Millefeuille z kremem o smaku mango i kokosa - konkurs kulinarny✨

in #polish6 years ago (edited)

            Miała być przerwa od słodkości, a tu nagle tematem kolejnej edycji konkursu kulinarnego są desery! I jak tu być konsekwentnym  😋  Tym razem postawiłem na klasykę. Francuski millefeuille, czyli ciasto tysiąca płatków, to prosty deser na bazie ciasta francuskiego i kremu budyniowego. Przyjęło się, że millefeuille to deser francuski jednak jego pochodzenie to tak naprawdę Neapol stąd też błędnie nazywany jest inaczej Napoleonką choć poprawnie powinno nazywać się go Neapolitanką. W mojej wersji millefeuille łączy smaki mi bliskie bo znajdziemy tu nutę mango i kokosa. Wierzch ciasta pokryłem polewą z białej czekolady, ale równie dobrze możemy użyć cukru pudru czy wiórków kokosowych. Mam nadzieję, że moja wersja tego klasycznego deseru przypadnie Wam do gustu i zapragniecie odtworzyć go w swojej kuchni.

Składniki:

  • Arkusz ciasta francuskiego (275g - na około 5-6 porcji)

Na krem:

  • 600 ml mleka
  • 100 g cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 6 żółtek
  • 40 g mąki pszennej
  • 40 g skrobi ziemniaczanej
  • 4 łyżki wiórków kokosowych
  • 4 łyżki pulpy z mango

Dekoracja: polewa z białej czekolady, tarta gorzka czekolada, odrobina pulpy z mango, świeże mango pokrojone w kosteczkę oraz listek mięty

Wykonanie: 

1. Mleko zagotować z łyżeczką ekstraktu z wanilii.

2. Żółtka utrzeć z cukrem. Dodać mąkę i skrobię i dobrze zmiksować. Odmierzyć pół szklanki zagotowanego wcześniej mleka i zahartować pastę z żółtek. Porządnie wymieszać a następnie dodać do reszty mleka. Postawić na średnim ogieniu i cały czas mieszając doprowadzić do wrzenia. Gotować jeszcze przez chwilę, aż krem dobrze zgęstnieje (cały czas mieszając). Zdjąć z ognia i przykryć szczelnie folią spożywczą. Odstawić do zupełnego wystudzenia.

3. W międzyczasie upiec ciasto francuskie. Arkusz ciasta wykładamy na blachę do pieczenia. Nakuwamy widelcem, a następnie przykrywamy papierem do pieczenia i obciążamy drugą blachą tak, aby ciasto nie usrosło. Pieczemy w 160 stopniach przez 20 min, a następnie zdejmujemy z góry blachę i papier i pieczemy jeszcze 5 min, aż ciasto ładnie się zarumieni.

4. Wystudzony krem dzielimy na dwie części. Do jednej dodajemy 4 łyżki wiórków kokosowych, a do drugiej 4 łyżki pulpy z mango. Miksujemy, a następnie schładzamy w lodówce, dzięki czemu krem jeszcze lepiej zgęstnieje. 

5. Ciasto francuskie kroimy na 5 prostokątów, a następnie każdy prostokąt dzielimy na 3 równe części. Na jednej części za pomocą tylki rozprowadzamy krem kokosowy, przykrywamy drugim kawałkiem ciasta, a następnie na nim rozprowadzamy krem o smaku mango. Całość przykrywamy 3 kawałkiem ciasta. Na wierzchu w zależności od upodobań możemy posypać cukrem pudrem lub tak jak ja polać białą czekoladą, posypać tartą gorzką czekoladą, a na środku deseru umieścić parę kawałków świeżego mango. Powtarzamy czynność z resztą ciasta francuskiego.

 Smacznego!!!   😊       

Sort:  

No no... widzę, że w tym tygodniu będzie ostra rywalizacja! Wygląda pysznie i pomysłowo :) w pl-kuchniakonkurs robi się coraz ciekawiej. A przy okazji dowiedziałem się o Neapolitance. Piąteczka! :)

Piąteczka! Dziękuję @veggie-sloth! Ta edycja konkursu to dla mnie czysta przyjemność :)

Będzie ciężki wybór!

Ja już mam swoje typy 😉

Congratulations @xuanito! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on any badge to view your Board of Honor.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last announcement from @steemitboard!

Do you like SteemitBoard's project? Vote for its witness and get one more award!

No i wypalił z grubej rury! 😁

Piękności na tym talerzu widzę, praktycznie czuję smak Twojego deseru przez ekran smartphona.😆

I ta winietka do tego.. 👍

Dziękuję! Postawiliście mi wysoko poprzeczkę, mam nadzieję, że sprostałem oczekiwaniom 😊

Wygląda przeapetycznie! i zapewne tak smakuje :)))

Bardzo dziękuję!😊

Cudownie! Dobrze, że przypomniałeś ten wspaniały deser z przed lat.

Dziękuję!😊

Miałam taki etap w swoim życiu ;) że namiętnie piekłam kremówkę. Sama robiłam ciasto i krem, wymagało to wielu prób zanim doszłam do perfekcji :)
Nigdy jednak nie wpadłam na pomysł dodania do kremu kokosa lub mango (generalnie w tamtych czasach nie znałam w ogóle smaku mango ;))
Twój deser wygląda pięknie i bardzo smakowicie. I wszyscy mają rację, że głosowanie w tej edycji będzie naprawdę trudne!

Przyznam szczerze, że o ile o dodatek kokosa się nie martwiłem, to już z mango trochę się obawiałem że krem nie wyjdzie. Okazało się jednak, że konsystencje obu kremów idealnie ze sobą współgrają i na pewno jeszcze nie raz ten będę przygotowywał millefeuille w tym wydaniu :) podziwiam wytrwałość w samodzielnym przygotowaniu ciasta francuskiego :P ja póki co jeszcze nie próbowałem ale wszystko przede mną :) na pewno smakuje o wiele lepiej niż takie kupione :)

Znowu mnie mile i słodko zaskoczyłeś @xuanito :)
Powodzenia w głosowaniu!

Bardzo dziękuję! 😊

Uwielbiam wszelkie słodkości i nie tylko z zastosowaniem ciasta francuskiego. Gratulacje. Dla mnie numer 1.
Pozdrawiam.

Ja też bardzo lubię pracować z ciastem francuskim, a jeszcze bardziej lubię je jeść. Czy na słono, czy na słodko zawsze się sprawdza 😊Dziękuję!

Właśnie jeść to sama przyjemność takie ciasto. Z wypiekiem to już inna sprawa. Rzadko piekę z ciasta francuskiego, ale chętnie zjadam wszelkie pyszności z tym ciastem. Pozdrawiam.

@xuanito mmm kolejny owocujący steemitian! ale pyszności. cieszę się, że znalazłam cię na pl-kuchnia. na pewno będę często zaglądać :) follow ode mnie i powodzenia w prowadzeniu kanałuu!

serdecznie zapraszam też do mojego kuchennego laboratorium :)

Dziękuję! Cieszę się, że spodobały Ci się moje przepisy. Chętnie looknę na Twojego bloga! Pozdrawiam!😊

rownież pozdrawiam @xuanito :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61372.42
ETH 2928.56
USDT 1.00
SBD 3.66