Bo psa trzeba lać po pysku !

in #polish6 years ago

Wybaczcie mi tak długa nieobecność na steemit. Nie każdego dnia mam inspiracje na ciekawy post, a o dupie maryni nie chce was męczyć. Większość moich postów to inspiracje ludźmi, codziennym życiem, czy też książkami.

Dzisiejsza moja inspiracja to zachowanie ludzi co do naszych czworonożnych przyjaciół, jak i książka "oczami psa"DSC_0106.JPG.
Nie raz spotykam na ulicy to, że właściciel nie radzi sobie ze swoim pupilem i go karci, wyzywa od głupiego. Drogi właścicielu muszę Cię zmartwić, no to nie pies jest głupi tylko nie wychowany i ma głupiego właściciela. O czym tu w sumie rozmawiać właściciel, który nie potrafi posprzątać po swoim psie to w jaki sposób może go wychowywać. Przeraża mnie to, że coraz częściej słyszymy w mediach o skatowanych psach, które walczą o swoje życie lub są skatowane, aż na śmierć.
Sytuacja z życia wzięta : Ostatnio mój uroczy psiak postanowił usiąść na chodniku i bardzo dokładnie obwąchał trawnik, oczywiście pozwoliłam mu to zrobić po czym go zawołałam niechętnie, ale poszedł razem ze mną. Po chwili słyszę głos sąsiadki, która również ma psa "bo psa to trzeba lać po pysku, bo inaczej nie słucha". Droga sąsiadko psiak nie będzie Ciebie słuchał, bo będzie chciał tylko będzie się bał. Okropnie jest słyszeć coś takiego w życiu nie podniosłam ręki na swojego psa, a jednak słucha. Nie zawsze jest grzeczny ma 11 miesięcy i instynkt z którym jednak czasem przegrywamy.

Teraz fragment z książki co pozwoliło mi zrozumieć dlaczego ludzie w taki sposób wychowują swoje psy.
" W średniowieczu i wcześniej psy i inne zwierzęta spotykały się z brutalnymi karami za przewinienia, od progresywnego okaleczenia uszy, łap i ogona odpowiednio do liczby ludzi, których pies pogryzł, aż po prawdziwy proces sądowy i wyrok śmierci dla psa, który popełnił morderstwo. Jeszcze wcześniej, w starożytnym Rzymie, w każdą rocznicę najazdu Galów symboliczne krzyżowano psa, ponieważ psy nie ostrzegły Rzymian przed zbliżającym się nieprzyjacielem."

Sort:  

During the Middle Ages, Great Danes and Mastiffs were sometimes suited with armor and spiked collars to enter a battle or to defend supply caravans.

Ładny psiak :)
Prawda jest taka że większość psów jest bardzo mądra, jeśli poświęcimy trochę czasu to będą bardzo posłuszne - ale ważna jest konsekwencja.

Ja sam jakoś specjalnie swojego psa nie szkoliłem, jako szczeniak był bardzo niesforny, ale z czasem mogłem wyprowadzać go bez smyczy (smycz była zapinana tylko gdy na horyzoncie pojawiały się inne psy lub ktoś mógł się go przestraszyć)

@niebieski.pies Dziękuje bardzo. Są niesamowicie mądre, cwane i inteligentne, aż sama czasem siedze przed swoim psiakiem i nie mogę uwierzyć jaka to mądra istotka.

Marzy mi się z nim spacerowanie bez smyczy, ale musi się jeszcze troche wyszaleć, by z nim na jakieś bardziej ruchliwe miejsca się wybrac bez smyczy. Na razie za dużo rzeczy go interesuje

Mnie bardziej niż niewychowanie psa przez właściciela wkurza ich porzucanie na pastwę losu, albo ich uśmiercanie. Ludzie zostawiają psy na śmierć głodową przez przywiązanie do jakiegoś obiektu np: słupa lub drzewa. Pies nie przywiązany może znaleźć sobie inny dom. Tak jak 2 moje psiaki obaj są przybłędami i są niesamowite i pełne miłości. A największy debilizm to ciągnięcie psa za samochodem. Jak tak można.

@wrestlingworld również mnie to przeraża, a coraz więcej o takich sytuacjach słyszymy w mediach, a tłumaczenie jest to mój pies i moge z nim zrobić co chce, do mnie w ogóle nie przemawia.

wiele osób nie powinno się opiekować zwierzętami bo to nie zabawka. Jak już chce się mieć psa to trzeba się nim zająć, a nie traktować jak zabawkę którą się wyrzuci gdy się znudzi

@wrestlingworld szkoda, że tak mało osób ma podobne myślenie

Każde zwierzę ma serce, duszę oraz rozum. Szkoda słów na tych zwyrodnialców, którzy używają przemocy wobec zwierząt.

@vojtex zgadzam się z Tobą ! Mam nadzieje, ze karma do nich wróci i kiedyś zostaną podobnie potraktowani. Zwierzęta to niesamowici kompani życia ;)

kolejny świetny artykuł! całkowicie się z Tobą zgadzam, powinna być zwracana większa uwaga na takie tematy. z jakiej książki jest ten cytat? :)

@theadelina Dziękuje Tobie również, oj powinna ale nasze kochane służby zawsze mają lepsze bardziej interesujące rzeczy do robienia jak picie kawki za biurkiem.

Alexamdra Horowitz - Oczami psa co psy widzą, myślą i czują . Polecam gorąco

Congratulations @margotmowi! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61665.59
ETH 2884.57
USDT 1.00
SBD 3.62