by ją zrealizować

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59244.49
ETH 2977.21
USDT 1.00
SBD 3.77