Evet-Doğru

in #tr5 years ago (edited)
Her şey doğrusu olmak zorunda mı?

Doğrusunu isterseniz bana öyle geliyor. Gündelik hayatımda beni en çok yoran şey açık ara bu his. Sürekli arkadaşlarımı değiştirmeye çalışıyor hatta tanımadığım insanları düzeltiyorum.

Geçen bir yazı yazmıştım. Haklılık yanılsaması diye durumu açıklamak konusunda yetersiz kalan bir başlık atmıştım. Haklı olmamız harcadığımız enerjiye değer mi? diye benim için fazla akıllıca olan o soruyu sordum. Benim için fazla akıllıca diyorum çünkü yanlış olduğunu düşünmeme rağmen yıllardır doğruluk hastalığını bırakamıyorum.

Doktorun yanında cinsiyetçi konuşulmaz.

Doktorun yanında yoldan geçen insan eleştirilmez.

Doktorun yanında birinin arkasından konuşulmaz.

Doktorun yanında yüksek sesle konuşulmaz. Çünkü onun arkadaşı diğer insanları rahatsız edemez.

Sürekli kavga halindeyim. O kadar anlamsız ki. İnsanlar şakayla yapsa da beni rahatsız ediyor. Sadece çok iyi tanıdığım insanların bazı konuşmalarını "geyik" olarak değerlendiriyorum. Emin olmasam o insanların cinsiyetçi vs yaklaşımları olmadığına yine rahatsız olurdum. Hatta askerde yirmi gün içerisinde kendi arkadaş grubum bana muhalefet diyordu. Altı yüz erkek bir binada yaşıyorduk ama ben yine de insanların kelime seçimlerine dikkat ediyor. Anlamsız yere komutanı suçladıklarında onlarla tartışıyordum.

Doktor sen bizim tarafımızda mısın yoksa onların tarafında mı?

Doktor bu kadar seviyorsan asker olsaydın?

Hayır anlamıyorsunuz...

Evet sevgili doktor... Bırak anlamasınlar. Yanlış konuşsunlar vs. Bırak komutan görevini yaptı diye sövsünler. Bırak kadınları objeleştiren muhabbetler yapıp eğlensinler. Aynı anda milyon tane yerde aynı yanlışlar yapılıyor. Her biriyle bu kavgayı versen ne olur vermesen ne olur? Her şey de doğru olmasın! Nasılsa daha büyük dertlerimiz var?

Dünya üzerinde doğruluk ve güzelliğin tanımını yaparken "niyet" kelimesini temele koyan bir insanım. Buna rağmen o veya bu şekilde bence yanlış olan bir yaklaşım ya da söylem gördüğümde müdahale etmeden duramıyorum. Aklımda tutarak yaşamak zor oluyor. Bir anda kendimi tartışmanın içinde buluyorum.

Doğru, haklısın. Şimdi defol!

doc-son.png

Sort:  

Bir an kendimi doktor sandım desem, maalesef gün içinde çok yorucu olsana da vicdan ve mantık tatmini çok yüksek bir alışkanlık bence, ben sizinkinin kendi kendine söylenen anlatmaktan yorulmuş, anlaşılmamaya hala şaşıran versiyonuyum ve sadece söylemlere değil genel doğrularım da var, "öğretmenin işi bilimdir", "kitap okumayan öğretmen olamaz" vs gibi. O yüzden belki de çok beğendim yazınızı ve kendim gibi birini bulmaktan dolayı biraz rahatlattı beni bu yazı. Ellerinize sağlık, sevgiler.

Posted using Partiko Android

İçerikte böyle olmaktan duyduğum memnuniyetsizliği anlattım ama bir şelilde böyleyim istesem de istemesem de. Sonuç odaklı değilim ama yine de söz konusu insan olunca değişiklik görmeyi bekliyorum. Ne bileyim sonuçta o da 46 kromozomdan oluşuyor. Bir yerde anlaşabiliriz elbet diyorum. Bazen olmuyor.

Benim sizin gibi doğrularım yok. Kesin yargılara kolay varmam. Olmaz diyebileceğim şeyi bir insan başarabilir. Olasılıkları kafamda sıfırlayamam fakat insanlarda görmeyi en çok arzuladığım şey farklılıkların kabul görmesi anlayışıdır. İşte o konuda çabalamak çok yorucu oluyor.

Yazdıklarınızdan yola çıkarak ben de kendim gibi birini buldum diyorum o zaman :) Yorum için teşekkür ediyorum. Sevgiler :)

Şimdi ben kesin yargılarla örnek verdiğim için, farklılıkların kabul görmesiyle çelişir gibi oldum ama aslında ben de esnek bir insanım, sadece bazen insanların gösterdikleri ile oldukları farklı olduğunda kabul edemiyorum, halbuki sadece farklı olsalar başımın üstünde taşırım sanırım, kesin doğrular demem yanlış olmuş şimdi anladığım kadarıyla, çok derine gidecek bu konuşma sanırım susuyorum 😊

Posted using Partiko Android

İnsanlarda farklı kaygılar görüyorsun sanıyorum. Bazen insanların dışarı sunduklarının arkasındaki amacı görmek rahatsız edebilir. Sendeki kızgınlık bundam kaynaklanıyormuş gibi hissettim.

Evet bu konular uzar. Bakarsın bir ara uzunca konuşacak fırsatımız olur. Ya da bir içerikle anlatırsın :)

Güzel fikir sevgili doktor 🙏🏻

Posted using Partiko Android

Doktor, enerjin olduğu müddetçe bu şekilde devam et. Sadece insanlarda beklediğin değişimi göremezsen, hayal kırıklığı yaşama yeter.

Bir gün senin arkandan; yoldan geçen insanın yüzüne yüksek sesle cinsiyetçi konuşarak seni eleştireceğim. Sonra da ne diyor bu manyak diye bir güzel dayak yerim herhalde. :)

Hayal kırıklığı yaşasam yine sorun yok. Her insanı ayrı değerlendirdiğim için olmuyor diyemiyorum ama totale bakıyorum olmuyor. Değmiyor. Sonra başka biri çıkıyor. Ona daha önce anlatmayı denemediğim için bir bakıyorum kendimi yine orada bulmuşum.

Bünyeyi yoran olaylar. Bayağılığa ben de dayanamıyorum ama ekstrem noktalara varırsa.

Evet hocam bünyeyi yoruyor. O yüzden bu alışkanlığımdan uzak durmaya çalışıyorum fakat yine bir anda ortasında buluyorum kendimi.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by doctorbishop from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Doktorun yanında cinsiyetçi konuşulmaz.
Doktorun yanında yoldan geçen insan eleştirilmez.
Doktorun yanında birinin arkasından konuşulmaz.
Doktorun yanında yüksek sesle konuşulmaz. Çünkü onun arkadaşı diğer insanları rahatsız edemez.

Hocam bence üzerinde durduğunuz konular çok iyi, yani yanlış bir şey göremiyorum. Bence haklısınız. Ama insan yanlış yapsa da kabullenecek türden bir canlı değil maalesef. Hele ki yanlışını dillendirirseniz daha da kötü. İçinde kabule etse de dışında sizi suçlu ilan edecektir.

Uğraşınızı anlıyorum ama bu sizi çok yoracaktır, kolay gelsin.

Konuların iyiliğinden doğruluğundan bir kuşkum yok. Sadece böyle biri olmayı sevmiyorum. İnsanlar rahat yaşarken ben sürekli o şöyle olmalı bu böylr olmalı diye geziyorum. Haklıyım evet ama değer mi? Değmez diyorum yine kendimi aynı pozisyonda buluyorum.

Anladım hocam. Bence değer yani insanlığı iyiye yönlendirmek çok değerli, hangi noktadan alırsanız alın. Ama dediğim gibi bu sizi çok yorabilir, yıpratabilir.

Zaten yapıyorum bu yorumlarla en azından kızgınlığım azalır kendime :) teşekkür ediyorum yorumun için.

Cahille girme münakaşaya. Ya sinirini zıplatır tavana! Ya da yazık olur Adabına. Hz. Mevlana

Posted using Partiko Android

Ahaha bu da bir bakış açısı tabi :) adam 800 yıl önce insan sevin demiş bak o cahiller 800 yılda ne yapmış :)

Yorumu geç gördüm. Teşekkür ediyorum:)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63968.82
ETH 3136.80
USDT 1.00
SBD 4.28