Pasif kitle ihtiyacı - Steemit

in #tr6 years ago (edited)

Üç ay kadar önce platforma katıldım ve artık ben de kendimi gözlem yapmış hissedebiliyorum. Tabi teknik konularda bilgim olmamasından kaynaklı söyleyeceklerim kısıtlı olacaktır . Yine de bir fikrim var. :)


Kaynak

Kullandığım diğer sosyal medya platformlarında ciddi bir pasif kitle olurdu. Tweet okuyup atmayanlar, fotoğraf beğenip paylaşmayanlar vs. Steemitte eksik olan kısım bu. Lütfen yanlış anlaşılmasın var olan insanların üretmesi çok gerekli. Hatta herkes katılıp herkes üretsin çok daha güzel olur. Fakat "ben üretemem" diyen insanlar kendilerine burada bulunmak için bir gerekçe göremiyorlar.

Yaklaşık on arkadaşım profilimi dışarıdan takip ediyor. Hatta birkaç tanesi ilgi alanlarından dolayı tavsiyem üzerine @muratkbesiroglu ve @gokhan83kurt hesaplarını da takip ediyorlar. Fakat sevebilecekleri başka hesaplar da var biliyorum. "E siz de hesap açın?" diyorum soru eki kullanmadan :) "Ben yazacak vakit bulamıyorum" - "Ben yazabileceğime güvenmiyorum" gibi cevaplar alıyorum. Çünkü insanlar burada yaptıkları işlerden ekstra para kazanıyorlar. İstemsiz yere sitenin tüm amacı buymuş gibi algılanıyor. Bir de itibar puanı muhabbeti var ki sorma gitsin. İstemsiz bir yarış dürtüsü oluşturuyor. Siteye dışarıdan bakan insanlar üretmezsem işim yok diyor. Çünkü üreten insanların oy gücü zamanla artarken kendisi yıllarca kalıp okusa oylasa oy gücü değişmeyecek.

Detayların asıl olayı kaçırmalarına sebep olduğunu düşünüyorum. Nasıl diğer platformlarda pasif bir kullanıcı profiliyle üyeliklerini sürdüren insanlar varsa bu platforma da kazandırılmalı ve kaybettiklerini aslında bir kayıp olarak görmemeyi sağlayacak bir kültür oluşturmalıyız. Hatta o şekilde steemit kullanan insanlara bir isim vermeliyiz. Mesela onlara "observer" diyebiliriz :D


Kaynak

Üretmek için zamanı olmayan, üretmek istemeyen ya da üretemeyeceğine inanan insanlar için bir sınıf, bir isim oluşturursak kendilerini ait hissedecekleri bir kültür olur ve kazanmadıkları para kayıp gibi görünmez. Ki zaten değil. O nedenle @kusadasi - @quraturk gibi proje bazlı çalışmalarla platformu geliştirmeye çalışan insanlardan bir proje başlatmalarını rica ediyorum. Eğer ciddiye alınırsa ben de proje için fikir üreteceğimi ve ciddi bir enerji harcayacağımı taahhüt ediyorum.

Ayrıca platform için gönülden çalışan @arafs -@anadolu - @damla gibi kişilerin de fikirlerini merak ediyorum. Bu paylaşımı okuyan diğer insanlar da yorumlarını esirgemezse sevinirim. Böyle bir kitlenin varlığı iyi olur mu? Olursa bir şeyler yapabilir miyiz?

Nasıl başlayabileceğimize dair kabaca fikirlerim var.

doc-son.png

Sort:  

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir.

Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.


Quraturk hakkındaki tüm sorularınızı discord üzerinden sorabilirsiniz.

O pasif kitle kısmen de olsa var ama steemit üyesi değiller benim gördüğüm. Benim arkadaşlarım var, burada paylaştığım bazı gönderileri diğer sosyal medya platformlarında paylaşmıştım. Onlar bu paylaşımları görüp dışarıdan okuyucular sadece. Steemitte şimdilik bir şey paylaşmayı ve bir beklentileri olmadığından üye olma ihtiyacı , sistemi anlama cebelleşmesi yaşamayı istemiyorlar.

Bu konuda biz bir şey yapamayız ama belki steemit bir şeyleri değiştirir. Mesela üye olamayanlar buradaki içeriklerin sadece giriş kısmını okuyabilirler, tümünü okumak isteyen üye olur. Ve tabii dediğin gibi observer tanımlaması da güzel. Steemit kullanıcılara böyle bir seçenek sunabilir. En azından bir şey paylaşmayı düşünmeyenler için. Bu kişilerde sisteme farklı şekilde dahil olur ve istedikleri zaman kullanıcı tipini değiştirme hakları da bulunur vs..

O insanlar hesap açabilir diyorum işte sadece bir şey yapma zorunluluğu hissettiklerinden açmıyorlar. Onu diyorum

Pasiflikten kasıt sürekli yazı paylaşmamaksa tabii ki herkesten bunu beklememek gerekir. İnsanların vakti olmayabilir, farklı uğraşları olabilir veya sadece içlerinden sürekli post atmak gelmeyebilir. Yazmak için yazanlar ya da para için yazanlar var. Ya da profilini kirletmemeyi tercih edip sadece hedef kitlenin beklentilerine önem verenler.

Burada bir süre yazmadan vakit geçirmek tabii ki mümkün. Fakat uzun süre sadece bilgi tüketicisi konumunda olmak rahatsızlık ve mutsuzluk verebilir. Uzun vadede etkileşimin olmaması üretmek zorunda olan insan doğasına aykırı.

Yanlış anlaşıldım galiba. Çevremden takip eden birçok insan ben yazamam diyerek hesap açmıyor. Üretmeyen insanın yeri yok gibi bir algı var. Fakat dışarıdan okuyorlar. Hesap sahibi olsalar benim yönlendirmelerim dışında da okuyacaklar. Söylemek istediğim şey dışarıdan insanların üretmese bile gelebileceğini anlatan bir imaj yaratmak. Ayrıca "okumak için açtım" diyenler de zamanla üretecektir.

Bunun için öncelikli olarak steemit'in de kendisini geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü evet dediğiniz gibi diğer platformlarda pasif kalan çok fazla insan olabiliyor ama bunun sebebi olarak kullanışlılığını görüyorum.
En basitinden üye olması bile kolay değil neredeyse bir ay civarı bekleniyor ki üyelik onaylansın mesela. O şekilde takılacak olsam o süreyi bekler miydim, beklemezdim büyük ihtimal paylaşımda bulunmadıktan sonra. Mobil uygulaması deseniz ona keza.

Dediğiniz gibi birde repulation puanı vs var ki onlarda sistem içi bir tabakalaşma yaratıyor ister istemez bunlar için de yine steemitin belki farklı çözümler yaratması lazım. Yani diyeceğim o ki bu tip kullanıcıların burada yaygınlaşması için steemitin oldukça gelişmesi çok ekmek yemesi gerektiğini düşünüyorum.

Doğru söyledikleribde epey haklısın. Hatta üyelik aldıktan sonra bile karışık gelebilir insanlara ama yine de insan kazandırmanın mümkün olduğunu düşünüyorum.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 2 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Bence de, hatta bazen o sınıfa girip, hiç bir şey yapmadan sadece beğendiğim paylaşımlara oy atıp kaçmayı ben de özlüyorum :)

Senin tercihin o. Nihayetinde buradasın :) arada kendini nadasa bırak :)

Steemitte yine bi takılma var iki saattir, bir post ya yayınlanmıyor ya da çift gidiyor.

Gitmiyor iptal ediyorum görünmüyor tekrar yazıyorum çift oluyor. Kaos :)

Aynen ben de az önce @netya nın son resmini oylayamadım

Her zaman paylaşım yapmaya gerçekten vakit olmuyor. Böyle olanlar için önerim, en azından günlük bir resim vb. steemit'e özel olmayan paylaşım yapmaları ve @jumbot gibi otomatik upvote ağlarına katılmaları. Böylece hem steemit'e bağlı kalırlar hem de uzun da sürse belli SP'ye ulaşacaklardır. Aklıma bu geliyor.

Neden herkes beni yanlış anladı :( bir post daha hazırlasam iyi olacak sanırım

Doctor bunun adı steemit’te “küratörlük”. Eğer metoduna uygun kullanılırsa önerdiğin şey sistemin içinde zaten var. Örneğin benim eşim ve bir arkadaşım Steemitte yalnızca oylama yapıyor. Bunun karşılığında da küratörlük kazancı oluyor. Şurada bahsettiğin:

...kendisi yıllarca kalıp okusa oylasa oy gücü değişmeyecek...

İfadede tam olarak o şekilde olmadığını söyleyebilirim. Yani yıllarca kalıp özellikle de kürasyon kuyruklarına katılarak küratörlük yaparsa SP cinsinden devasa olmada da kayda değer bir kazancı olacaktır.

Bir de bence üretme zorunluluğu, reputation kaygısı ve sp artırma arzusu bunlar güzel şeyler. Burayı daha canlı ve renkli bir yere dönüştürüyor. Rekabet ortamı her zaman daha iyidir. Tansiyon dinç tutar. Yoksa yazıların çoğu tam anlamıyla okunmayabilirdi bile.

Bu arada arkadaşlarına benim blogumu takip etmeyi önermen çok ince bir davranış. Bunun için çok teşekkür ederim. Bak gördün mü senin yüzünden pasif kalamayacağım artık 😊. Yazmak zorundayım. Takipçi kazandırıyorsun çünkü bana 😊😊😊

Ahaha bence jest onlar içindi :)

Oy güçleri değişir biliyorum ama azımsadım. Ayrıca söylemek istediğim dışarıdan insanlar duruma eşiniz arkadaşınız gibi bakmıyor. Bu algıyı kıralım eşiniz gibi daha çok insan olsun. Tabi ki üretsinler ama üretmeyen insanlar da bunu zorunluluk görmesinler

Bence arsayı (steemit account) alıp bir kenara koysunlar. İlerde buralara güç yetmez 🙃

This post has received a 0.26 % upvote from @drotto thanks to: @doctorbishop.

Observer (gözlemci) kelimesini sevsem de bu profil türü o insanların kendilerini dışarıda hissetmelerine sebep olacaktır.

Bir kültür oluşturulmalı elbette, bunun içine buradan para kazanma dürtüsünün dışına çıkılmalı öncelikle.

Burayı facebook, twitter, instagram gibi algılayabilmeli insanlar ama dediğin kültürün burada oluşması imkansız, bence.

Çünkü burada olmanın doğasında para var. Herkes para kazanabileceğini bildiği için geliyor buraya.

Arkadaşlarımla veya sevdiğim içerik üreticileriyle bir araya geleyim diye burada değiller. Zaten Steemit altyapısı buna elverişli olsa da hali hazırda bir mesajlaşabilme durumu bile yok insanlar arasında.

Belki bu konu halledilirse bir nebze olsun adımlar atılabilir.

Bence şunu aşılamalıyız onlara, burası şu an dutluk ve ileride değerlenecek, kendinize bir parsel kapın buralardan :))

Önce diğer yorumunu okudum oradan buraya geldim. Öncelikle ciddi bir yanlışı düzeltmem gerekiyor. Sorun meyan kökü şekerimin bitmiş olması. Yoksunluk sendromu yaşıyorum :) Ramazan bitsin kök birası içeceğim :)


Doğru steemit altyapısı pek müsait değil. Ben sadece dışarıdan takip eden insanların varlığından yola çıkarak böyle bir fikir ürettim. Nihayetinde bir üretim söz konusuydu ve talep olabilirdi. Fakat bahsettiğin eksikler sebebiyle bağlayıcılığı ve devamlılığı az olur doğru.

Pekala dutluk projesine geri dönelim o zaman :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64058.80
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 3.99