Arkadaş olabilmek

in #tr6 years ago (edited)
Yıllar önce ailemden sıkça duyardım: Arkadaşlarına çok değer veriyorsun. Tabi ailem bunu iyi bir şey olarak söylemiyordu. Zamanla aynı cümleyi ailemden çok arkadaşlarımdan duyar olmam ise komik gelmeye başlamıştı.

Bir dönem aileme hak verdim. Sonra yine kendime hak vermeye başladım :) Ailemin beni uyardığı noktalarda problem yaşıyordum. Haklı olmalıydılar. Çünkü söyledikleri çıkıyordu. Fakat sonra bir keşif yaptım. Çıplak şekilde sokağa çıkıp insanlara duyuracak kadar büyük bir keşif değildi. Evrekaaa! diye bağırmamı da gerektirmiyordu. "Zaten hiç küvetim olmadı :)" Yine de hayatıma yön veren bir keşif oldu. Keşfimin adı: her insan için güvenli bölge.


Kaynak

Selam verdiğim her insan için arkadaşım diyebilirim. Benim için gerçek arkadaşlık diye bir tanım yoktur. Bir insana gerçek arkadaş derseniz, siz olmayan insanlara davranışı sizi hayal kırıklığına
uğratabilir. Doktor bizi uyarmadı demeyin.

ayrac1.png

Gelelim siyasi vaat gibi görünen keşfime... Her ilişkide aldıklarınız ile verdikleriniz dengededir. Bir taraf karşısındakinin dünya görüşünü severken diğer taraf sadece İnstagram'da fotoğrafımı beğeniyor diye bile kişiyi hayatında tutabilir. Burada önemli olan nokta kişinin ne kadar enerji harcadığıdır. Çünkü gözünüze batan şeylerin değeri ortak değildir. Örnek olarak bir kurumdan burs aldığım için İstanbul'da yaşamımı sürdürüyor ve okuyabiliyorum. Benim için çok değerli bir şey yapıyorlar. Fakat onlar için aylık gelirlerinin binde birini tanımadıkları bir öğrenciye aktarmaktan öte değil. Çünkü beni tanımıyorlar. Yaptıklarının iyi bir şey olduğunu ve değerli olduğunu biliyorlar. Fakat o değeri gelip bir de benden dinlesinler :)

İlişkiler de böyledir. Kişi kafasında aldığıyla verdiğini eşitler. Eşit olmaktan çok uzak olsa bile onun için eşittir. Arkadaşlarınızla ilişkilerinize bakıp hesap yapacak olsanız ne kadar saçma hesaplar ortaya çıkacağını görürsünüz. Fakat o denklem çok değişkenli bir denklemdir. Fikirler, yaklaşımlar, güven vermesi, tekrara düşmemesi, güldürmesi vs. hepsi bir değer taşır. Neyse ki beynimiz sevgi ölçeği belirleme konusunda bizden daha başarılı.


Kaynak

Yukarıda bahsettiğim gerekçeler düşünüldüğünde kişiye verilen değerin kıyası yüzeysel konularla yapılamaz. Fakat sağlıklı ilişkiler için sistemin farkında olmak önemlidir. Çünkü bir dengesizlik yarattığınızda tanıdığınız insanla yeniden tanışmanız gerekebilir. Bu karşınızdaki insanın çıkarcı bir insan olduğu anlamına gelmez. Hala sizin standartlarınıza göre çok iyi bir insan olabilir. Fakat size öyle gelmemeye başlar. Çünkü karşınızdaki insan için yük oluşturuyorsunuzdur. O nedenle her insan için ayrı bir güvenli bölge bulmak önemlidir. Unutmayın! sizinle keyifli zaman geçirmesi başkaları ile geçirmeyeceği anlamına gelmez. Sürekli talep etmek herhangi bir ilişkiyi öldürür. Hatta ben bu durumu iki yönlü yaşadım. Tabi henüz bulunduğum olgunluk seviyesine gelmediğim dönemlerdi.

Yani sorun fazla değer vermekte değil karşınızdaki insana fazla gelecek kadar değer vermekte. "Ailem asla haklı değil en çok ben haklıyım!"
Bir de çıkarları doğrultusunda hareket eden insanlar var. O konuya girme niyetinde değilim. Fakat politik davranışlar kolay fark edilebiliyor. Sadece bunu söyleyip devam edeceğim.

Peki Arkadaşlık nedir?


Ara başlığı biraz geç attım farkındayım. Arkadaşlık tanımı herkesin kafasında bir şekilde olduğu için ilişkilerin nasıl şekillenmesi gerektiğine öncelik verdim.

Arkadaşlık: hayatı kolaylaştıran ilişkilerdir. Tanımı kabaca yaptım çünkü bazı insanlarla keyifli vakit geçirirken bazılarıyla her seferinde daha derine inme denemesi tadında sohbetler yaparsınız. Bazıları evinizi taşımanız için kalkıp gelirken bazıları ailenizi mutlu etmek için bile çaba sarf eder... Arkadaşlık özeldir. Her insanın arkadaşlığının tanımı sizin için ayrıdır. Yani her biri sizin için farklı bir şey ifade eder. Yılda bir kez görüşmenize rağmen kaldığınız yerden devam edebildiğiniz harika insan da arkadaşınızdır, okulda notunu sizinle paylaştığı için kahve ısmarladığınız insan da. Fakat her arkadaşlığın ortak noktası sizin için hayatı kolaylaştırmasıdır. Hiçbir şey yapmasa bile.


Kaynak

İyi misin xxx?

Seni aradığıma göre doktor?

İlişkimin bu düzeyde olduğu bir insan var. İnanın şaka değil. Sadece kötü hissettiğinde beni arıyor. İşler ters gittiğinde onun için orada oluyorum. Fakat oldukça yoğun bir insan ve böyle zamanları uzatamayacak kadar önemli şeylerle uğraşıyor. Benim için bu yeterli. Onun inandığı yolda yürüyebilmesi için gerçekten güçlü olması gerekiyor. Ben bunu sağlayabiliyorsam mutlu oluyorum.

İşte bu kolay anlatılabilir bir şey değil. Bir çok insan "işi düşünce arıyor." diyebilir. Hatta haklılar. Durum böyle. Fakat en önemli kıstas karşınızdaki insanın samimiyetle gelmesidir. İçinde bulunduğu koşullar her zaman sizin için bir şey yapabilmesine müsaade etmez. O yüzden insanlara bir al-ver değeri biçmeyin.


Kaynak

Gerçek arkadaş tanımına karşı olduğumu ve her insanla farklı bir ilişki olduğunu söyledim fakat benim için en özel insanlar; ararken "ya kaç kez aradı görüşemedim şimdi bunu nasıl isteyeceğim?" kaygısı gütmediğim insanlardır.

ayrac1.png

Aranızda kendi standartlarıma göre çok yakın arkadaşım diyebileceğim bir insan da var. Kendisinin bana nasıl baktığının çok önemi yok. Söylediğim gibi, ben kafamda dengeyi sağlıyorum. Yakınlık derecesi benzer olmak zorunda değil. Ayrıca buradan bir çok güzel arkadaş da edindim. Bu yüzden "para kazanır mıyım?" diye girdiğim bu platform, kazandırdığı insanlar sayesinde beni fazlasıyla tatmin etti.

doc-son.png

Sort:  

Para bahane, maksat muhabbet olsun.
:))

Farklılıklar içinden çıkıp gelenlerle aynı düzlemi paylaşabilmek, ortak ne çok noktamız var, o kadar da yalnız değilmişim diyebilmek mutlu ediyor beni... Kaotik görünen ama bilinçle yoğrulan bu ortam umutlarımı artırıyor...

Çok samimi yazmışsınız sevgili Doktor:)
Elinize sağlık..

Yoğurabiliyor muyuz? :)

Teşekkür ederim sevgili Asen :) ayrıca ortak epey noktamız var bunu daha fazla kanıtlamaya ihtiyacımız yok. Temel düşünce şekline bakarak daha çok şey çıkacaktır diyebilirim :)

Yoğurabilme niyeti ve iradesi var:)

Ellerine sağlık ustad :)

Teşekkür ederim :)

İyi misin xxx?
Seni aradığıma göre doktor?

Egoistçe hatta ukalaca bir yaklaşım.

--

Yaklaşık 10+ senedir böyle bir arkadaşım vardı. Sadece modemi bozulunca, hotmail'de bir şey sormak için vb.. arıyordu. En son bir kaç bin lirayla e-ticaret sitesi kurmak istediği için aradı. :)) Önceden belki ama şimdi Niş bir ürüne özel olmadıkça genel bir e-ticaret sistesi için bu rakamın denizde damla olduğunu Meselenin sadece WWW değil, Reklam, Seo, Lojistik en çok da Operasyon olduğundan vs bahsettim.

Dinlemek istemedi. Kızdı hatta.

Hem bana sorup, hem de bana kızması üzerine damarlarımda akan kimyasalları hissettim :)
Bayramda seyranda bile aramamasından girdim, modemden çıktım.

Çoktan yapmam gerekiyormuş :)

Hocam bu durum tam olarak öyle değil. Zor bir hayatı var ve bazen kaldıramıyor. Yani gerçekten zor durumdayken arıyor. Bu dönemi bittikten sonra bir gün farklı bir ses tonuyla arayacağına şahsen inanıyorum

Umarım kısa süreli bir şeydir ve dediğin gibi olur.

// Hayli uzun süredir böyle ise; %100.00 eminlikte şunu söyleyebilirim: "Zorluk, kendi zihnindedir."

Hocam şu kaotik dönemimde bu cümlenizi kendime alıyorum

This post has received a 0.28 % upvote from @drotto thanks to: @doctorbishop.

Dolu dolu bir yazıydı. Düşüncelerine, kalemine sağlık🙏

Yatırım tavsiyesi değil hocam ama bir fikir bile verdiyse ne ala :)

gecenin yazısı gibi bir şey oldu benim için:)

Çünkü bir dengesizlik yarattığınızda tanıdığınız insanla yeniden tanışmanız gerekebilir.

bir yere kadar idare ettikten sonra hak ettiği karşılığı alınca değişen ve aslında sizin değiştiğinizi söyleyenlerle yeniden tanışmamak ve hızla uzaklaşmak..

Aynen öyle sevgili su defteri.

Güzel yorumun için teşekkürler :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63754.85
ETH 3055.95
USDT 1.00
SBD 3.85