KANDİLİ ELİNDE TUTMAYA NİYET ETTİYSEN YÜRÜYECEKSİN, YORULACAKSIN, YILMAYACAKSIN...

in #tr6 years ago
Günün sabahı bir günaydın mesajı, biraz bilgilendirme ve sohbetin ardından bu yazım vücut buldu.Mesaj atan kardeşimin samimi yaklaşımı ve benim acemilik dönemimde bana gösterdiği sabır için yaklaşımını kutluyorum.Birkaç konu üzerinde konuşurken günümüz Türk insanının haline içerlediğimiz mini bir sohbet ettik.Hemen ne konuştuk diye kimse aklından türlü şeyler geçirmesin lütfen önyargılı olmak yok.

images (51).jpeg
Kaynak

İSTERSENİZ BEN OKUYAYIM SİZİN YERİNİZE :)

Başlık şaşırtıcımı geldi?
Zahmet etmeyin ben açıklayacağım, siz kafa yormayın lütfen :)
Şaka bir yana, kafanızı yorun abi lütfen yorun.
Bugün için, yarın için, karanlıktan aydınlığa çıkmak için yorun lütfen.Hazıra konmak belki bir çok alanda insana faydalı görünsede toplum dinamiklerini çok olumsuz etkilediğini açık bir şekilde görebiliyoruz.Oturduğumuz yerden alışveriş yapmak, bankacılık işlemleri gerçekleştirmek, faturaları ödemek ve daha neler var sayamayacağımız.
Zaman zaman ben de kendimi bu tembellik buhranı içinde buluyorum istemesemde.
Olmuyor maalesef böyle, ben demiyorum ki bu nimetlerden faydalanmayalım, faydalanalım lakin esir olmayalım, tembelliğin cezbeden haline yenik düşmeyelim, bizi esir alan bu durumdan sıyrılıp ayağa kalkalım, mutfağımızda yemek kokuları olsun, gökyüzüne dalıp gidelim bazen, sahil kenarında denizin içimizi ferahlatan kokusunu çekelim içimize.
Doğayı gözlemleyelim mesela.Ne güzel örnektir doğa, tohum gibi olmak lazım mesela, toprağa düştükten sonra güneşi göreceği güne hazırlanır sabırla.Bizler de sabrı öğrenelim.Sabah bir işe basladıysak akşam meyvesini yiyeceğiz diye kendimizi adapte etmeyelim.O meyvenin olgunlaşmasının bir zamanı var.

Yine çenem düştü galiba :)

Evet maalesef dünya gelişiminin çok gerisinde kaldığımız aşikar ve gelişmiş bir dünya geriden gelenlerin her zaman geride kalmasını ister çünkü gelişmişliğin getirdiği ekonomiyi sunacağı bir pazarı olsun ister.Bu bizim toplumumuzda ne yazık ki çok kısa zamanda hayata geçebiliyor.Hazıra konmayı seviyoruz sanırım.Belki de yeryüzünde hiçbir toplumun literatürüne armut piş ağzıma düş diye bir cümle girmemiştir.
Tembellik hayat kurtarır mı
Kendi yaşamım süresince buna bir kere şahit oldum.Ama bu istisnai bir durumdu.
Şöyle bir sokağa çıkalım, önümüze gelene sorular soralım, mesela,
Soru: Türk milletinin dünyada söz sahibi olmasını istermisiniz?
Cevap: Kesinlikle
Soru: Lider konumda bir ülke olmayı istermisiniz?
Cevap: Kim istemez ki?
Soru: Dünyanın en gelişmiş ülkesi olmak istermisiniz?
Cevap: Bu da sorumu?
Soru: Peki sizden birşey rica etsem yardımcı olurmusunuz?
Cevap: Ya benim küçük bir işim vardı onu halledip sana dönerim,
Ya ben bu konuda kendimi hazır hissetmiyorum,
Arkadaş bekliyordu yoksa kalıp yardımcı olmak isterdim seve seve...
Liste uzayıp gider, yapılabilecek bir tek işten kaçmak için düzinelerce bahane üretmek daha zor değilmi?

Çenem düştü diyerek ardından bir o kadar yazmakta bize has galiba :)

Evet efendim buradan yol geçmesini istiyorsan ortadaki taşı kaldırmak için sende elini taşın altına koyacaksın, aydınlık bir gelecek istiyorsan o kandili taşımaya gönüllü olacaksın, kandili taşımaya gönüllü olduysan, yürüyeceksin, yorulacaksın ama asla yılmayacaksın.
Aydınlık yarınlara, kalın sağlıcakla...

22068-baykabadayi-2392-950px.jpg
Kaynak

Steemite katıldığım günden bu güne bir çok yeni ve o kadar güzel insan tanıdım, desteklerini ve yapayalnız başladığımız bu yolculukta yol arkadaşlıklarını esirgemediler.Son olarak günün sabahında kısa bir sohbet etmenin tadıyla kendisini tanıdığım @kagantrky (Kağan Türkay) kardeşime hem sohbeti için hem de yazıma ilham kaynağı olduğu için teşekkür ediyorum...

Umarım ayırdığınız vakte değer katacak bir paylaşım olmuştur efendim, kusurumuz ve eksiğimiz bize aittir, affınıza sığınırım bu konuda...

  • e.avina -
Sort:  

You got a 22.54% upvote from @slimwhale courtesy of @avina!

Did you know you can make a passive income by simply delegating steem power?
@slimwhale offers the best return on your investment, sharing 100% of the bidding pool rewards, daily, proportional to your investment.
Let's grow together, start earning now by clicking the following links: 10SP, | 50SP | 500SP, | any amount |
For more information, see here or join me on Discord

Çok teşekkür ederim bu güzel yazınızda yer verdiğiniz için ve sizinle bu şekilde tanışma fırsatı yakaladığım için. Dediklerinize harfiyen katılıyorum. 3 ayı geckin suredir dedigim tek şey herkes elini taşın altına koymalıdır.

Yer vermesem olmazdı yazımın kaynağı sizden gelen ilham ben gözlemlerimi yazıya aktarmayı pek bilmezdim ama @sahinadm hocamın teşvikiyle başladım eğer insanlara faydalı olabiliyorsam mutlu oluyorum...
Asıl ben size ve yol arkadaşlığınıza teşekkür ederim efendim...

Estağfirullah hocam. Sende vardı o beceri zaten. Keşfetmeliydin, o kadar. :)

Senin desteğin olmasa nasıl keşfedecektim, inandın bana inşallah iyi sonuçlar çıkıyordur...

İyi günler dilerim, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi için seçildi.

Proje ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı

Destekleriniz için sonsuz teşekkürler...

This post has received a 2.61 % upvote from @drotto thanks to: @avina.

You got a 2.22% upvote from @oceanwhale With 35+ Bonus Upvotes courtesy of @avina! Delegate us Steem Power & get 100%daily rewards Payout! 20 SP, 50, 75, 100, 150, 200, 300, 500,1000 or Fill in any amount of SP Earn 1.25 SBD Per 1000 SP | Discord server

Çok teşekkür ederim bu güzel yazınızda yer verdiğiniz için ve sizinle bu şekilde tanışma fırsatı yakaladığım için. Dediklerinize harfiyen katılıyorum. 3 ayı geckin suredir dedigim tek şey herkes elini taşın altına koymalıdır.

You got a 9.37% upvote from @proffit courtesy of @avina!
2-25% Return on investment. Check steembottracker.com for current status
Minimum 0.01 SBD/STEEM to get upvote , Minimum 1 SBD/STEEM to get upvote + resteem

You got a 1.84% upvote from @brupvoter courtesy of @avina!

This post has received a 1.56% upvote from thanks to: @avina.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

You got a 4.12% upvote from @moneymatchgaming courtesy of @avina! Please consider upvoting this post to help support the MMG Competitive Gaming Community.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61626.58
ETH 2940.28
USDT 1.00
SBD 3.66