Nutuk (Söylev) ve Tarihi

in #steemix5 years ago

Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk 'ün Cumhuriyetin kurulmasın ardından çok partili sisteme geçmeden önce Cumhuriyet Halk Partisi kurultayında 15 Ekim 1927 Cumartesi günü okunmaya başlanıp 20 Ekim 1927 Perşembe günü biten toplam 36 saat 33 dakika süren bu konuşma Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk 'ün o zaman bahsettiği yıkık bir ülkeyi kurtarmak adında verdiği savaşın kitaplaştırılmış halidir. İlk olarak arapça gibi görünse de arapça olmayıp içinde 7 harf bulunan ve iletişimin zor olduğu ve ondan kaynaklı latin harfine geçtiğimiz osmanlıca yazılan bu büyük söylev (nutuk) Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk 'ün Samsun’a çıktığı tarih olan 19 Mayıs 1919 tarihinden , okunmaya başladığı ,Cumhuriyet'in ilanı sonrası 15 Ekim 1927 tarihine olan bir zaman dilimini kapsamaktadır. Yurdun işgal edildiği dönemden başlayıp , kurtuluş savaşı, inkilaplar ve çok önemli dönüm noktalarını barındıran bu eser Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu ve önceki dönemlerini anlamak adına en çok okunması gereken kitap olarak öne çıkıyor. İlk osmanlıcası basımının ardından Milli Eğitim Bakanlığı ve günümüz yayın evlerinin çocuklara dahil özel olarak bastığı bu eserin hala basımına devam edilmektedir. Türkçesini okumuş ve önceden paylaşmış biri olarak her Türk gencinin, vatandaşının okuması gerektiğini düşündüğüm bu kitap Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk 'ün tek kitap tarzında tek eseri olmamasına rağmen en bilinen eseridir ve bir çok Türkçe verisyonu bulunmaktadır.

Sort:  

eline sağlık kardeşim ufak bir hatırlatma : görsel kaynağı belirtilmemiş :)

teşekkür ederim.Eski meclis müze bölümünde çekmiştim benim çektiğim fotoğraf

Ben de fotoğraflarla gençler için nutuk kitabını seslendirdim bir süre:)
Bize bağımsızlığımızı kazandıran ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk ü minnetle anıyoruz.
Emeğinize sağlık 🙂👌

Gerçekten genç yaşlı herkesin bir değil bir kaç defa mutlaka okuması gereken bir kitap. Tüm o zorluklara göğüs germeler, yaşanmışlıklar, fedakarlıklar ki gerçekten okurken çok duygulanıp bir yandan da çok gurur duydum. İyi ki dedim bize o yol göstermiş. Canım Ata'm benim. Okuyunca kimlerle ve nelerle uğraşmış az çok anlayabiliyorsunuz. Gerçekten kolay bir iş değil. Zekasına bir kez daha hayran kaldım okurken. Onun gibi zeki, naif, ileri görüşlü bir insanı kaybetmemiz çok büyük bir acı. Onun gibisi kolay kolay gelmeyecek olması da acı bir durum. Yattığın yerler nur olsun Ata'm!

Fazlasıyla katılıyorum size ... Günümüzde gerçekten Nutuk ve en fazla ünvanı hakkıyla alan tek lider olan Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatatürk'ü öğrenmek adına hem kendisinin yazdığı hem de anlatılan kitapları okumak gerekiyor...

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64400.33
ETH 3140.71
USDT 1.00
SBD 3.93